Financieel adviseur sociaal domein

Hoofdstraat 3, 6994 AB De Steeg, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€ 115,00 32-36 Gelderland

Begindatum:

1 nov 2024

Einddatum:

30 jun 2025

Uren per week:

32-36

Publicatiedatum:

18 okt 2024

Omschrijving van de opdracht
Voor de periode tot en met het afronden van de jaarrekening 2024 zijn wij op zoek naar een financieel adviseur voor het domein Samenleving (sociaal domein). Je start zo snel mogelijk en werkt in ieder tot en met juni 2025 bij de gemeente Rheden.

Gezien de aard van deze opdracht in verhouding tot de wet DBA, leent deze aanvraag zich niet voor ZZP'ers.    

Verantwoordelijkheden

De resultaten die gehaald moeten worden in deze periode zijn in ieder geval:

  • Verantwoordelijk voor opstellen en jaarrekening 2024, dossiervorming en SiSa verantwoording voor het Sociaal Domein.

  • Verantwoordelijk voor het (mede) opstellen van de 1ste Bestuursrapportage voor het Sociaal Domein

  • Bijdragen aan het opstellen en adviseren over de voorjaarsnota 2025 waarbij de bestuurlijke opdracht een transformatie in het sociaal domein betreft. 

De financieel adviseur die in het team past is iemand die autoriteit meebrengt op de inhoud van het sociaal domein. En die autoriteit in de eerste plaats kan inzetten om de jaarrekening voor de onderdelen van het sociaal domein, samen met de afdeling Samenleving, kan aanpakken en afronden. Hier heb je geen uitleg voor nodig, dit vak beheers je.

Daarnaast is het belangrijk dat je in staat bent om een (nog aan te trekken) vaste kracht de ruimte en de rust te bieden om te groeien in de rol. Dit betekent dat je namens financiën het eerste aanspreekpunt bent voor dringende zaken in een politieke context.

In het professionaliseren van de financiële functie wordt verwacht dat je mee kan denken en vooral mee kan doen. Je bent de schakel tussen de verandering bij financiën en de afdeling. Ook als jezelf misschien een beter idee hebt vanuit je ervaring, blijf je de lijn uitdragen die we samen in het team afspreken.

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 november tot en met 30 juni 2025 voor 24-36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.

  • Minimaal vijf jaar ervaring in de rol als financieel adviseur binnen een gemeente

  • Aantoonbare recente kennis van het BBV en SiSa regelingen uit het sociaal domein

  • Aantoonbaar hbo of wo werk- en of denkniveau

Wensen

  • hbo of wo opleiding op het gebied van financiën/controlling/bedrijfskunde (20%)

  • Cursus/opleiding op het gebied van communicatieve vaardigheden (40%)

  • Systeemkennis van Lias en Unit4 (40%)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.