Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Schagen
Logo van Gemeente Schagen

Projectleider Maatschappelijk Vastgoed

Laan 19, 1741 EA Schagen, Nederland

Sluit over 11 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

30 jun 2026

Uren per week:

8

Publicatiedatum:

24 nov 2025
Opdracht tarief 115Opdracht uren 8

Omschrijving

Wij zoeken een projectleider met kennis van maatschappelijk vastgoed. Het is belangrijk dat je verbindend, integraal en resultaatgericht aan de realisatie en transformatie van maatschappelijke vastgoed werkt. Je hebt aantoonbare kennis van projectmatig realiseren van vastgoed en van het (her)huisvesten van maatschappelijke organisaties.

Opdrachtomschrijving: Je gaat aan de slag met het huisvesten van de brandweer in Schagerbrug. En de planvorming voor de vervanging van de strandposten voor de reddingsbrigades in Schagen. Je vervult een projectleidersrol voor de realisatievoorbereiding van de nieuwe brandweerkazerne in Schagerbrug. Dit betreft een project waarbij een locatiekeuze moet worden gemaakt. Daarna eventuele grondaankoop. Opstart van een projectorganisatie. Opstellen van uitgangspunten (PvE). Ontwerpdocumenten. En een uitvoeringsplan. Daarbij is frequente afstemming en overleg met in- en externe belanghebbenden essentieel. Daarnaast ben je als projectleider ook adviseur bij de ontwikkeling van vervangende huisvesting/strandposten. De werkzaamheden betreffen advisering op locatiekeuze, haalbaarheid en exploitatie van een nieuwe voorziening binnen de bredere ontwikkeling van de kustzone. En afstemming met de naastgelegen gemeentes.

Eisen

  • Kandidaat beschikt over een relevante opleiding op HBO of WO niveau, aangevuld met aantoonbare kennis op het gebied van wet- en regelgeving, vastgoedontwikkeling en bouwtechniek.
  • Kandidaat heeft recente en ruime (>5 jaar) werkervaring met het begeleiden en coordineren van complexe vastgoedontwikkelings-projecten bij een gemeente met minimaal 45.000 inwoners.
  • Kandidaat heeft minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen een gemeentelijke organisatie (gemeente met meer dan 45.000 inwoners).
  • Kandidaat heeft ervaring als projectleider met het werken aan een vastgoedontwikkelingsproject(en) ten behoeve van de brandweerkorpsen, reddingsbrigades en/of de KNRM.

Wensen en competenties

Wensen

  • Vindt het geweldig om projecten op het snijvlak van politiek, maatschappij en vakspecialisten te realiseren.
  • Samenwerken is daarbij jouw uitgangspunt zowel met gebruikers, belangenorganisaties, collegas, inwoners en de politiek.
  • Een stevige gesprekspartner, waarbij je het vertrouwen van bestuurders, bewoners en gebruikers en ondernemers weet te winnen.
  • Beschikt over analytisch vermogen en weet een goede risicoanalyse te maken om zo de haalbaarheid van ontwikkelingen en plannen helder te maken.
  • Heeft kennis op het gebied van wet- en regelgeving, gebieds- en vastgoedontwikkeling, bouwtechnisch aspecten en maatschappelijke voorzieningen.
  • Kent alle fasen van een project en werkt gestructureerd en procesmatig, daarnaast zorg je ervoor dat je project en projectdocumentatie op orde is of op orde komt.
  • Denkt mee over hoe processen, samenwerking en coacht je projectteamleden.
  • Ervaring met het begeleiden en coordineren van complexe vastgoedontwikkelingsprojecten voor maatschappelijke organisaties.

Competenties

  • Plannen, organiseren en voortgang bewaking
  • Analytisch
  • Communicatieve vaardig
  • Omgevingsbewust
  • Overtuigingskracht
  • Gevoel voor politieke en bestuurlijke verhoudingen
  • Besluitvaardigheid

Organisatie en team

Niet bekend

Gespreksinformatie

De interviews staan gepland in week 51. Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Tijdens het interview wordt de kandidaat onder andere getoetst op de gewenste competenties en de mate van geschiktheid voor de uit te voeren werkzaamheden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Dienstencategorie Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing

CPV code 79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging

Referentie vereist

Weging prijsdeel: 25 %

Weging werkervaring gemeentelijke organisatie: 25 %

Weging werkervaring huisvesting maatschappelijke organisaties: 25 %

Weging interview: 25 %

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr