Logo van Gemeente Renkum
Logo van Gemeente Renkum

Kwartiermaker Strategisch beheerder Wegen

Generaal Urquhartlaan 4, 6861 GG Oosterbeek, Nederland

Sluit over 10 dagen

Begindatum:

24 nov 2025

Einddatum:

30 apr 2026

Uren per week:

28

Publicatiedatum:

5 nov 2025
Opdracht tarief 105Opdracht uren 28

Omschrijving

Het werkgebied van de Kwartiermaker strategisch beheer Wegen omvat het inrichten van de taakvelden Wegen, Reiniging, Civiele kunstwerken en Openbare verlichting voor de gemeente Renkum. De opdracht van de kwartiermaker is het (her)inrichten van de vakgroep “wegen” en voor te bereiden op de toekomst.
Dit betreft zowel qua procesinrichting als het werven + coachen c.q. opleiden van een (junior) Strategisch beheerder.

Hierbij kijk je vooruit en zoek je afstemming met de overige vakgroepen (Water & Riolering, Groen en Verkeer).
Je werkt autonoom maar met gevoel voor de complexiteit van de (ambtelijke) omgeving om deze opdracht tot een goed einde te brengen binnen de kaders die zijn opgenomen.

Verantwoordelijkheden
Als kwartiermaker strategisch beheer wegen, ben je verantwoordelijk voor;
  • Het werven, coachen en opleiden van een (junior)strategisch beheerder wegen;
  • Het opstellen van de planning (incl. budgetten) voor het regulieronderhoud en de investeringen voor de midden- en lange termijn incl. de integrale afstemming met de overige vakgroepen binnen het team;
  • Visievorming en advisering over en beantwoording van inhoudelijke ontwikkelingen en vraagstukken;
  • De inhoudelijke en financiële inbreng voor de P&C documenten, inclusief het verstrekken van externe opdrachten.
  • Is de integrale planning voor de investerings- en onderhoudsprojecten realistisch en actueel;

Resultaten
Het resultaat van deze opdracht is bereikt wanneer de vakgroep wegen opnieuw is ingericht en is overgedragen aan de (junior) strategisch beheerder. Acceptatie van de nieuwe inrichting vakgroep “wegen” door de gemeente Renkum is een vereiste stap in het afgeven van decharge.
Na oplevering van de werkzaamheden: Is er een interne (junior) Strategisch beheerder wegen aangesteld en de vakgroep wegen opnieuw ingericht overgedragen aan de (junior) strategisch beheerder wegen.

Eisen

  • De kandidaat is aantoonbaar in het bezit van een afgerond, erkend en volwaardig diploma op minimaal Mbo-niveau in de richting civiele techniek of cultuurtechniek.
  • De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring op het gebied van civieltechnische advisering.
  • De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring binnen een bestuurlijke organisatie.
  • De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring met het coachen en opleiden van medewerkers.

Wensen en competenties

Wensen
  • De kandidaat is aantoonbaar in het bezit van een afgerond, erkend en volwaardig diploma op minimaal HBO-niveau in de richting civiele techniek of cultuurtechniek.
  • De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 4 jaar ervaring in het coachen en ontwikkelen van medewerkers.
  • De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring binnen de gemeentelijke overheid.

Competenties
  • Overtuigingskracht: Toont gedrag dat er op is gericht om anderen te overtuigen van een bepaald standpunt en instemming te krijgen met bepaalde plannen of ideeën.
  • Resultaatgerichtheid: Maakt een vertaalslag van doelen naar beoogde resultaten en weet deze op een efficiënte en effectieve wijze te realiseren. Toont zich aanspreekbaar op resultaten.
  • Onderhandelingsvaardigheid: Streeft in onderhandelingssituaties het eigen organisatiebelang na en speelt behendig en gericht in op anderen.
  • Vakmanschap: Beschikt over en past inhoudelijke kennis en vaardigheden op een adequate wijze in zijn vak toe.
  • Visie: Vormt zich een beeld van de toekomstige ontwikkelingen. Concentreert zich op de hoofdlijnen en formuleert de langere termijn doelstellingen en de strategische planning om in te spelen op de ontwikkelingen.

Organisatie en team

Klant: Gemeente Renkum
Afdeling: Regie en Projecten
Werklocatie: Gemeentehuis

Gespreksinformatie

Selectiegesprekken zullen plaatsvinden in week 47.

De kandidaten van de top 3 in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit gesprek kan plaatsvinden via Teams of op locatie. De data/tijdstippen waarop een gesprek kan plaatsvinden zijn aangegeven in de aanvraag. Mocht jouw kandidaat of jijzelf in de top 3 van de ranking uitkomen, dan zal de Inhuurbalie026 de exacte datum/tijdstip met jou afstemmen en communiceren aan de inhurende manager.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

VOG
Bij gunning van de opdracht is het overleggen van een VOG vereist voor in ieder geval 'De Connectie', bij Arnhem en Renkum is dit (nog) niet verplicht. Wordt de kandidaat aangeboden via een leverancier dan is de leverancier verantwoordelijk voor de aanvraag van de VOG. Bij de gunning aan een ZZP'er zal Inhuurbalie026 de VOG aanvragen. De kosten voor de aanvraag van de VOG zijn niet declarabel en zijn voor eigen kosten.

Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Dit zal dan meegenomen worden in de beoordelingscriteria. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een leidinggevende van een recente opdrachtgever die relevant is voor de uitgevraagde opdracht.

Optie tot verlenging:
2x 6 maanden

Werkdagen
Maandag t/m Vrijdag

CV
Zorg voor een duidelijke omschrijving van het profiel en laat hierbij de eisen en wensen
duidelijk naar voren komen.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: di, wo, do, vr