Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Roosendaal
Logo van Gemeente Roosendaal

Juridisch adviseur omgevingsrecht

Kloosterstraat 2-8, 4701 KK Roosendaal, Nederland

Sluit over 10 dagen

Begindatum:

1 dec 2025

Einddatum:

14 mei 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

4 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Jouw baan

Momenteel is er een vacature voor de functie van juridisch adviseur omgevingsrecht. Tot deze vacature is vervuld zijn wij op zoek naar tijdelijke ondersteuning als aanvulling op de zittende juridisch adviseur. Als juridisch adviseur omgevingsrecht ben je verantwoordelijk voor de juridische toetsing van de vergunningverlening. Je verleent algemeen juridisch advies in het kader van omgevingsrecht waaronder het toetsen aan het omgevingsplan, APV/Bijzondere Wetten en de huisvestingswet. Daarbij zoek je binnen het kader van de wet- en regelgeving naar oplossingen die passen bij het vraagstuk. Ook vertegenwoordig je het college in bezwaar- en beroepsprocedures met betrekking tot omgevingsvergunningen. Verder neem je deel aan verschillende projectgroepen en adviseer je niet alleen collega's en bestuurders, maar ook inwoners bij (complexe) juridische vraagstukken. Voor het bestuur ben je een stevige gesprekspartner.

Eisen

  • De kandidaat heeft specifieke vakkennis van Omgevingsrecht, bezwaar en beroep en de huisvestingwet. (blijkt uit CV)
  • In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP'er. Ben je daarmee akkoord ?
  • De kandidaat beschikt over 1-3 jaar aantoonbare relevante werkervaring in een soortgelijke functie op het gevraagde werkterrein (blijkt uit CV)
  • De kandidaat beschikt over een afgeronde HBO opleiding, in een relevante (juridische) richting.

Wensen en competenties

Wensen

  • De kandidaat beschikt over relevante werkervaring op het gevraagde werkterrein binnen een gemeente/overheid (blijkt uit CV).
  • De kandidaat is in staat om op de gevraagde startdatum met de werkzaamheden te starten.
  • Kandidaat heeft ervaring in, belangstelling voor of basiskennis van het omgevingsrecht.

Competenties

  • Klantgericht
  • Analytisch vermogen
  • Communicatief vaardig
  • Stressbestendig
  • Proactief
  • Besluitvaardig
  • Resultaatgericht
  • Integraal samenwerken

Organisatie en team

Wij zijn Roosendaal

Wij zijn geen gemeente, wij zijn Roosendaal. Benieuwd wat we daarmee bedoelen? Dat leggen we je graag uit in deze video. Wij hanteren een autonomere werkwijze. Dat houdt in dat we in kleine groepen werken van acht tot twaalf medewerkers zonder teamleiders. Wij geloven in de kracht van onze medewerkers. Samen ben je verantwoordelijk voor het groepsresultaat en verdeel je werkzaamheden. Zo zijn we wendbaar, ontstaat er ruimte voor mooie initiatieven en is het werkplezier hoog dankzij de vrijheid in je werkzaamheden. Resultaatgericht, samen en de ander centraal zijn hierbij onze drie kernwaarden.

Gespreksinformatie

Gesprekken vinden plaats op 25 november 2025 tussen 10.00 - 12.00 uur en 13.00 - 15.00 uur. Gelieve met deze tijdstippen rekening te houden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Het tarief is incl. reis-, parkeer- en verblijfskosten. Tevens gaan we er vanuit dat de kandidaat zelf over devices beschikt zoals laptop en smartphone of deze verstrekt krijgt via de leverancier. Er is geen parkeergelegenheid op eigen terrein. Er dient een VOG te worden overlegd op de aspecten 11,12 en 41.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr