Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Roosendaal
Logo van Gemeente Roosendaal

Programma ondersteuner

Kloosterstraat 2-8, 4701 KK Roosendaal, Nederland

Sluit over 10 dagen

Begindatum:

15 dec 2025

Einddatum:

14 mei 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

24 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Jouw nieuwe opdracht

In deze rol ga je tijdelijk aan de slag voor het onafhankelijke bureau van het Nationaal Programma Roosendaal (NPR). In het Nationaal Programma Roosendaal (NPR) werken we de komende twintig jaar met landelijke overheid en gemeente, maatschappelijke organisaties en bewoners samen om taaie problemen in onze wijken aan te pakken. Leven en wonen in een mooie en veilige stad waar iedereen zich thuis voelt: een zeker bestaan, in veilige buurten, en met vertrouwen in de toekomst. Dat is onze ambitie. Dat doen we door te werken aan een kansrijke jeugd met perspectief op werk en aan goed wonen in een leefbare en veilige omgeving.

Omdat tijdelijk extra ondersteuning van het programmateam NPR nodig is, zoeken we voor een periode van 5 tot 9 maanden een programmaondersteuner die het leuk vindt om facilitaire zaken op te pakken, afspraken in te plannen en administratieve taken van het inkoopproces te verzorgen. Als programmaondersteuner kom je in een leuk en energiek team van 8 mensen die hard werken "Voor Ons Roosendaal" Je komt het best tot je recht als je ongeveer 18 tot 32 uur beschikbaar bent voor deze klus.

Jouw kracht

Als programmaondersteuner ben je de spin in 't web van het Programma "Voor ons Roosendaal". Je voert secretariële, administratieve en organisatorische taken uit. Je zorgt dat de front- en backoffice van het programma optimaal functioneert. Je houdt je onder andere bezig met de telefoonafhandeling, mailverkeer, agendabeheer, en archiefverzorging. Je zorgt voor facilitaire zaken op het programmakantoor en het plannen en organiseren van bijeenkomsten, werkbezoeken en overleggen. Je werkt hierbij nauw samen met de programmasecretaris die zorgt voor onder andere de agenda, bestuurlijke besluitvorming en subsidietrajecten. Tot slot lever je in overleg met het team een procesmatige bijdrage aan en verbetering van de dienstverlening of administratieve processen. Kortom, je levert een bijdrage aan het efficiënt functioneren van het programma (bureau) Voor ons Roosendaal.

Eisen

  • De kandidaat heeft ervaring met ondersteunende taken bij een gemeente, zoals notuleren, plannen en met deadlines omgaan. Daarnaast kennis van werken met Microsoft 365.
  • De kandidaat beschikt over een afgeronde opleiding op MBO-niveau, blijkt uit CV.
  • De kandidaat heeft minimaal 3-5 jaar ervaring in een secretaresse of ondersteunersrol in een publieke omgeving.
  • De kandidaat beschikt over eigen devices (laptop en telefoon) of verstrekking via bureau/leverancier, dit in verband met het werkplek-concept van de gemeente Roosendaal.
  • Gezien de aard van de werkzaamheden kan deze aanvraag niet door een ZZP'er worden ingevuld.

Wensen en competenties

Wensen

  • Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten voor het gevraagde aantal uren?
  • De kandidaat heeft specifieke werkervaring bij een gemeente of overheid (blijkt uit CV).

Competenties

  • Je kunt je mondeling en schriftelijk goed uitdrukken en bent zorgvuldig.
  • Je houdt van samenwerken in een klein team en kan je snel in werken in een nieuwe omgeving.
  • Je hebt eerder gewerkt in een bestuurlijke en maatschappelijke omgeving.
  • Je kunt goed overzicht houden en bent ook goed in staat om anderen verantwoordelijkheid te geven.
  • Je werkt zelfstandig, maar houdt iedereen aangehaakt.
  • Je bent een dienstverlener pur sang, maar weet goed je grenzen te bewaken.
  • Communicatief vaardig
  • Klantgericht
  • Flexibel
  • Zelfstandig

Organisatie en team

Wij zijn het NPR

Anderhalf jaar geleden zijn we in het NPR de samenwerking gestart met tientallen partners. Onze ambitie is groot: binnen 20 jaar moet het niet meer uitmaken in welke buurt in Roosendaal je opgroeit voor je kans op een goed, gezond en fijn leven in de stad. Inmiddels staat de Alliantie, is er een gezamenlijke ambitie en strategie vastgesteld en zijn er uitvoeringsallianties gevormd. Het programmabureau is volwassen geworden. We zijn bij veel bestuurlijke overleggen de aanjager of op zijn minst inhoudelijk betrokken. Daarbij leveren we gevraagd en ongevraagd advies. Als programmaondersteuner heb je daarin samen met de programmasecretaris een belangrijke rol. Je weet en hoort wat er speelt bij het bureau en de partners en je kunt dat makkelijk omzetten.

Het programmabureau werkt in opdracht van het dagelijks bestuur van de alliantie "voor ons Roosendaal". Het ondersteunt en adviseert de alliantie en de afzonderlijke partijen binnen het programma. Het programmabureau staat naast de alliantieorganisaties en opereert daar onafhankelijk van. Het werkgeverschap voor de medewerkers van het programmabureau wordt gefaciliteerd door de gemeente Roosendaal.

Gespreksinformatie

Gesprekken met kandidaten vinden plaats op woensdag 10 december tussen 11.00 - 11.45 uur en donderdag 11 december tussen 9.00 - 9.45 uur.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Tarief is incl. reis-, verblijfs- en parkeerkosten en incl. gebruik eigen laptop/telefoon. Er dient een VOG niet ouder dan 2 maanden te worden overlegd of deze dient te worden aangevraagd op de aspecten 11,12 en 41.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr