Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.
Logo van Gemeente Stichtse Vecht
Logo van Gemeente Stichtse Vecht

Recordmanager

Endelhovenlaan 1, 3601 GR Maarssen, Nederland

Sluit over 3 dagen

Begindatum:

5 jan 2026

Einddatum:

31 aug 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

1 dec 2025
Opdracht tarief 95Opdracht uren 24

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Als recordmanager zorg jij voor de uitvoering van de digitale vernietiging. Dat houdt in dat je het complete proces van wettelijke digitale vernietiging en bijbehorende kwaliteitstoetsen coördineert en helpt uitvoeren. Je zorgt voor het samenstellen van vernietigingslijsten volgens een vastgesteld projectplan en het (samen met kwaliteitsmedewerkers) controleren of zaken vernietigd moeten worden. Verder ben jij de spil in de contacten met de managers van de verschillende afdelingen om goedkeuring te krijgen op de vernietigingslijsten en pas je deze aan totdat er complete consensus over bestaat.
Het is een zelfstandige functie, waarbij je nauw samenwerkt met o.a proceseigenaren en collega recordmanagers en kwaliteitsmedewerkers.

Resultaten

Als eindresultaat lever je per 30-09-2026 het volgende op:

  • Beoordeling 25.000 zaken op vernietiging.
  • Per team opstellen van vernietigingslijsten.
  • Goedkeuring van teammanager en archivaris van de vernietigingslijsten.
  • Coördinatie van daadwerkelijke vernietiging.

Eisen

  • Hbo werk- en denkniveau, bij voorkeur in een relevante richting (bijv. VVA, recordmanagement, informatiemanagement/ -kunde)
  • Minimaal 3 jaar werkervaring in een soortgelijke functie (incl. selectie en vernietiging), bij een (semi) overheidsorganisatie
  • Kennis van relevante wet- en regelgeving, waaronder goede toepassing van de gemeentelijke selectielijsten.
  • Kennis van gemeentelijke processen is vereist.

Wensen en competenties

Wensen

  • Ervaring met de applicaties Zaaksysteem.nl en I-navigator is een pré

Competenties

  • Analytisch, praktisch en oplossingsgericht
  • Zelfstandig en proactief
  • Je weet snel je weg te vinden in een organisatie en weet mensen op verschillende niveaus mee te krijgen in jouw aanpak

Organisatie en team

Klant: Gemeente Stichtse Vecht
Business unit: Domein Publiek & Organisatie
Afdeling: Data en informatiemanagement
Werklocatie: Stichtse Vecht

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Optie tot verlenging: Niets over bekend.
  • Tarief gaat mee in de beoordeling!
  • CV's langer dan 5 pagina's worden niet in behandeling genomen.
  • Stichtse Vecht heeft een bring your own device
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr