Begindatum:
1 jan 2025Einddatum:
30 jun 2025Uren per week:
32Publicatiedatum:
22 nov 2024Opdrachtomschrijving
De afdeling Financiële en Juridische zaken van de sector Stadsontwikkeling zoekt een tijdelijk jurist in afwachting van invulling van een vacature. De belangrijkste taken in de functie zijn:
Vervullen van de rol van juridische vraagbaak;
Schrijven van verweerschriften;
Vertegenwoordiger van de gemeente bij bezwaar- en(hoger)beroepszaken;
Adviseren van het college naar aanleiding van bezwaar- en (hoger)beroepszaken.
De verdeling van de bezwaar- en beroepzaken is 80% in het fysieke domein en 20% in het veiligheidsdomein.
Kandidaatomschrijving
Wij hebben het kandidaat-profiel als volgt omschreven:
Affiniteit met fysiek- en veiligheids-vakgebied
Aantoonbare kennis van gemeentelijke processen in het fysiek en veiligheidsdomein;
Ervaring met het werken in een gemeentelijke organisatie, haar interne beleid, regels en procedures.
Wij zoeken een kandidaat met de volgende competenties:
Goede communicatieve vaardigheden.
Resultaatgerichte en daadkrachtige pro-actieve werkhouding met een dienstverlenend karakter.
Ontwikkeld analytisch vermogen; in staat snel de kern van informatie te vinden en de juiste informatie uit complexe gegevens te halen.
Interviewplanning
De interviews/gesprekken vinden plaats op donderdag 12 december 2024 (VM).
Toelichting op rooster
28-32 uren per week. Eventueel met 1 dag thuiswerken na inwerken. Werkdagen en werktijden worden ingevuld in overleg.
Dienstencategorie
Andere diensten
CPV code
79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging
Bijlagen
Algemene voorwaarden inhuur derden 2017.pdf
Specifieke voorwaarden inhuur derden gemeente 's-Hertogenbosch.pdf
Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA).pdf
Eisen
Opleiding: Afgeronde WO opleiding op het gebied van juridische zaken. Dit blijkt uit het CV.
Werkervaring: Minimaal 5 jaar werkervaring bij een gemeentelijk organisatie. Aan te tonen aan de hand van 2 representatieve referenties.
Gevraagde documenten
Aanleveren na gunning
Actuele Uniform Europees Aanbestedingsdocument
Gunningscriteria
Weging prijsdeel: 25 %
Werkervaring
Minimaal 15 jaar werkervaring bij een gemeentelijke organisatie binnen het juridische vakgebied. Dit blijkt uit het CV - Weging: 15 %
Werkervaring
Heeft zowel bezwaar- en beroepszaken in het fysieke domein als in het veiligheidsdomein afgehandeld. Dit blijkt uit het CV - Weging: 15 %
Kennis
Aantoonbare kennis van gemeentelijke processen in het fysiek en veiligheidsdomein. Dit blijkt uit het CV - Weging: 10 %
Competenties
Affiniteit met fysiek- en veiligheids-vakgebied. Dit blijkt uit CV en/of motivatie - Weging: 5 %
Competenties
Gevoel voor maatschappelijke ontwikkelingen; oog hebben voor de wereld om je heen, zowel sociale alsook technologische, economische en bestuurlijke ontwikkelingen. Dit blijkt uit CV en/of motivatie.
Weging: 5 %
Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Met de top-3 kandidaten wordt een gesprek aangegaan waarin o.a. zal worden getoetst of de kandidaat voldoet aan het kandidaatsprofiel en aan de gestelde minimumeisen. Daarnaast zal worden beoordeeld welke kandidaat het beste aansluit bij datgene wat de opdrachtgever zoekt in een kandidaat (competenties, aansluiting bij de organisatie, het team, etc.). Het gesprek is onderdeel van de beoordeling.
Weging: 25 %