Juridisch adviseur grondzaken

Laan 19, 1741 EA Schagen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
111 9 Noord-Holland

Begindatum:

1 aug 2025

Einddatum:

31 okt 2025

Uren per week:

9

Publicatiedatum:

25 jun 2025

Omschrijving

De Opdracht
Voor het taakveld Grondzaken zijn we op zoek naar een juridisch adviseur grondzaken.

Als Juridisch Adviseur Grondzaken houd je je bezig met gebiedsontwikkeling. Je bent bezig met de juridische aspecten van koop, verkoop en exploitatie van gronden en gebouwen om daarmee plannen op het gebied van stedelijke vernieuwing mogelijk te maken en onze maatschappelijke voorzieningen op peil te houden. Je hebt tevens een belangrijke rol aan de voorkant van het gebiedsontwikkelproces om te adviseren over de juridische uitvoerbaarheid van ontwikkelingen. Daarnaast werk je nauw samen met projectleiders, planeconomen en externe betrokkenen.

Verder:

  • Fungeer je als gesprekspartner en stel je intentie-, samenwerkings- en/of anterieure overeenkomsten op;

  • Lever je een bijdrage aan het grondzakenbeleid;

  • Juridische ondersteuning in lopende (bouw)projecten

  • Maak je erfpacht- en opstalrechten;

  • Adviseer je het bestuur en de projectleiders in grondzaken gerelateerde zaken;

  • Zie je erop toe dat de contractuele verplichtingen na ondertekening nageleefd worden.

Kandidaat omschrijving
Van de kandidaat vragen wij:

  • Afgeronde hbo- of wo-opleiding Rechten

  • Minimaal 10 jaar ervaring in vergelijkbare functie binnen een gemeente (in de afgelopen 6 jaar)

  • Mediation opleiding en ervaring is een duidelijke pré

  • Communicatief sterk zowel in woord als geschrift

  • Netwerker, mediator en onderhandelaar

  • Planmatig, nauwkeurig en creatief.

Eisen

  1. Beschikbaarheid
    Beschikbaar per 1 juli 2025 voor 9 uur per week

  2. Werkervaring
    Minimaal 10 jaar ervaring in vergelijkbare functie binnen een gemeente

  3. Opleiding
    Minimaal een afgeronde hbo-opleiding of wo-opleiding rechten

Wensen en competenties

  1. Prijs
    Weging prijsdeel: 30 %

  2. Werkervaring
    Werkervaring in vergelijkbare functie binnen een vergelijkbare (Noordkop)gemeente in de afgelopen 2 jaar
    Weging: 20 %

  3. Werkervaring
    Aantoonbare Mediation opleiding en ervaring
    Weging: 25 %

  4. Interview
    Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    Kandidaten worden beoordeeld op basis van uitgevraagde profiel en competenties
    Weging: 25 %

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Aanleveren na gunning

  • VOG

  • Geactualiseerde UEA

  • Verklaring van geheimhouding en integriteit

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.