Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Juridisch adviseur grondzaken

Laan 19, 1741 EA Schagen, Nederland

Sluit over 12 dagen
111 9 Noord-Holland

Begindatum:

1 aug 2025

Einddatum:

31 okt 2025

Uren per week:

9

Publicatiedatum:

25 jun 2025

Voor het taakveld Grondzaken zijn we op zoek naar een juridisch adviseur grondzaken.


Als Juridisch Adviseur Grondzaken houd je je bezig met gebiedsontwikkeling. Je bent bezig met de juridische aspecten van koop, verkoop en exploitatie van gronden en gebouwen om daarmee plannen op het gebied van stedelijke vernieuwing mogelijk te maken en onze maatschappelijke voorzieningen op peil te houden. Je hebt tevens een belangrijke rol aan de voorkant van het gebiedsontwikkelproces om te adviseren over de juridische uitvoerbaarheid van ontwikkelingen. Daarnaast werk je nauw samen met projectleiders, planeconomen en externe betrokkenen.

Verder:

· Fungeer je als gesprekspartner en stel je intentie-, samenwerkings- en/of anterieure overeenkomsten op;

· Lever je een bijdrage aan het grondzakenbeleid;

· Juridische ondersteuning in lopende (bouw)projecten

· Maak je erfpacht- en opstalrechten;

· Adviseer je het bestuur en de projectleiders in grondzaken gerelateerde zaken;

· Zie je erop toe dat de contractuele verplichtingen na ondertekening nageleefd worden.

Kandidaatomschrijving

Van de kandidaat vragen wij:

· Afgeronde hbo- of wo-opleiding Rechten

· Minimaal 10 jaar ervaring in vergelijkbare functie binnen een gemeente (in de afgelopen 6 jaar)

· Mediation opleiding en ervaring is een duidelijke pré

· Communicatief sterk zowel in woord als geschrift

· Netwerker, mediator en onderhandelaar

· Planmatig, nauwkeurig en creatief.

Dienstencategorie

Andere diensten

CPV code

79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging

Beschikbaarheid

Beschikbaar per 1 juli 2025 voor 9 uur per week

Werkervaring

Minimaal 10 jaar ervaring in vergelijkbare functie binnen een gemeente

Opleiding

Minimaal een afgeronde hbo-opleiding of wo-opleiding rechten

Gevraagde documenten

Aanleveren na gunning

  • VOG
  • Geactualiseerde UEA
  • Verklaring van geheimhouding en integriteit
Weging prijsdeel: 30 %

Werkervaring

Werkervaring in vergelijkbare functie binnen een vergelijkbare (Noordkop)gemeente in de afgelopen 2 jaar
Weging: 20 %

Werkervaring

Aantoonbare Mediation opleiding en ervaring
Weging: 25 %

Interview

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Kandidaten worden beoordeeld op basis van uitgevraagde profiel en competenties
Weging: 25 %
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur