Toezichthouder/handhaver Omgevingswet specialisme milieu

Wolvenhoek 1, 5211 HH 's-Hertogenbosch, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
95 20 Noord-Brabant

Begindatum:

1 jan 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

28 nov 2024

Opdrachtomschrijving

De afdeling Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving (VTH) van Stadsontwikkeling is o.a. belast met de toetsing van bouwplannen, het verlenen van bouwvergunningen en het houden van toezicht op de naleving van bouwvoorschriften. Daarnaast is de afdeling belast met de vergunningverlening en handhaving van de milieuwet- en regelgeving en vervult zij het opdrachtgeverschap van de Omgevingsdienst Brabant Noord. Belangrijk bij de uitvoering van deze taak is een ‘meedenkende’ houding. Dit betekent dat niet alleen wordt gekeken wat wel of niet kan, maar dat ook adviezen worden gegeven voor mogelijke oplossingen.
De belangrijkste taken in de functie zijn:

Werkzaamheden/taken:

  • Het in het kader van de Omgevingswet uitvoeren van (integrale) controles bij de horeca. (specialisatie milieu). Deze werkzaamheden worden integraal uitgevoerd met de overige Omgevingswetspecialisaties als bijvoorbeeld bouwen. Voor de complexere taken is er sprake van oog- en oor-functie of worden deze als team uitgevoerd. De basis daarvoor zijn de ‘beleidsregels toezicht en handhaving fysieke leefomgeving’ en het op basis daarvan opgestelde uitvoeringsprogramma.
  • Het behandelen van klachten en verzoeken tot handhaving van burgers en bedrijven mbt horeca en installatiegeluid bij particulieren.
  • Het rapporteren en verzorgen van correspondentie (in overleg met juridische medewerkers).
  • Verzegelen van limiters.
  • Indicatieve geluidmetingen bij horeca uitvoeren.
  • Ondersteunen bij controles op ondermijning.
  • Het communiceren met alle belanghebbenden  (burgers, vergunningverleners, juridische  ondersteuning etc.).
  • Verslagleggen/rapporteren van de resultaten van de controles in de geautomatiseerde systemen. Bij het uitvoeren van de controles wordt gebruik gemaakt van digitale checklijsten.

Het gaat om een opdracht voor 20-24 uur per week.
Werktijden en werkdagen worden ingevuld in overleg.

Kandidaatomschrijving

Wij zijn op zoek naar een ervaren toezichthouder WABO met een zelfstandige, resultaatgerichte en flexibele werkhouding, een team-player.
  • Minimaal een relevante MBO-opleiding.
  • Relevante werkervaring.
Competenties:
  • Zelfstandige, resultaatgerichte en flexibele werkhouding.
  • Goede communicatieve en mediation vaardigheden.
  • Samenwerkings- en resultaatgerichtheid.
  • Handhavingsattitude.
  • Accuraat.
  • Affiniteit met digitale systemen.

Daarnaast beschikt de kandidaat over een rijbewijs B en is in bezit van een auto.




Interviewplanning

Eventuele gesprekken vinden plaats op: maandag 16 december 2024 (VM).

Toelichting op rooster

Het gaat om een opdracht voor 20-24 uur per week. Werktijden en werkdagen worden ingevuld in overleg.

Dienstencategorie

Andere diensten

CPV code

79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging

Eisen

Opleiding

Afgeronde relevante MBO-opleiding. Dit blijkt uit het CV.

Werkervaring

Minimaal 3 jaar relevante werkervaring. Dit blijkt uit het CV.

Overig

Kandidaat beschikt over een rijbewijs B en is in bezit van een auto.

Gevraagde documenten

Aanleveren na gunning

  • Actuele Uniform Europees Aanbestedingsdocument

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 25 %

Opleiding

Afgeronde HBO-opleiding Milieukunde. Dit blijkt uit het CV.
Weging: 20 %

Wer

Minimaal 6 jaar relevante werkervaring in toezicht. Dit blijkt uit het CV. Aan te tonen aan de hand van referentieprojecten.
Weging: 20 %

Ervaring

Kandidaat heeft/beschikt over affiniteit/ervaring met digitale systemen. Dit blijkt uit het CV.
Weging: 10 %

Interview

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Met de top-3 kandidaten wordt een gesprek aangegaan waarin o.a. zal worden getoetst of de kandidaat voldoet aan het kandidaatsprofiel en aan de gestelde minimumeisen. Daarnaast zal worden beoordeeld welke kandidaat het beste aansluit bij datgene wat de opdrachtgever zoekt in een kandidaat (competenties, aansluiting bij de organisatie, het team, etc.). Het gesprek is onderdeel van de beoordeling. 
Weging: 25 %
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.