Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Hertogenbosch
Logo van Gemeente Hertogenbosch

medior vergunningverlener-plantoetser

Wolvenhoek 1, 5211 HH 's-Hertogenbosch, Nederland

Sluit over 13 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

21 nov 2025
Opdracht tarief 92Opdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De afdeling Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving (VTH) van de sector Stadsontwikkeling houdt zich bezig met de toetsing van aanvragen om omgevingsvergunning, het verlenen van omgevingsvergunningen en het houden van toezicht op de naleving van bouwvoorschriften. Daarnaast is de afdeling belast met de vergunningverlening en handhaving van de milieuwet- en regelgeving en vervult zij het opdrachtgeverschap van de Omgevingsdienst Brabant Noord. Belangrijk bij de uitvoering van deze taak is een meedenkende houding. Dit betekent dat niet alleen wordt gekeken wat wel of niet kan, maar dat ook adviezen worden gegeven voor mogelijke oplossingen.

In nauwe samenwerking met onder meer specialisten van andere afdelingen, de Omgevingsdienst en de Veiligheidsregio draag je bij aan het beheer en ontwikkeling van de fysieke leefomgeving in onze gemeente.

Taken:

  • Het behandelen en toetsen van aanvragen aan het omgevingsplan
  • Het toetsen van bouwplannen aan het Bbl, op het gebied van veiligheid, gezondheid, bruikbaarheid en energiezuinigheid en de daarbij behorende NEN-normen.
  • Het vastleggen van de resultaten van de uitgevoerde toets per bouwplan en in dat kader het opstellen van adviezen, brieven en de gemotiveerde beschikking (vergunning of weigering) in het digitale programma CLO.
  • Het voeren van vrijstellingsprocedures.

Eisen

  • Een afgeronde HBO-opleiding Bouwkunde. Dit blijkt uit het CV.
  • Opleiding Ambtenaar Bouw- en Woningtoezicht 1 (ABW1) + Ambtenaar Bouw- en Woningtoezicht 2 (ABW2). Dit blijkt uit het CV.
  • Minimaal 3 jaar relevante werkervaring in een 100.000+ gemeente. Dit blijkt uit het CV.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring in een 100.000+ gemeente.
  • Ervaring met vergunningverlening monumenten/erfgoed.
  • Ervaring met werken in CLO (Centric Leefomgeving)/Djuma.

Competenties

  • Energieke persoonlijkheid die snel verbinding weet te leggen.
  • Stressbestendig en oplossingsgericht.
  • Beschikt over overtuigingskracht.
  • Goede communicatieve en mediation vaardigheden.
  • Zelfstandige, resultaatgerichte en flexibele werkhouding.
  • Samenwerkings- en resultaatgerichtheid.
  • Klantvriendelijk.
  • Digitaal vaardig.
  • Teamplayer.

Organisatie en team

De afdeling Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving (VTH) van de sector Stadsontwikkeling houdt zich bezig met de toetsing van aanvragen om omgevingsvergunning, het verlenen van omgevingsvergunningen en het houden van toezicht op de naleving van bouwvoorschriften. Daarnaast is de afdeling belast met de vergunningverlening en handhaving van de milieuwet- en regelgeving en vervult zij het opdrachtgeverschap van de Omgevingsdienst Brabant Noord.

In nauwe samenwerking met onder meer specialisten van andere afdelingen, de Omgevingsdienst en de Veiligheidsregio draag je bij aan het beheer en ontwikkeling van de fysieke leefomgeving in onze gemeente.

Gespreksinformatie

De interviews/gesprekken zullen plaatsvinden op maandagmorgen 15 december 2025.

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Met de top-3 kandidaten wordt een gesprek aangegaan waarin o.a. zal worden getoetst of de kandidaat voldoet aan het kandidaatsprofiel en aan de gestelde minimumeisen. Daarnaast zal worden beoordeeld welke kandidaat het beste aansluit bij datgene wat de opdrachtgever zoekt in een kandidaat (competenties, aansluiting bij de organisatie, het team, etc.). Het gesprek is onderdeel van de beoordeling.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Niet bekend
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr