Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.
thumbnail
thumbnail

Projectleider

Buiten de Veste 1, 4652 GA Steenbergen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum
24 Noord-Brabant

Begindatum:

12 jun 2023

Einddatum:

30 sept 2023

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

26 mei 2023

Omschrijving van de opdracht
De projectleider Wet open overheid komt te werken  over de volle breedte van de organisatie.

De Wet open overheid (Woo) is op 1 mei 2022 in werking getreden. Daarmee is Wet openbaarheid van bestuur (Wob) komen te vervallen. In navolging van de gemaakte stappen in 2022 zijn we nu toe aan de vervolgfase. Om dit op de juiste manier te implementeren is een projectleider noodzakelijk.

De gemeente Steenbergen wil een open en transparante overheid zijn. We willen daarom op een goede manier uitvoering geven aan deze wet. Daartoe moeten we zaken regelen op gebied van techniek, processen en mensen. Voor alle gebieden geldt dat we niet volledig blanco aan het project beginnen. In sommige gevallen zullen bestaande werkwijzen moeten worden aangepast aan de richtlijnen uit de Woo. In andere gevallen moeten volledig nieuwe werkwijzen worden geïntroduceerd. De Woo trad op 1 mei 2022 in werking. Er is sprake van een gefaseerde inwerkingtreding en we hebben de ruimte om ons eigen ambitieniveau te bepalen. Dit laatste vormt een belangrijk onderdeel van de opdracht van de projectleider.

Kortgezegd betreft de opdracht: Implementeer de vervolgfase van de Wet open overheid.
1. Realisatie minimale eisen Woo per 1-1-2024
2. Bijwerken implementatieplan voor gehele traject 2022-2026

Wat neem je mee?

  • Je bent in het bezit van een HBO+ werk- en denkniveau.

  • Je hebt aantoonbaar ervaring als projectleider op het gebied van implementatie van wetgeving en/of informatievoorziening in primaire en bedrijfsvoering processen.

  • Je hebt aantoonbare ervaring met gemeentelijke processen en procedures.

  • Je hebt kennis en ervaring met betrekking tot (complexe) verandertrajecten.

  • Je hebt kennis op het gebied van informatiebeheer/informatiemanagement en archief.

  • Je beschikt over kennis van de Algemene Verordening Gegevensbescherming en de huidige Wet openbaarheid van bestuur.

Over welke competenties beschik jij

  • Verbinder met inzicht in gemeentelijke informatiestromen.

  • Flexibel.

  • Communicatief sterk.

  • Bestuurlijk sensitief.

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de rest van de pagina hieronder. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Ferdi Mac Gillavry via 06 – 4336 34 34 of per mail via ferdi.macgillavry@kbenp.nl.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Documenten:

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht
Twijfel je of deze inhuuropdracht bij jou past?
Neem contact op met een van onze opdracht adviseurs.
Opdracht Adviseur
Jan de Vries
opdracht adviseur
ma - vr tussen 9.00 & 17.00 uur

Ben jij de Projectleider die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.