Logo van Gemeente Raalte
Logo van Gemeente Raalte

APV/BW Vergunningverlener

Zwolsestraat 16, 8101 AC Raalte, Nederland

Sluit over 6 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jun 2026

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

12 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 24 - 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Van een klein terras of tijdelijk verkooppunt op het plein tot een grootse feestweek met tienduizenden bezoekers: Raalte is een bruisende gemeente waar van alles georganiseerd wordt en veel activiteit is. Wij faciliteren de evenementenorganisatoren, ondernemers en inwoners graag optimaal bij hun vergunningaanvragen. Als allround vergunningverlener APV/BW werk je in een team dat zich onder andere bezighoudt met evenementen, horeca en standplaatsen. Jouw werkzaamheden bestaan onder andere uit het beoordelen en afhandelen van (complexe) aanvragen voor vergunningen op basis van de APV en bijzondere wetten.

Onder andere: 

  • Alcoholvergunningen (met bijbehorende BIBOB-toets); 

  • Exploitatievergunningen (met bijbehorende BIBOB-toets); 

  • Aanwezigheidsvergunningen; 

  • Evenementenvergunningen; 

  • Terrasvergunningen; 

  • Andere relevante vergunningen en/of ontheffingen.  

Daarnaast voer je vooroverleggen en evaluatiegesprekken met organisatoren van evenementen, maar ook intakegesprekken met horecaondernemers. Je laat je adviseren door én werkt op een verbindende manier samen met interne collega’s en externe partners zoals hulpdiensten. Je adviseert initiatiefnemers en denkt met hen mee in mogelijkheden.  Je verzorgt elk traject van a tot z, met duidelijke mensgerichte communicatie. Je hebt een scherp oog voor de kwaliteit van het werkproces, bent een betrouwbare sparringpartner voor je collega’s en je adviseert de organisatie als je mogelijkheden ziet voor verbetering. Dankzij jouw werk kunnen ondernemers verkopen, organisatoren hun droom realiseren, bezoekers optimaal genieten van de mooiste evenementen en betrokken diensten hún werk goed doen. Jouw werk maakt dus mede mogelijk dat Raalte bruist. 

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal MBO 4 niveau;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als vergunningverlener op het gebied van APV en Bijzondere wetten;
  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding juridische richting (20 punten);

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als vergunningverlener op het gebied van APV en Bijzondere wetten (30 punten);

  • Aantoonbare werkervaring als vergunningverlener bij een gemeente (40 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met vooroverleggen en evaluatiegesprekken met organisatoren van evenementen, maar ook intakegesprekken met horecaondernemers (10 punten).

Competenties

  • Oplossingsgericht

  • Mensgerichte communicatie

  • Positieve energie

  • Goed kijken, luisteren en doorvragen

  • Wendbaarheid

  • Zelfstandig

  • Teamspeler die gaat voor het gezamenlijke resultaat

Organisatie en team

We zijn de gemeente Raalte en mensen werken graag bij ons om wie we zijn. We zijn positief, we doen het samen en het liefst stropen we onze mouwen op. De drang om vooruit te willen en het lef om buiten de lijntjes te kleuren, kenmerkt ons. We zijn op zoek naar jou als jij een bijdrage wilt leveren aan onze samenleving. Want die staat niet stil. Onze inwoners dagen ons iedere dag uit om samen met hen het leven in de gemeente Raalte nog mooier te maken.

Je krijgt bij ons niet alleen werk dat ertoe doet, je krijgt bij ons ook de ruimte en het vertrouwen om het verschil te maken. De gemeente Raalte groeit. En dat geeft kansen. Groei jij mee?

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
“administratieve partner beoordeelt de cv’s op de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling”. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie Alle cv's cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
administratieve partner beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door administratieve partner”.

De Alle cv's kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.

  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 6 januari 2026. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 22 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Optie tot verlenging: 2x 3 maanden

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE: 1

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Op dit moment is ons kantoor gesloten. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur