Marktstraat 15, 8601 CR Sneek, Nederland
Begindatum:
1 jun 2025Einddatum:
1 feb 2026Uren per week:
28 -36 uurPublicatiedatum:
2 mei 2025Omschrijving van de opdracht
Als medewerker gebiedsteam met specialisme jeugd maak jij in kleine en grote crisissituaties rondom opvoeding en ontwikkeling het verschil voor kinderen en ouders.
Je voert gesprekken met kinderen en ouders en biedt een luisterend oor, vraagt goed door en bepaalt op basis daarvan welke ondersteuning geboden kan worden. Samen zoek je naar passende oplossingen. Het is jouw rol om te signaleren, informeren, adviseren, consulteren en ouders, kinderen en het netwerk bij te staan. Niet altijd eenvoudig, want soms schuilt er achter de hulpvraag een meervoudige problematiek en is een doorverwijzing of multidisciplinaire aanpak nodig. In dat geval coördineer en organiseer jij de hulpverlening en zorg je voor de verbinding en doorverwijzing naar andere jeugdhulpaanbieders of instanties als Veilig Thuis en de Raad voor de Kinderbescherming.
Verantwoordelijkheden
Als gebiedsteammedewerker met expertise jeugd:
Pak je meldingen op van de werkvoorraad en ga je op huisbezoek om de vraag van de inwoner te onderzoeken. Je neemt hierbij de benodigde tijd om te onderzoeken en beoordelen wat de inwoner nodig heeft. Daarbij kijk je naar alle leefgebieden in samenhang.
Ondersteun je de inwoner en betrokkenen bij het opstellen van het plan met helder te behalen resultaten en geeft daarbij duidelijk de ruimte en de kaders aan.
Zie je de inwoner als expert van zijn eigen situatie en als eigenaar en regiehouder. Indien nodig regel je de toegang tot een maatschappelijke voorziening en voer je (proces)regie op de uitvoering van het plan wanneer een inwoner dat zelf (tijdelijk) niet kan.
Motiveer je de directe omgeving van de inwoner / het gezin bij het realiseren van een passende oplossing en benut je hun kwaliteit en kunde.
Toets je samen met de inwoner of de gewenste zorg en kwaliteit worden geleverd. Als dat niet zo is, ga je in overleg met de aanbieder(s) om te bepalen of er actie nodig is.
Ben je in staat te interveniëren bij een crisissituatie.
Ben je gericht op preventie en het terugdringen van specialistische hulp. Je bent gewend te werken met het voorliggend veld.
Draag je zorg voor tijdige, juiste en leesbare rapportages en gegevensverwerking.
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1-6-2022 t/m 31-10-2022 voor 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Eisen
U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.
Sjabloon : 20210406 algemene-voorwaarden-voor-leveringen-en-diensten.pdf
Een afgeronde HBO opleiding Social Work of vergelijkbare relevante opleiding
Kennis van de Jeugdwet
Kandidaat heeft ervaring met het toewijzen van voorzieningen en met regievoering jeugd. Termen zoals OTS, meldcode en gesloten plaatsingen zijn bekend.
Je beschikt over de volgende competenties: Coachen, aanpassingsvermogen, samenwerken, creativiteit en durf, resultaatgerichtheid
In bezit van een SKJ-registratie
De kandidaat kan en is bereid na gunning een geldig VOG, risicogebieden 1, 4 en 8 (8 alleen bij functies in het Sociaal Domein), te overleggen. De VOG dient voor aanvang van de werkzaamheden te zijn overlegd aan opdrachtgever (de kandidaat kan pas starten als de VOG is ingeleverd).
Kandidaat is bereid om na gunning de integriteitsverklaring van opdrachtgever (zie bijlage) te ondertekenen. Voor aanvang van de werkzaamheden levert kandidaat deze in bij opdrachtgever.
Wensen
Ervaring met Gidso (50%)
Het is een pré als de kandidaat minimaal 1 jaar ervaring heeft in een vergelijkbaar team; kandidaat heeft ervaring met het toewijzen van voorzieningen en met regievoering jeugd. Termen zoals OTS, meldcode en gesloten plaatsingen zijn bekend (50%)