Begindatum:
1 jan 2025Einddatum:
30 sept 2025Uren per week:
18Publicatiedatum:
21 nov 2024Opdrachtomschrijving
Veel en nauw samenwerken met collega’s, inwoners, ondernemers én bezoekers van onze gemeente. Dat doe je als communicatiemedewerker binnen de sector Stadsbeheer bij de gemeente ’s-Hertogenbosch. In deze dynamische en dienstverlenende functie verzorg je de communicatie over projecten en thema’s in de openbare ruimte.
Dit ga je doen
Als denker en doener pak je de rol die nodig is. Vanuit de positie van bewoners en bedrijven breng je wensen, meningen en ideeën onder de aandacht. Daarnaast stimuleer je op energieke wijze collega’s om belanghebbenden mee te nemen in onze plannen voordat we tot uitvoering overgaan. Daarbij durf je bestaande gewoontes ter discussie te stellen. Je draagt samen met collega’s bij aan de in- en externe communicatie over werkzaamheden in de openbare ruimte en over het maatschappelijk vastgoed. Je stelt een communicatieaanpak op, zorgt voor de uitvoering en ontwikkelt online en offline communicatiemiddelen.
Hier ga je werken
De sector Stadsbeheer draagt bij aan de veiligheid, het beheer, het gebruik en de vernieuwing van de openbare ruimte. Want de gemeente ’s-Hertogenbosch wil een fijne leefomgeving zijn voor alle inwoners, ondernemers, bezoekers en bezoekers. Samen met je collega’s werk je aan de positionering van ons bestuur, management, onze programma’s en projecten en creëer je hiervoor begrip. Vanuit het ondersteunende team werk je ook voor andere afdelingen en verzorg je de interne communicatie binnen de sector Stadsbeheer. Je komt terecht in een professioneel en gedreven team waarin je samenwerkt met collega’s die stuk voor stuk oog hebben voor de stad en hard werken om het juiste te doen voor de inwoners van ’s-Hertogenbosch.
Hier kun je op rekenen
Een uitdagende functie in een prettige werkomgeving waar open en direct communiceren, resultaat- en klantgerichtheid belangrijk zijn. Je krijgt de mogelijkheid om jezelf op zowel professioneel als persoonlijk vlak te ontwikkelen. Daarnaast zit hybride werken in ons DNA en zijn er uitstekende mogelijkheden om plaats- en tijdsonafhankelijk te werken.
Kandidaatomschrijving
Dit ben jij
Je hebt een proactieve, resultaatgerichte en daadkrachtige werkhouding met een dienstverlenend karakter. Hierbij stel je je sociaal vaardig, flexibel en stressbestendig op. Ook heb je oog voor de wereld om je heen en voor maatschappelijke ontwikkelingen. Je durft door te vragen en te vernieuwen. Verder ben je zelfredzaam, digitaal vaardig en blijf je jezelf graag ontwikkelen.
Verder heb je:
Minimaal een HBO-diploma, op het gebied van communicatie.
Affiniteit met het werk in de openbare ruimte of maatschappelijk vastgoed.
De vaardigheden om jezelf mondeling en schriftelijk goed uit te drukken.
Interviewplanning
De gesprekken vinden plaats op 12 december 2024.
Toelichting op rooster
Dagen in overleg.
Dienstencategorie
Andere diensten
CPV code
79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging
Eisen
Minimale opleidingsniveau - HBO.
Minimale werkervaring - 2 jaar.
Minimale competenties - De vaardigheden om jezelf mondeling en schriftelijk goed uit te drukken.
Gevraagde documenten
Aanleveren na gunning
Actuele Uniform Europees Aanbestedingsdocument
VOG
Gunningscriteria
Weging prijsdeel: 15 %
Motivatiebrief
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
De inhoud van de motivatiebrief weegt mee in de beoordeling. Hierbij wordt gelet op de volgende onderdelen:
Wat is de visie op communicatie?
Relevante werkervaring en motivatie.
Waarom werken voor een gemeente?
Wat is de persoonlijkheid van de kandidaat?
Taalkundig sterk.
Weging: 15 %
Gewenst opleidingsniveau
HBO op het gebied van communicatie - Weging: 15 %
Gewenste werkervaring
2 jaar relevante werkervaring.
Weging: 20 %
Gewenste kennis
Bij voorkeur affiniteit met het werk in de openbare ruimte of maatschappelijk vastgoed. En affiniteit met interne communicatie rondom veranderkundige trajecten. Je kunt daarin helpen de communicatie-strategie scherp te krijgen en die invullen met zinvolle en energie-gevende communicatievormen.
Weging: 10 %
Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Met de top-3 kandidaten wordt een gesprek aangegaan waarin we onder andere zullen toetsen of de kandidaat voldoet aan het kandidaatsprofiel en aan de gestelde minimumeisen. Daarnaast zal worden beoordeeld welke kandidaat het beste aansluit bij datgeen de opdrachtgever zoekt in een kandidaat (competenties, aansluiting bij de organisatie, het team, etc.). Het gesprek is onderdeel van de beoordeling.
Weging: 25 %