Logo van Gemeente Roosendaal
Logo van Gemeente Roosendaal

Ervaren juridisch adviseur

Kloosterstraat 2-8, 4701 KK Roosendaal, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

1 feb 2026

Einddatum:

30 apr 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

2 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De opdracht

Als juridisch adviseur geef je de gehele organisatie gevraagd en ongevraagd algemeen juridisch advies over complexe bestuursrechtelijke en privaatrechtelijke vraagstukken en overeenkomsten. Deze vraagstukken en overeenkomsten zijn zeer uiteenlopend, van algemeen juridisch beleid tot cultuur en economie, jeugd, Wet maatschappelijke ondersteuning, onderwijs(huisvesting), arbeidsrecht, verbonden partijen en duurzaamheid, aanbestedingsrecht en subsidies. Binnen een organisatie als de gemeente Roosendaal kan dit dus ook betekenen dat het politiek gevoelige onderwerpen zijn. Daarnaast ben je ook het aanspreekpunt voor de directie voor juridische vraagstukken en regelgeving.

Je bent werkzaam binnen een groep met ervaren collega juridisch adviseurs die ook graag uitgedaagd worden. Er heerst een informele sfeer en samenwerken vinden we belangrijk. De complexiteit, diversiteit en politiek gevoeligheid van onderwerpen maakt dat geen dag hetzelfde is en je het beste uit jezelf kan halen.

Je werkt minimaal 3 dagen per week op kantoor in het Huis van Roosendaal.

Eisen

  • De kandidaat beschikt over een afgeronde WO / minimaal HBO opleiding, richting juridisch (blijkt uit CV).
  • Kandidaat beschikt over specifieke juridische vakkennis op het gebied van subsidierecht (blijkt uit CV).
  • De kandidaat heeft minimaal 4-5 jaar of meer relevante aantoonbare werkervaring in de rol van juridisch adviseur (blijkt uit CV).
  • Kandidaat heeft aantoonbare kennis van aanbestedingsrecht (blijkt uit CV).
  • De kandidaat heeft kennis van privaatrechtelijke overeenkomsten (blijkt uit CV).
  • Je beschikt over een aantoonbaar HBO of WO werk- en denkniveau.
  • In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een zzp'er. U bent daarmee akkoord.
  • U voegt de 'Verklaring detachering in loondienst' toe aan de dossierdocumenten.

Wensen en competenties

Wensen

  • Kandidaat heeft relevante werkervaring op gevraagd werkterrein binnen een gemeente/overheid (blijkt uit CV).

Competenties

  • Analytisch vermogen
  • Communicatief vaardig
  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit
  • Proactief en initiatiefrijk
  • Samenwerken
  • Je bent analytisch scherp.
  • Jij maakt de juiste afwegingen op basis van wet- en regelgeving en interne processen. Daarbij ben je niet star, maar juist wendbaar en zoek je naar mogelijkheden om zaken voor elkaar te kunnen krijgen.
  • Je legt makkelijk contact met anderen en wekt door jouw manier van werken vertrouwen op bij je collega's.
  • Je stelt kritische vragen, maar weet ook snel een vertaling te maken naar de praktijk van alledag.
  • Naast kennis van zowel publiek- als privaatrecht, heb je ook aantoonbaar affiniteit met de gemeentelijke praktijk.

Organisatie en team

Wij zijn Roosendaal

Wij zijn geen gemeente, wij zijn Roosendaal. Benieuwd wat we daarmee bedoelen? Dat leggen we je graag uit in deze video.
https://www.youtube.com/watch?v=E2ST_eKA7sI&feature=youtu.be

Wij hanteren een autonomere werkwijze waar dat kan. Dat houdt in dat we in kleine groepen werken van acht tot twaalf medewerkers zonder teamleiders. Wij streven naar een meer autonome werkwijze waar dat mogelijk is. Dit betekent dat we in kleine groepen van acht tot twaalf medewerkers werken, zonder teamleiders. Binnen onze organisatie zijn er echter ook (grotere) groepen of afdelingen waar het (tijdelijk) efficiënter is om met een teamleider te werken.

Wij geloven in de kracht van onze medewerkers. Samen ben je verantwoordelijk voor het resultaat wat je oplevert en verdeel je in overleg de werkzaamheden. Zo zijn we wendbaar, ontstaat er ruimte voor mooie initiatieven en is het werkplezier hoog. Resultaatgericht, samen en de ander centraal zijn hierbij onze drie kernwaarden.

Roosendaal heeft grote ambities. Zo worden we wat ons betreft een 100.000+ gemeente en laten we onze voorzieningen nu al aansluiten op die ambitie. Roosendaal is de stad van de menselijke maat met talloze kleurrijke verenigingen, inwoners en ondernemers. Groot genoeg voor interessante vraagstukken. Klein genoeg voor korte lijnen met belangrijke stakeholders. Met een ideale ligging: vanuit Rotterdam, Breda of Antwerpen ben je in ruim 30 minuten in Roosendaal.

Gespreksinformatie

De gesprekken worden ingepland op locatie in Roosendaal op: 15 december (09.00 - 17.00 uur) en/of 17 december (09.00 - 17.00 uur).
Graag rekening houden met deze data in de agenda van de kandidaten!

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: ja

Toelichting op uur per week: Regelmatige aanwezigheid op kantoor in Roosendaal is een vereiste (minimaal 3 dagen op kantoor); de combinatie thuis/kantoor is mogelijk, in overleg met de groep en in afstemming.

Overig:

  • Flexkracht beschikt zelf over devices (laptop en telefoon).

  • Tarief is incl. reiskosten, parkeerkosten en verblijfskosten.

  • VOG niet ouder dan 2 maanden dient te worden overlegd op de aspecten 11,12 en 41.

  • Er is geen (gratis) parkeergelegenheid op eigen terrein. Parkeerkosten worden niet vergoed.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr