Beleidsmedewerker Cultuur en Recreatie

Stadserf 1, 3112 DZ Schiedam, Nederland

Sluit over 6 dagen
Geen maximum 24 - 32 Zuid-Holland

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

18 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Schiedam is een innovatieve maakstad met grootstedelijke opgaven én buurtgerichte vraagstukken. Schiedam is een karaktervolle plek met de molens, de Lange Haven, de distilleerderijen en de havens als belangrijk erfgoed uit de unieke historie van de stad. De groene longen, de achtertuin Midden-Delfland en dorp Kethel vormen belangrijke elementen die het wonen in Schiedam binnen de verstedelijkte agglomeratie aangenaam maken. Kunst, cultuur, gedistilleerd, horeca en evenementen in het historische stadshart geven sfeer aan de stad.

Team Economie, Cultuur, Stadspromotie
Binnen het Team Economie, Cultuur en Stadspromotie staat het versterken van het vestigingsklimaat van Schiedam centraal. We brengen de vrijetijdseconomie in onze stad verder. Wij zorgen ervoor dat iedereen in Schiedam goed kan wonen, verblijven en werken. Daarbij maken we gebruik van het bijzondere DNA van Schiedam: een monumentale binnenstad, divers aanbod aan culturele voorzieningen, sterke ondernemersmentaliteit en vele evenementen en culturele activiteiten. Dit doen we met 22 collega’s.

Het cluster cultuur binnen het team bestaat uit totaal vijf medewerkers en stimuleert en versterkt de culturele infrastructuur in de stad. Het cluster ontwikkelt het cultuurbeleid en vertaalt dit verder in concrete doelstellingen en actiepunten. Daarnaast houdt het cluster zich bezig met stadsmarketing, toerisme en recreatie.

De Opdracht
In verband met een vacature en mogelijke herschikking van takenpakketten zoeken wij tijdelijk een beleidsmedewerker.

Die zal zich met de volgende zaken gaan bezighouden:

  • Trekker van de pijler Welkome Stad (Stadsmarketing) en alle acties hiervoor uit de uitvoeringsagenda

  • Trekker van de pijler Impact maken met cultuur in de wijk (uit de Cultuurvisie) en alle acties hiervoor uit het uitvoeringskader

  • Accounthouder van culturele instellingen

  • Werkgroep/ accounthouder evenementen(organisaties)

  • Het behandelen van subsidieaanvragen, zoals amateurkunst, projectsubsidies, rondvaarten

  • Watertoerisme: nautisch beheer, schepencarroussel, watersportverenigingen

  • Hotel/logies- zaken

Kandidaat omschrijving:

  • Je bent een enthousiast en initiatiefrijk persoon;

  • Je hebt talent voor plannen en organiseren en bent gestructureerd;

  • Je bouwt snel een netwerk op doordat je gemakkelijk contact legt en proactief bent;

  • Je bent een aanjager en verbinder met oog voor verschillende belangen;

  • Vanaf 3 jaar werkervaring in subsidieverlening binnen gemeenten.

Door de herschikking van takenpakketten kunnen delen van de opdracht gaande weg wijzigen. Waarbij de nadruk verlegd kan worden binnen het takenpakket. Ook kan het zijn dat delen worden overgedragen aan andere medewerkers en andere onderdelen binnen Cultuur, Toerisme en Stadsmarketing worden toegevoegd. Hiervoor wordt flexibiliteit gevraagd en het vermogen om op taken te schakelen.

CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht die de volgende componenten bevat: personalia van de kandidaat, de meest relevante werkervaring van de kandidaat in chronologische volgorde, informatie over opleidingen (bij afgerond dit graag vermelden), relevante behaalde certificaten en vaardigheden relevant voor de functie. Deze dient in het Nederlands geschreven te zijn en in een Word of pdf-format te worden aangeleverd. Wij hanteren een cv-format van maximaal 3 pagina’s A4.

Eisen

  1. Akkoord procedure en voorwaarden (oa all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk).

  2. Geen ZZP.

Wensen

  1. Duurzaamheid: In het cv is kort beschreven in welke mate en hoe uw bedrijf of uw kandidaat aan duurzaamheid doet.
    1p

  2. Minimaal 3 jaar ervaring op het gebied van subsidieverlening binnen een gemeente

    • Meer dan 3 jaar (10 Punten)

    • Minder dan 3 jaar (5 Punten)

    • Geen (0 Punten)

  3. Minimaal 3 jaar ervaring op beleidsmatig vlak bij een gemeente

    • Meer dan 3 jaar (10 Punten)

    • Minder dan 3 jaar (5 Punten)

    • Geen (0 Punten)

  4. Ervaring op het gebied van cultuur en recreatie.
    10p

  5. De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.

    • Enthousiast en initiatiefrijk

    • Talent voor plannen en organiseren

    • Gestructureerd;

    • Bouwt snel een netwerk op doordat je gemakkelijk contact legt en proactief bent

    • Aanjager en verbinder met oog voor verschillende belangen


      Keuzemogelijkheden:

      • Uitstekend (15 Punten)

      • Goed (10 Punten)

      • Voldoende (6 Punten)

      • Matig (3 Punten)

      • Onvoldoende (0 Punten)

  6. Prijsscore: ( laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
    5p

Let op!:
Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie die normaliter door werknemers wordt ingevuld. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detachering- of uitzendbasis laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur