Logo van Gemeente Rheden
Logo van Gemeente Rheden

Projectleider uitvoering onderwijshuisvestingsplan

Hoofdstraat 3, 6994 AB De Steeg, Nederland

Sluit over 15 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

1 jul 2027

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

25 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 16

Omschrijving

De gemeente Rheden zoekt een ervaren projectleider voor de uitvoering van het Integraal Huisvestingsplan (IHP) Primair Onderwijs 20232038. De projectleider is verantwoordelijk voor het realiseren van de uitvoeringsprogrammas, in samenwerking met schoolbesturen, interne afdelingen en externe stakeholders.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Coordinatie en uitvoering van projecten binnen het IHP, inclusief nieuwbouw, renovatie en verduurzaming van schoolgebouwen.
  • Opstellen en bewaken van projectplannen, inclusief planning, budget, risicos en kwaliteit.
  • Aansturen van interne en externe projectteams.
  • Afstemming met schoolbesturen, architecten, aannemers en andere betrokken partijen.
  • Voorbereiden van bestuurlijke besluitvorming en informeren van wethouders en management.
  • Zorgdragen voor een zorgvuldige communicatie richting inwoners, scholen en andere stakeholders.
  • Rapporteren over voortgang, knelpunten en resultaten.

Eisen

Vereisten / knock-outcriteria

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van bouwkunde, vastgoed of projectmanagement;

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen maatschappelijke vastgoedprojecten;

  • Aantoonbare werkervaring met het IHP en de uitvoering hiervan;

  • Aantoonbare werkervaring met gemeentelijke besluitvormingsprocessen en aanbestedingsprocedures (benoem duidelijk in cv);

  • Aantoonbare werkervaring met de Verordening voorzieningen huisvesting onderwijs (benoem duidelijk in cv);

Wensen en competenties

  • Aantoonbare werkervaring als projectleider in onderwijshuisvesting (50 punten);

  • Kandidaat levert een plan van aanpak voor de uitvoering van het IHP (50 punten).

Competenties

  • Aanpassingsvermogen

  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)

  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)

  • Klantgericht

  • Delegeren

  • Doorzettingsvermogen

  • Tactisch gedrag

  • Motiveren

  • Resultaatgericht werken

  • Samenwerken

  • Overtuigen

  • Assertiviteit

  • Besluitvaardigheid

  • Organiseren

  • Kritisch

  • Analyserend vermogen

  • Plannen en organiseren

Organisatie en team

De gemeente Rheden is een dynamische gemeente vol ambities: dat zijn wij! We zoeken daarom geregeld nieuwe collega's - zowel jonge talenten als ervaren krachten - die zin hebben om met een frisse blik onze afdelingen te versterken.De gemeente Rheden is een organisatie waarin onze kernwaarden Experimenteren, Oprecht nieuwsgierig, Persoonlijk leiderschap en Samenwerken centraal staan. We vinden het belangrijk om onze inwoners service op maat te bieden, een verbindende rol te spelen en om gastvrij te zijn. We houden het niveau van onze dienstverlening en voorzieningen graag hoog. Hierbij gebruiken we de Global Goals als uitgangspunt. Om op deze manier armoede, ongelijkheid en klimaatverandering te bestrijden. Bij de gemeente Rheden bieden we volop ontwikkelingsmogelijkheden en werk je in een prachtige omgeving met de Veluwezoom als wandelgebied. We zijn flexibel in werktijden en bieden een uitgebreid arbeidsvoorwaardenpakket. Er is een informele werksfeer waar we interesse hebben in de mens achter de collega. We werken hybride: op ons gemeentehuis in de Steeg of vanuit huis.

Gespreksinformatie

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek

De opdrachtgever beoordeelt de cv's van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek

In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 16 december 2025, 09:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 15 december 2025 bericht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

  • Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
  • Motivatie opgesteld door de professional zelf, toegevoegd als een document achter het cv.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: nvt

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen ja
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr