Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Rheden
Logo van Gemeente Rheden

Casemanager bouw

Hoofdstraat 3, 6994 AB De Steeg, Nederland

Sluit over 18 dagen

Begindatum:

1 feb 2026

Einddatum:

1 feb 2027

Uren per week:

18 - 24

Publicatiedatum:

15 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 18 - 24
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

  • Het adviseren van particulieren en bedrijven op het gebied van vergunningverlening Omgevingswet
  • Het adviseren over het toekennen van beschikkingen
  • Het coordineren van het vergunningsproces binnen de geldende termijnen
  • Je behandelt verzoeken in het kader van de Omgevingswet (Omgevingsvergunningen bouwgerelateerd) van ingediend verzoek tot en met het opstellen van het besluit, inclusief technische toetsing en omgevingsplantoets
  • Je treedt op als casemanager
  • Je stelt memo's op voor de bestuurder/wethouder in politiek/bestuurlijk gevoelige dossiers

Verantwoordlijkheden

  • Je bent verantwoordelijk voor het onderhouden van klantcontacten, waaronder ook ketenpartners zoals de Omgevingsdienst en andere externe partijen
  • Je bent verantwoordelijk voor de kwaliteit van eigen werkzaamheden
  • Je bent verantwoordelijk voor het tijdig en volledig inwinnen van benodigde adviezen en beoordelingen van ingediende verzoeken en draagt zorg voor de totstandkoming van een integraal advies op grond waarvan het verzoek kan worden afgehandeld.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  • Een aantoonbare afgeronde ABW 1 opleiding
  • Aantoonbare werkervaring met het vergunnen van woningen, appartementencomplexen en/of bedrijfshallen
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als casemanager/vergunningverlener bouw
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen van correspondentie en beschikkingen (benoem duidelijk in cv)

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbaar bereid om op kantoor te werken (benoem duidelijk in cv)
  • Aantoonbare werkervaring binnen de Omgevingswet (benoem duidelijk in cv)
  • Inschrijver kan met een budget van 80.000 euro een jaar lang 20 uur per week of meer ingehuurd worden (benoem duidelijk in cv)

Competenties

  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)
  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)
  • Luisteren
  • Doorzettingsvermogen
  • Motiveren
  • Resultaatgericht werken
  • Samenwerken
  • Analyserend vermogen
  • Plannen en organiseren

Organisatie en team

Gemeente Rheden

Een dynamische gemeente vol ambities: dat zijn wij! We zoeken daarom geregeld nieuwe collegas zowel jonge talenten als ervaren krachten - die zin hebben om met een frisse blik onze afdelingen te versterken. De gemeente Rheden is een organisatie waarin onze kernwaarden Experimenteren, Oprecht nieuwsgierig, Persoonlijk leiderschap en Samenwerken centraal staan. We vinden het belangrijk om onze inwoners service op maat te bieden, een verbindende rol te spelen en om gastvrij te zijn. We houden het niveau van onze dienstverlening en voorzieningen graag hoog. Hierbij gebruiken we de Global Goals als uitgangspunt. Om op deze manier armoede, ongelijkheid en klimaatverandering te bestrijden. Bij de gemeente Rheden bieden we volop ontwikkelingsmogelijkheden en werk je in een prachtige omgeving met de Veluwezoom als wandelgebied. We zijn flexibel in werktijden en bieden een uitgebreid arbeidsvoorwaardenpakket. Er is een informele werksfeer waar we interesse hebben in de mens achter de collega. We werken hybride: op ons gemeentehuis in de Steeg of vanuit huis.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 8 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 5 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Selectieproces

Beoordeling Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld. Stap 2: Selectie cvs die aan de organisatie worden voorgelegd. De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling. Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek. De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door een externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek. Stap 4: Selectiegesprek. In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Uitvoeringsvoorwaarde:

Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Rheden mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Rheden. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA).

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe administratieve broker

Een externe administratieve broker brengt voor deze opdracht 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen

  • Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
  • Motivatie opgesteld door de professional zelf, toegevoegd als een document achter het cv.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma-di-wo-do-vr

Overige informatie

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen Nee.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur