Logo van Gemeente Rijswijk
Logo van Gemeente Rijswijk

Technisch projectleider

Generaal Spoorlaan 2, 2283 GM Rijswijk, Nederland

Sluit over 11 dagen

Begindatum:

5 jan 2026

Einddatum:

5 jan 2027

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

15 dec 2025
Opdracht tarief 125Opdracht uren 24
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Gemeente Rijswijk zoekt een enthousiaste projectleider die zich thuis voelt in een meer duurzame wereld. Als technisch projectleider ben je verantwoordelijk voor de voorbereiding, uitvoering en afstemming van de projecten, onder andere: gebiedsontwikkelingen Kessler Park en Havenkwartier Rijswijk.
Je werkt nauw samen met onze interne collega’s en externen. Je bent medeverantwoordelijk voor vaak politiek gevoelige projecten. Hierbij zijn communicatieve en coördinerende kwaliteiten van belang. Als projectleider voer je overleg met diverse aannemers en andere gemeentes over de beleids- en projectplannen en ben je vanzelfsprekend (mede)verantwoordelijk voor de begroting.

Tot jouw takenpakket behoort het volgende:
  • Je bent aanspreekpunt en adviseur voor management op alle relevante zaken op het gebied van project uitvoering.
  • Je beheert de budgetten, signaleert over en onderschrijdingen
  • Aansturen van complexe en minder complexe herinrichtings- en groot onderhoudsprojecten vanaf de voorbereidingsfase tot en met de realisatiefase;
  • Projectmatig werken bij het aansturen van projecten op basis van risicoanalyse van tijd, geld, kwaliteit, organisatie, informatie en communicatie (G(R)OTICK);
  • Aansturen van een multidisciplinair projectteam van interne medewerkers en externe adviseurs;
  • Voeren van participatie en inspraakprocessen;
  • Adviseren van het college van B&W en gemeenteraad over het project.

Eisen

Uitvoeringsvoorwaarde  
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Rijswijk mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Rijswijk. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding op het gebied van het ruimtelijk domein;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als (technisch) projectleider binnen het ruimtelijk/ fysieke domein bij een gemeente;
  • Uiterlijk beschikbaar per 5 januari 2026, voor gemiddeld 24 uur per week;
  • Uurtarief maximaal € 125,- excl btw en inclusief Fee Administratieve partner en reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met verschillende contactvormen UAV en UAVgc en communicatie (G(R)OTICK);

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als technisch projectleider (20 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het her-ontwikkelen van bedrijventerreinen (15 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaarmet betrekking tot participatie projecten bij integrale herinrichtingsprojecten in binnenstedelijke gebieden (15 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met samenwerkingsprocessen waarbij de belangen van diverse stakeholders in acht worden genomen, benoem hiervan een voorbeeld in het cv (20 punten);
  • Een door de kandidaat geschreven motivatie toegeschreven op de functie (10 punten);
  • Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na 8 maanden kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (minimaal 1040 uur) (20 punten).

Competenties

  • Een enthousiaste, flexibele, creatieve, communicatief vaardige en leergierig ingestelde persoonlijkheid;
  • Met affiniteit voor duurzaamheid;
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
  • Stressbestendig;
  • Conflicthantering;
  • Besluitvaardig;
  • Flexibel;
  • Teamspeler en klantgericht;
  • Planmatig en resultaatgericht kunnen werken;
  • Je bent resultaat- en oplossingsgericht;
  • Je bent goed in plannen en organiseren;
  • Je bent een verbinder en motivator;
  • Je bent organisatiesensitief en omgevingsbewust;
  • Je kan je mondeling en schriftelijk goed uitdrukken.

Organisatie en team

Organisatie
Stadsbeheer is verantwoordelijk voor het beheer en de (her)inrichting van de openbare buitenruimte van o.a. woonwijken, parken, infrastructuur en bedrijventerreinen. Het team bestaat uit zo’n 35 mensen, in vaste dienst en inhuur. Stadsbeheer bestaat onder meer uit het ingenieursbureau (17 mensen) dat zorgt voor het uitwerken van ontwerpen, het aanbesteden van werken, begeleiden van de aannemer tijdens de uitvoering van binnenstedelijke gebiedsontwikkelingen. Daarnaast is er een eigen beleidsteam. Dit team is verantwoordelijk voor het opstellen van beleid- en beheerplannen, het adviseren van het bestuur, het beheren van de financiën van de afdeling, het verstrekken van opdrachten aan het ingenieursbureau en het bewaken van de voortgang (regie). Het beleidsteam bestaat uit 12 mensen. Dit zijn senior beleidsmedewerkers, vakspecialisten en medewerkers gegevensbeheer. Als beleidsadviseur afval ben je onderdeel van het beleidsteam.

Gespreksinformatie

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 31 december 2025 vanaf 11:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 30 december 2025 bericht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: Optie tot verlenging: 2x 6 maanden

Hybride: Is hybride werken mogelijk: Nee

Aantal professionals of FTE: 1 persoon

Overig algemeen:

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal Schaal 12.

Fee Administratieve partner
Administratieve partner brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie

  • De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via nikki.nowack@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr