Logo van Gemeente Rhenen
Logo van Gemeente Rhenen

Allround juridisch adviseur

Nieuwe Veenendaalseweg 75, 3911 MG Rhenen, Nederland

Sluit vandaag
om 16:00

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jun 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

29 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 24
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

In deze tijdelijke projectopdracht als juridisch adviseur ben je adviseur en sparringpartner van collega’s, management en bestuur. Daarnaast ben je klachtencoördinator en secretaris van de commissie bezwaarschriften.

Je adviseert de managers bij klachten. Je bent het aanspreekpunt en sparringpartner voor alle vragen op het gebied van bestuurs- en privaatrecht. Je hebt aandacht voor algemene juridische kwaliteitszorg. Je vertegenwoordigt de gemeente (met een collega) in rechte bij beroepsprocedures. Je verdeelt de taken met je directe collega.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in juridische richting;

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als allround juridisch adviseur binnen een gemeente;

  • Aantoonbare werkervaring met bezwaarschriften en beroepsprocedures, omschrijf dit duidelijk in het cv.

  • Aantoonbare werkervaring als secretaris van de commissie bezwaarschriften;

  • Aantoonbaar beschikbaar om minimaal 2 dagen per week fysiek op locatie aanwezig te zijn.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Jurist bij een gemeente (30 punten)
  • Aantoonbare werkervaring met het geven van juridisch advies organisatiebreed, benoem dit duidelijk in het cv (25 punten)
  • Uiterlijk beschikbaar per 15 december 2025 voor 24 uur per week (15 punten)
  • Afgeronde wo master in juridische richting (10 punten)
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als secretaris van de commissie bezwaarschriften (20 punten)

Competenties

  • Gestructureerd
  • Flexibele instelling
  • Nauwkeurig
  • Stressbestendig
  • Communicatief vaardig, zowel mondeling als schriftelijk
  • Analytisch sterk
  • Proactief

Organisatie en team

Organisatie

Wat leuk dat je geinteresseerd bent in de gemeente Rhenen!
Rhenen is een prachtige historische vestingstad, gelegen op het uiterste zuidoosten van de provincie Utrecht. Met de Nederrijn aan je voeten en de groene bossen van de Utrechtse Heuvelrug om je heen, is het hier heerlijk wonen en werken. Gemeente Rhenen staat bekend om Ouwehands Dierenpark, de Grebbeberg en natuurlijk de gezellige Rijnweek. 

De gemeente heeft veel te bieden: prachtige monumentale natuur, uitgebreide wandel- en fietsroutes en mooie ruiterpaden. Of je nu door de stad Rhenen zelf wandelt of de kernen Elst en Achterberg ontdekt, in Rhenen beleef je zowel rust als avontuur! Rhenen is goed bereikbaar met trein, bus en auto en vervult een belangrijke toeristische rol. Meer informatie over de gemeente Rhenen vind je via www.rhenen.nl.

We werken waarderend en vanuit de bedoeling
In Rhenen werken we voortdurend aan het verbeteren van onze dienstverlening en het versterken van onze rol in de regio. We streven ernaar om een aantrekkelijke werkgever te zijn en te blijven, met een stevig fundament van flexibiliteit, vertrouwen, samenwerking en verantwoordelijkheid. We werken vanuit de bedoeling en op een waarderende manier, wat dagelijks zichtbaar is in ons werk. We denken in mogelijkheden, leveren maatwerk en doen dit voor zowel onze inwoners als medewerkers. We geven ruimte voor talent, stimuleren samenwerking en werken resultaatgericht. We ontwikkelen ons richting zelforganisatie. Zo maken we het verschil voor Rhenen en voegen we echte waarde toe!

Kom jij ons versterken? We kijken ernaar uit om je te leren kennen!

Gespreksinformatie

Beoordeling en planning

Stap 1: Beoordeling cv's op minimumeisen.
Flextender beoordeelt de cv's op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen, worden geselecteerd voor stap 2.

Stap 2: Selectie vijf (5) cv's die aan de organisatie worden voorgelegd.
Flextender beoordeelt de cv's van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen op basis van de gunningscriteria. De drie (3) kandidaten die het beste scoren, worden geselecteerd voor stap 3. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv's van de door Flextender geselecteerde kandidaten op relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en bij soortgelijke organisaties. De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4).

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het profiel (met name de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. Kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort, wordt stap drie herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het profiel.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland in overleg. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Gelieve rekening te houden met de genoemde gespreksdatum wegens volle agenda's.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Optie tot verlenging

Mogelijk, maar nog niet bekend

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg. Is hybride werken mogelijk: ja, maar de voorkeur geniet zo veel mogelijk op locatie aanwezig.

Overige informatie

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Beroepsaansprakelijkheid voor 250.000 per aanspraak: Ja.

Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 2 december 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 3 december 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen via telefoonnummer 035-7510777.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr