Raadhuisplein 1, 3762 AV Soest, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 mrt 2026Publicatiedatum:
5 dec 2025De Adviseur Financiën en Control voor de fysieke leefomgeving gaat volgende opdrachten uitvoeren:
Het uitvoeren van een onafhankelijke analyse van de bestaande financiële processen binnen de fysieke leefomgeving.
Het identificeren van sterke punten, risico’s en verbeterpunten en het opstellen van een schriftelijk analyseverslag
Het opstellen van adviesdocument(en) ten aanzien van verbeteringen in sturing, financiële beheersing en verantwoording met betrekking tot verschillende calculatiedossiers. De opdrachtnemer opereert hierbij onafhankelijk en maakt eigen keuzes in methodiek en aanpak.
Te behalen resultaten
Een schriftelijke analyse van de financiële processen binnen de fysieke leefomgeving met duidelijke sterke punten, risico's en verbetermogelijkheden.
Adviesrapport met aanbevelingen voor verbetering van sturing, beheersing en verantwoording.
Concreet geformuleerde verbetervoorstellen voor de verschillende calculatiedossiers.
Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in financiële richting, bedrijfseconomie, bestuurskunde of accountancy;
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur/controller binnen een gemeente, waarvan minimaal 3 jaar voor de fysieke leefomgeving;
Uiterlijk beschikbaar per 15 december 2025 voor minimaal 32 uur in de week.
Aantoonbare werkervaring met het optimaliseren van financiële processen en adviseren over het opstellen van calculatiedossiers;
Aantoonbare werkervaring met BBV en wet- en regelgeving rondom lokale heffingen;
Aantoonbare werkervaring met iFinancien.
Plannen en organiseren;
Analytisch denkvermogen;
Zowel schriftelijke- als communicatieve vaardigheden;
Pro actieve houding;
Gevoel voor bestuurlijke en politieke verhoudingen.
Geef een impuls aan het team Financiën en Control van de gemeente Soest.
Werken voor de gemeente betekent werken voor onze 47.000 inwoners. Als gemeente ondersteunen we de samenleving op allerlei gebieden. Wij werken aan de leefbaarheid van onze gemeente en kijken daarbij naar de lange termijn.
We vormen samen met 275 professionals onze organisatie. Ons doel is een toekomstbestendige organisatie te zijn en mee te bewegen met wat de samenleving nodig heeft. Dat vraagt om flexibele, lerende professionals en leidinggevenden die hen daarin stimuleren, faciliteren en de ruimte geven. Daarom staan onze medewerkers centraal; zij leveren de resultaten aan onze inwoners, ondernemers en bestuur. Werken aan een toekomstbestendig Soest doen we volgens onze drie kernwaarden: samen (met collega’s, bestuur, samenleving en partners), met vertrouwen in elkaar en daarbij leren we van de dingen die we doen en van onze omgeving.
Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 12 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht.
Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Optie tot verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend
Overig:
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).