Projectleider Parkeren

Wolvenhoek 1, 5211 HH 's-Hertogenbosch, Nederland

Sluit over 9 dagen
115 20 Noord-Brabant

Begindatum:

24 aug 2025

Einddatum:

28 feb 2026

Uren per week:

16 - 36

Publicatiedatum:

23 jul 2025

Omschrijving

Procesbegeleider/projectleider ontwikkeling en invoering van Selectieve toegang. De gemeente werkt aan de invoering en uitbreiding van het selectieve toegangssyteem. Het bestaande gebied wordt geoptimaliseerd en aangepast en er wordt een nieuwe schil (met afwijkende spelregels) toegevoegd. Als procesbegeleider draag je zorg voor de bestuurlijke afstemming, het bewaken van de doelstellingen en afspraken uit besluitvorming en het stakeholdermanagement. Daarnaast werk je nauw samen met je procesteam bestaande uit een beleidsadviseur, projectleider implementatie en een communicatieadviseur.

Procesbegeleider/projectleider opstellen Parkeerplan. Als afgeleiden van het (concept) Mobiliteitsbeleid en de Omgevingsvisie wordt een parkeervisie opgesteld. Dit doet de gemeente samen met de stad en binnen de geldende politieke ambities. De parkeervisie heeft zowel als doel om een beeld de schetsen van waar Parkeren in s-Hertogenbosch de komende jaren naar toe gaat als handvatten te geven voor huidige vraagstukken. Parkeren is binnen de gemeente een onderwerp waarin meningen en belangen breed uiteenlopen. Samen met een beleidsadviseur en een communicatieadviseur werk je toe naar een integraal en breed parkeerplan dat geschikt is om voor te leggen aan de gemeenteraad.

Kandidaatomschrijving

Je beschikt over bestuurlijke sensitiviteit, houdt overzicht over de processen en begrijpt de belangen op straat. Je bent een senior procesmanager met ervaring binnen Parkeren en binnen gemeentelijke organisatie groter dan 100.000 inwoners. Bekendheid met de Bossche werkwijze is een pré. Je bent resultaatgericht, waarbij je in staat bent om verschillende belangen af te wegen en je hebt ruime ervaring met stakeholdermanagement.

Eisen

  • Vereist opleidingsniveau: Minimaal HBO+ werk- en denkniveau. Aantoonbaar middels diploma(‘s) en/of relevante werkervaring.

  • Vereiste werkervaring: Je hebt aantoonbaar minimaal 5 jaar ervaring als procesmanager met ervaring binnen Parkeren en binnen gemeentelijke organisatie groter dan 100.000 inwoners. Je hebt aantoonbaar minimaal 5 jaar ervaring met het opmaken van complexe raadsvoorstellen en het gehele proces daaromheen.

Gevraagde documenten

Aanleveren na gunning

  • Actuele Uniform Europees Aanbestedingsdocument

  • Verklaring omtrent Gedrag

Wensen en competenties

Wensen

  • Weging prijsdeel:30 %

  • Gewenste werkervaring: Ervaring met de werkwijze binnen de Gemeente ’s-Hertogenbosch is een pré - Weging:30 %

  • Gewenste competenties: Je bent resultaatgericht, waarbij je in staat bent om verschillende belangen af te wegen en je hebt ruime ervaring met stakeholdermanagement - Weging: 15%

Organisatie en team

De gemeente werkt aan de invoering en uitbreiding van het selectieve toegangssyteem. Het bestaande gebied wordt geoptimaliseerd en aangepast en er wordt een nieuwe schil (met afwijkende spelregels) toegevoegd. Daarnaast werk je nauw samen met je procesteam bestaande uit een beleidsadviseur, projectleider implementatie en een communicatieadviseur.

Als afgeleiden van het (concept) Mobiliteitsbeleid en de Omgevingsvisie wordt een parkeervisie opgesteld. Dit doet de gemeente samen met de stad en binnen de geldende politieke ambities. Parkeren is binnen de gemeente een onderwerp waarin meningen en belangen breed uiteenlopen. Samen met een beleidsadviseur en een communicatieadviseur werk je toe naar een integraal en breed parkeerplan dat geschikt is om voor te leggen aan de gemeenteraad.

Gespreksinformatie

De interviews vinden plaats op maandag 11 augustus 2025. 16-20 uur per week, in voorkomende gevallen de inzet te verhogen tot een maximum van 36 uur/week.

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Met de top-3 kandidaten wordt een gesprek aangegaan waarin o.a. zal worden getoetst of de kandidaat voldoet aan het kandidaatsprofiel en aan de gestelde minimumeisen. Daarnaast zal worden beoordeeld welke kandidaat het beste aansluit bij datgene wat de opdrachtgever zoekt in een kandidaat (competenties, aansluiting bij de organisatie, het team, etc.). Het gesprek is onderdeel van de beoordeling.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Dienstencategorie Andere diensten CPV code 79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging

Gevraagde documenten Aanleveren na gunning Actuele Uniform Europees Aanbestedingsdocument Verklaring omtrent Gedrag

Gunningscriteria Weging prijsdeel: 30 % Weging: 30 % Weging: 15 % Weging: 25 %

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur