Energiebeheerder

Stadserf 1, 3112 DZ Schiedam, Nederland

Sluit over 4 dagen
85 24-36 Zuid-Holland

Begindatum:

1 mei 2025

Einddatum:

30 apr 2027

Uren per week:

24-36

Publicatiedatum:

12 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Schiedam is authentiek, levendig en vernieuwend! Te midden van grote uitdagingen en realistische duurzaamheidsambities streeft de gemeente Schiedam ernaar een klimaatbestendige gemeente te zijn die klaar is voor de toekomst. Om onze doelstellingen te behalen is onder andere aandacht nodig voor het energieverbruik van de eigen organisatie. Daarom zoekt de gemeente Schiedam een doortastende energiebeheerder.

Heb jij de kennis, expertise en drive om het energieverbruik van het gemeentelijk vastgoed onder de loop te nemen en de gemeente te ondersteunen bij het slim en efficiënt omgaan met energie? Houd jij van een uitdaging en heb je kennis van energiebesparing? Wil jij werken in een organisatie waar alle ruimte is voor jouw frisse blik, expertise en ondernemerschap? Misschien ben jij wel de collega die wij zoeken!

Omschrijving van de opdracht
De gemeente Schiedam staat voor de uitdaging om de uitstoot van broeikasgassen stevig terug te schroeven en in 2050 zelfs CO2-neutraal te worden. Deze opgave gaat niet alleen over de stad, maar ook over de gemeentelijke organisatie. Naast het bereiken van deze doelen uit het Klimaatbeleid van Schiedam, is het belangrijk om de eigen energierekening te verlagen en overbodig verbruik terug te dringen. Genoeg redenen voor de organisatie om extra kritisch naar het eigen verbruik en uitstoot te kijken. Daarom zoeken we een enthousiaste en kritische collega, die ons kan versterken om deze uitdaging aan te gaan.

In jouw rol als energiebeheerder werk je vanuit de vakgroep Vastgoed & Grondzaken intensief samen intensief samen met (team Ruimtelijke Ontwikkeling en Beleid).

We zoeken iemand met doorzettingsvermogen en kennis van zaken om onderstaande taken goed uit te kunnen voeren:

  • Monitoren van verbruiken, afwijkingen in energieverbruik signaleren en met voorstellen komen ter verbeteringen van de situatie

  • Initiatie, implementatie en begeleiding energiebesparende maatregelen.

  • Opsporen en oplossen van probleemgevallen zoals spookaansluitingen, buitensporige verbruiken, etc.

  • Het monitoren van eventuele netcongestie binnen de gemeente en de invloed van netcongestie op de gemeentelijke vastgoedportefeuille.

  • Begeleiden van energie-inkoop (nieuwe contracten, facturen, switchlijst, etc.).

  • Actieve deelname aan de projectgroep CO2-prestatieladder en CO2-reductie van de gemeente.

  • Forecasting voor jaarbudgetten.

  • Jaarlijks afrekeningen maken van de energiekosten van huurders c.q. gebruikers in panden van de gemeente.

  • Fysieke controle van de aansluitingen en opname van niet slimme meters.

  • Intermediair tussen organisatieonderdelen van de gemeente, leveranciers, netbeheerder, meetbedrijf, etc.

  • Aanspreekpunt voor vragen en/of problemen

CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht die de volgende componenten bevat: personalia van de kandidaat, de meest relevante werkervaring van de kandidaat in chronologische volgorde, informatie over opleidingen (bij afgerond dit graag vermelden), relevante behaalde certificaten en vaardigheden relevant voor de functie. Deze dient in het Nederlands geschreven te zijn en in een Word of pdf-format te worden aangeleverd. Wij hanteren een cv-format van maximaal 3 pagina’s A4.

Eisen

  1. Minimaal HBO werk- en denkniveau en/of relevante werkervaring en kennis.

  2. Ervaring of kennis van energiebeheer

  3. Goede communicatieve vaardigheden en representatief om de gemeente te vertegenwoordigen

  4. In bezit van rijbewijs B

  5. Het tarief is maximaal €85,-

Competenties
De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.
15 punten

  • goede communicatieve vaardigheden

  • representatief om de gemeente te vertegenwoordigen

Wensen

  1. Duurzaamheid: In het cv is kort beschreven in welke mate en hoe uw bedrijf of uw kandidaat aan duurzaamheid doet.
    1 punt

  2. Kennis van de energiemarkt en/of technische kennis van energievoorzieningen in gebouwen.

    • Beide (10 Punten)

    • Eén van beide (5 Punten)

    • Geen van beide (0 Punten)

  3. Kan tenminste goed overweg met programma’s als Word en Excel. Dit dient duidelijk naar voren te komen in het cv.
    5 punten

  4. Bekend de applicatie E+Kplus of in ieder geval bereid zich dit eigen te maken

    • Bekend met de applicatie (5 Punten)

    • Bereid zich dit eigen te maken (2 Punten)

    • Niet bekend, niet bereid (0 Punten)

  5. Het cv is voorzien van referentie(s) (naam, functie en contactgegevens)

    • Referenties aanwezig (2 Punten)

    • Referenties kunnen op verzoek aangeleverd worden (1 Punten)

    • Geen referenties (0 Punten)

  6. Prijsscore: ( laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
    5 punten

Aanvullende informatie

  • Het kan zijn dat wij na het eerste interview, uiteraard in overleg met jou, referenties opvragen bij je huidige en/of voorgaande werkgever(s).

  • Het uurtarief is afhankelijk van kennis en relevante ervaring.

  • Optie tot verlenging opmerkingen: Nee, de maximale inhuurtermijn is 2 jaar en die is ook afhankelijk van de financiële middelen.

  • Akkoord procedure en voorwaarden (oa all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk).

Let op!: Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie die normaliter door werknemers wordt ingevuld. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detachering- of uitzendbasis laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur