Logo van Gemeente Soest
Logo van Gemeente Soest

Adviseur Financien en Control voor de fysieke leefomgeving

Raadhuisplein 1, 3762 AV Soest, Nederland

Sluit over 5 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mrt 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

5 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 32 - 36

Omschrijving

Opdracht

De Adviseur Financiën en Control voor de fysieke leefomgeving  gaat volgende opdrachten uitvoeren:

  • Het uitvoeren van een onafhankelijke analyse van de bestaande financiële processen binnen de fysieke leefomgeving.

  • Het identificeren van sterke punten, risico’s en verbeterpunten en het opstellen van een schriftelijk analyseverslag

  • Het opstellen van adviesdocument(en) ten aanzien van verbeteringen in sturing, financiële beheersing en verantwoording met betrekking tot verschillende calculatiedossiers. De opdrachtnemer opereert hierbij onafhankelijk en maakt eigen keuzes in methodiek en aanpak.

Te behalen resultaten

  • Een schriftelijke analyse van de financiële processen binnen de fysieke leefomgeving met duidelijke sterke punten, risico's en verbetermogelijkheden.

  • Adviesrapport met aanbevelingen voor verbetering van sturing, beheersing en verantwoording.

  • Concreet geformuleerde verbetervoorstellen voor de verschillende calculatiedossiers.

Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in financiële richting, bedrijfseconomie, bestuurskunde of accountancy;

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur/controller binnen een gemeente, waarvan minimaal 3 jaar voor de fysieke leefomgeving;

  • Uiterlijk beschikbaar per 15 december 2025 voor minimaal 32 uur in de week.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met het optimaliseren van financiële processen en adviseren over het opstellen van calculatiedossiers;

  • Aantoonbare werkervaring met BBV en wet- en regelgeving rondom lokale heffingen;

  • Aantoonbare werkervaring met iFinancien.

Competenties

  • Plannen en organiseren;

  • Analytisch denkvermogen;

  • Zowel schriftelijke- als communicatieve vaardigheden;

  • Pro actieve houding;

  • Gevoel voor bestuurlijke en politieke verhoudingen.

Organisatie en team

Geef een impuls aan het team Financiën en Control van de gemeente Soest.

Werken voor de gemeente betekent werken voor onze 47.000 inwoners. Als gemeente ondersteunen we de samenleving op allerlei gebieden. Wij werken aan de leefbaarheid van onze gemeente en kijken daarbij naar de lange termijn.

We vormen samen met 275 professionals onze organisatie. Ons doel is een toekomstbestendige organisatie te zijn en mee te bewegen met wat de samenleving nodig heeft. Dat vraagt om flexibele, lerende professionals en leidinggevenden die hen daarin stimuleren, faciliteren en de ruimte geven. Daarom staan onze medewerkers centraal; zij leveren de resultaten aan onze inwoners, ondernemers en bestuur. Werken aan een toekomstbestendig Soest doen we volgens onze drie kernwaarden: samen (met collega’s, bestuur, samenleving en partners), met vertrouwen in elkaar en daarbij leren we van de dingen die we doen en van onze omgeving.

Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.

Gespreksinformatie

Planning:

  • De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 12 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht.

  • Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Optie tot verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend

Overig:

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr