thumbnail
thumbnail

Secretaresse/ teamondersteuner sociaal domein

Stadserf 1, 3112 DZ Schiedam, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum
36 Zuid-Holland

Begindatum:

1 mrt 2023

Einddatum:

29 feb 2024

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

17 jan 2023

Organisatie
Schiedam is een authentieke, levendige en vernieuwende stad aan de Schie met een rijke historie en grootstedelijke opgaven én buurtgerichte vraagstukken. De gemeente telt ruim 80.000 inwoners en grenst aan Rotterdam, het dynamische havengebied en het groene Midden Delfland. Schiedam is een verrassende stad die schittert door contrasten. Een stad waar eeuwenoude gebouwen, kranige jenevermolens en noeste havenkranen deel uitmaken van dezelfde indrukwekkende skyline. Een stad waar ambachtslieden, familiebedrijven, jonge makers, innovators en multinationals hun thuishaven(s) hebben. Een stad die doorspekt is met cultuur en kunst. Een stad om van te genieten op een van de vele terrassen in de historische binnenstad.

Ondanks alle ongekende kwaliteiten en het potentieel, zijn er tal van vraagstukken die de aandacht verdienen. Bijvoorbeeld het klimaatvraagstuk (o.a. geluid) en de woningbouwopgave dat in deze waterrijke stad extra urgentie kent, maar zeker ook de sociaaleconomische contrasten die in de stad bestaan. En hoe vind je in een toch al volgebouwde stad nieuwe locaties om te bouwen om de druk op de woningmarkt te verlagen, zonder dat de stad verstopt raakt. En hoe breng je de omvang en kwaliteit van je ambtelijke organisatie in lijn met de vraagstukken en ambities? De organisatie werkt met veel positieve energie aan het mooier, leefbaarder, groener en evenwichtiger maken van de stad. Die opgaven pakt zij beet, samen met de inwoners en ondernemers. Met elkaar, voor de stad die groeit, bloeit en volop de smaak te pakken heeft

Team
De gemeente Schiedam is na overheveling van een aantal taken door de rijksoverheid verantwoordelijk voor alle maatschappelijke ondersteuning en de niet-medische zorg aan haar burgers maar ook voor de jeugdzorgtaken en de uitvoering van de participatiewet.

De opgave voor de gemeente Schiedam is om – in samenwerking met alle sociale partners – een betaalbare sociale infrastructuur te realiseren, waarin de Schiedamse burger beschikking heeft over adequate maatschappelijke ondersteuning en zorg, afgestemd op zijn behoefte, mogelijkheden en omgeving. Sociale stijging van de burger als individu en de stad in zijn totaliteit zijn speerpunten van beleid waarbij vooral wordt gericht op preventie.

In het sociaal domein zijn dan ook een groot aantal opgaven geformuleerd die tezamen er voor moeten zorgen dat de gemeente Schiedam goed uitvoering kan geven binnen haar wettelijke en niet-wettelijke taken binnen Jeugdzorg, WMO, Participatiewet, Onderwijs, Welzijn en Sport. Financieel moet de basis op orde zijn om zicht te hebben en te houden op de uitvoeringsgevolgen voor de gemeentelijke begroting. Hierbij is ontschotting van de beschikbare geldstromen van de verschillende decentralisaties binnen de teams van het sociaal domein een nader uit te werken speerpunt.

Jij bent verantwoordelijk voor het verzorgen van ondersteunende management- en secretariële werkzaamheden voor de beleidsadviseurs en Mt-leden. Je neemt beslissingen, onderneemt actie na het signaleren van afwijkingen en bereidt de vergaderingen voor.

Wat ga je doen?
Als secretaresse en teamondersteuner ondersteun je het MT en de collega’s uit het team. Naast het beheren van de agenda is er een diversiteit aan werkzaamheden. Je bent goed in het aanbrengen van structuur, laat je niet snel uit het veld slaan, bent proactief en oplossingsgericht en beschikt over een flinke dosis humor.

  • Je beheert de agenda’s van het MT

  • Je ondersteunt de managers en beleidsadviseurs bij administratieve processen

  • Je draagt zorg voor de (digitale) ondertekening en verzending van stukken

  • Je ondersteunt bij het subsidieproces

  • Je maakt/checkt facturen en verplichtingen

  • Je organiseert fysieke en digitale bijeenkomsten

  • Je bent de webredacteur van het team

  • Je werkt met diverse systemen o.a. Topdesk, KCS, Key2financiën, Corsa en Youforce

 
Wat breng je mee?
Dat je:

  • Mbo+ werk- en denkniveau hebt

  • Proactief bent en oplossingsgericht

  • De Nederlandse taal goed beheerst in woord en geschrift

  • Administratief goed onderlegd bent en handig in het gebruik van systemen w.o. Office 365

  • Communicatief sterk bent en goed in verbindingen leggen

  • Ervaring hebt met Financiële administratie

  • Ervaring hebt met het organiseren van bijeenkomsten

  • Affiniteit met notuleren is een pre

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl. 

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Documenten:

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht
Twijfel je of deze inhuuropdracht bij jou past?
Neem contact op met een van onze opdracht adviseurs.
Opdracht Adviseur
Jan de Vries
opdracht adviseur
ma - vr tussen 9.00 & 17.00 uur

Ben jij de Secretaresse/ teamondersteuner sociaal domein die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.