Logo van Gemeente Hertogenbosch
Logo van Gemeente Hertogenbosch

Projectleider bereikbaarheid en vergroening

Wolvenhoek 1, 5211 HH 's-Hertogenbosch, Nederland

Sluit over 12 dagen

Begindatum:

5 jan 2026

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

27 nov 2025
Opdracht tarief 120Opdracht uren 24

Omschrijving

De situatie

Voor verbetering van de leefomgeving in de gemeente ’s-Hertogenbosch worden meerdere projecten geïnitieerd voor verbetering van bereikbaarheid en vergroening van de openbare ruimte. Deze projecten moeten vanuit een initiatieffase tot een definitief ontwerp gebracht worden. Daarbinnen dient intern en extern afgestemd en draagvlak gecreëerd te worden. Het definitief ontwerp gaat met draagvlak en budget over voor de voorbereidingsfase en realisatiefase naar Stadsbeheer.

Projecten zijn bijvoorbeeld ‘Nieuwe groenstructuur Buitendieze’, 4 tot 8 ‘doorfietsroutes’, ‘versterking recreatieve en natuurwaarde Zuiderpark’ en ca. 20 ‘nieuwe bushaltes’.

De functie

Als projectleider bereikbaarheid en vergroening werk je in opdracht van een ambtelijk opdrachtgever. Je scherpt waar nodig de projectdefinitie aan en maakt projectplannen. Je werkt samen met je projectteam(s) met teamleden vanuit verschillende afdelingen uit de sectoren Stadsontwikkeling en Stadsbeheer. Je stuurt op de bekende aspecten waaronder budget en planning. Belangrijk is het komen tot een goed afgebakende scope in een Definitief Ontwerp met draagvlak en budget.

Kandidaat omschrijving

Je hebt ruime ervaring in het werken in een bestuurlijke en politieke omgeving en bent vaardig in het vertegenwoordigen van de gemeente in overlegsituaties. Je bent een harde werker die weet van aan- en doorpakken. Je toont inspirerend leiderschap en eigenaarschap en zorgt voor integrale oplossingen. Je weet interne en externe partijen oplossingsgericht te verbinden en enthousiasmeren voor de gezamenlijke opgave. Kortom: je informeert, organiseert en coördineert, kunt je goed inleven in verschillende interne en externe stakeholders, knopen doorhakken, richting geven en onderhandelen.

Eisen

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau, dit blijkt uit het CV;

  • Minimaal 10 jaar ervaring in een rol als projectmanager op ontwikkeling en/of realisatie van projecten in de openbare ruimte;

  • Minimaal 5 jaar ervaring in ontwikkeling van projecten in de openbare ruimte;

  • Minimaal 5 jaar ervaring bij gemeentelijke overheid.

Wensen en competenties

Wensen

  • Opleiding in vakrelevante richtingen zoals civiele techniek, verkeerskunde en/of cultuurtechniek.
  • Minimaal 3 jaar ervaring als (civiel-, cultuurtechnisch of verkeerkundig) ontwerper bij een ingenieursbureau of een overheid.
  • Minimaal 3 jaar ervaring als toezichthouder bij civiel-, cultuurtechnische en/of verkeerskundige projecten bij een aannemer of overheid.

Competenties

  • Ruime ervaring in het werken in een bestuurlijke en politieke omgeving.
  • Vaardig in het vertegenwoordigen van de gemeente in overlegsituaties.
  • Harde werker die weet van aan- en doorpakken.
  • Toont inspirerend leiderschap en eigenaarschap.
  • Zorgt voor integrale oplossingen.
  • Weet interne en externe partijen oplossingsgericht te verbinden en enthousiasmeren voor de gezamenlijke opgave.
  • Informeert, organiseert en coordineert.
  • Goed kunnen inleven in verschillende interne en externe stakeholders.
  • Knopen doorhakken.
  • Richting geven.
  • Onderhandelen.

Organisatie en team

Je verricht je werkzaamheden vanuit de afdeling Programma’s en Projecten van Sector Stadsontwikkeling. Vanuit deze afdeling worden alle grote ontwikkelingen in de gemeente bemenst met projectmanagers en projectondersteuners. Voor deze projecten zijn en worden meerdere projectteams ingericht met collega’s vanuit zowel Stadsontwikkeling als Stadsbeheer.

Afdelingen binnen de Sector Stadsontwikkeling waarmee je vooral te maken zult krijgen zijn Leefomgeving, Ruimtelijke Ordening & Stedenbouw en Wonen & Grondzaken. Bij de sector Stadsbeheer zijn dat de afdelingen Projectmanagement & Voorbereiding en Beheer & Programmeren.

Gespreksinformatie

Planning

De interviews worden gehouden op woensdagmiddag 17 december 2025.

Gesprek

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Met de top-3 kandidaten wordt een gesprek aangegaan waarin o.a. zal worden getoetst of de kandidaat voldoet aan het kandidaatsprofiel en aan de gestelde minimumeisen. Daarnaast zal worden beoordeeld welke kandidaat het beste aansluit bij datgene wat de opdrachtgever zoekt in een kandidaat (competenties, aansluiting bij de organisatie, het team, etc.). Het gesprek is onderdeel van de beoordeling.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: Optie verlenging: 2 x 12 maanden

Gevraagde documenten (aanleveren na gunning): Actuele Uniform Europees Aanbestedingsdocument

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr