Wolvenhoek 1, 5211 HH 's-Hertogenbosch, Nederland
Begindatum:
5 jan 2026Einddatum:
31 dec 2026Publicatiedatum:
27 nov 2025Voor verbetering van de leefomgeving in de gemeente ’s-Hertogenbosch worden meerdere projecten geïnitieerd voor verbetering van bereikbaarheid en vergroening van de openbare ruimte. Deze projecten moeten vanuit een initiatieffase tot een definitief ontwerp gebracht worden. Daarbinnen dient intern en extern afgestemd en draagvlak gecreëerd te worden. Het definitief ontwerp gaat met draagvlak en budget over voor de voorbereidingsfase en realisatiefase naar Stadsbeheer.
Projecten zijn bijvoorbeeld ‘Nieuwe groenstructuur Buitendieze’, 4 tot 8 ‘doorfietsroutes’, ‘versterking recreatieve en natuurwaarde Zuiderpark’ en ca. 20 ‘nieuwe bushaltes’.
Als projectleider bereikbaarheid en vergroening werk je in opdracht van een ambtelijk opdrachtgever. Je scherpt waar nodig de projectdefinitie aan en maakt projectplannen. Je werkt samen met je projectteam(s) met teamleden vanuit verschillende afdelingen uit de sectoren Stadsontwikkeling en Stadsbeheer. Je stuurt op de bekende aspecten waaronder budget en planning. Belangrijk is het komen tot een goed afgebakende scope in een Definitief Ontwerp met draagvlak en budget.
Je hebt ruime ervaring in het werken in een bestuurlijke en politieke omgeving en bent vaardig in het vertegenwoordigen van de gemeente in overlegsituaties. Je bent een harde werker die weet van aan- en doorpakken. Je toont inspirerend leiderschap en eigenaarschap en zorgt voor integrale oplossingen. Je weet interne en externe partijen oplossingsgericht te verbinden en enthousiasmeren voor de gezamenlijke opgave. Kortom: je informeert, organiseert en coördineert, kunt je goed inleven in verschillende interne en externe stakeholders, knopen doorhakken, richting geven en onderhandelen.
Minimaal HBO werk- en denkniveau, dit blijkt uit het CV;
Minimaal 10 jaar ervaring in een rol als projectmanager op ontwikkeling en/of realisatie van projecten in de openbare ruimte;
Minimaal 5 jaar ervaring in ontwikkeling van projecten in de openbare ruimte;
Minimaal 5 jaar ervaring bij gemeentelijke overheid.
Je verricht je werkzaamheden vanuit de afdeling Programma’s en Projecten van Sector Stadsontwikkeling. Vanuit deze afdeling worden alle grote ontwikkelingen in de gemeente bemenst met projectmanagers en projectondersteuners. Voor deze projecten zijn en worden meerdere projectteams ingericht met collega’s vanuit zowel Stadsontwikkeling als Stadsbeheer.
Afdelingen binnen de Sector Stadsontwikkeling waarmee je vooral te maken zult krijgen zijn Leefomgeving, Ruimtelijke Ordening & Stedenbouw en Wonen & Grondzaken. Bij de sector Stadsbeheer zijn dat de afdelingen Projectmanagement & Voorbereiding en Beheer & Programmeren.
De interviews worden gehouden op woensdagmiddag 17 december 2025.
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Met de top-3 kandidaten wordt een gesprek aangegaan waarin o.a. zal worden getoetst of de kandidaat voldoet aan het kandidaatsprofiel en aan de gestelde minimumeisen. Daarnaast zal worden beoordeeld welke kandidaat het beste aansluit bij datgene wat de opdrachtgever zoekt in een kandidaat (competenties, aansluiting bij de organisatie, het team, etc.). Het gesprek is onderdeel van de beoordeling.
Optie tot verlenging: Optie verlenging: 2 x 12 maanden
Gevraagde documenten (aanleveren na gunning): Actuele Uniform Europees Aanbestedingsdocument