Logo van Gemeente Staphorst
Logo van Gemeente Staphorst

Generalist Milieu

Binnenweg 26, 7951 DE Staphorst, Nederland

Sluit over 9 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

1 jan 2027

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

27 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De milieu generalist moet ervaring hebben in het vakgebied en zal als vraagbaak fungeren voor de collegas. Diverse beleidstukken moeten door de milieugeneralist worden opgepakt, ervaring is dus een pre.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau;
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar op het gebied van Ruimtelijke Ordening bij een overheidsinstelling;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met opstellen van beleid op het gebied van milieu en VTH-beleid bij een overheidsinstelling.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal WO master niveau in de richting van milieuMinimaal een afgeronde post-HBO opleiding richting Milieukunde;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met duurzaamheid binnen de Fysieke Leefomgeving;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met implementatie van wetgeving op het gebid van Wet Natuurbescherming en Wet Bodembescherming;
  • Aantoonbare werkervaring met de implementatie van de Omgevingswet;
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van impactanalyses.

Competenties

  • Teamspeler;
  • Flexibel;
  • Pragmatisch.

Organisatie en team

Gemeente Staphorst is uniek, met een eigen karakter. Bijna iedereen kent ons wel en heeft daar een beeld bij. Veelal gebaseerd op haar oorsprong, cultuurhistorie en erfgoed. Daar hechten wij zeker waarde aan. Maar Staphorst is meer: het ondernemerschap, de bedrijvigheid, een compleet voorzieningenniveau en de verrassend mooie natuur zijn ook belangrijke kenmerken. Met ruim 18.000 inwoners, waarvan een derde jonger dan 20 jaar, zijn wij een jonge en dynamische gemeente.

Als gemeentelijke organisatie maken we gebruik van de kracht van die dynamische samenleving. We bewegen flexibel mee en zijn een overheid die, veel meer dan voorschrijvend en controlerend, de voorwaarden wil scheppen voor inwoners en ondernemers. We werken in het hier en nu met onze blik steeds gericht op de toekomst.

Gespreksinformatie

Beoordelingsproces

Het beoordelingsproces omvat 4 stappen:

  • Stap 1: Beoordeling cv's op minimumeisen door de externe partij. Kandidaten die voldoen aan de Vereisten / Knock-outcriteria worden geselecteerd voor stap 2.

  • Stap 2: Selectie 5 cv's die aan de organisatie worden voorgelegd door de externe partij op basis van gunningscriteria. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.

  • Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek: De opdrachtgever beoordeelt de geselecteerde cv's op relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en bij soortgelijke organisaties. De best scorende kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek.

  • Stap 4: Selectiegesprek: In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de kandidaten voldoen aan het profiel (met name op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. Kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren.

Planning en overige informatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op een nader te bepalen datum. Kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk ervoor bericht en een link voor een assessment.

Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging
2 x 6 maand(en)

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma, di, wo, do, vr

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

  • De opdrachtgever zal een assessment laten uitvoeren door de professional(s) die worden uitgenodigd voor een gesprek.  De link voor het assessment zal apart verstuurd worden in een bevestigingsmail vanuit de externe partij.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr