Logo van Gemeente Pijnacker-Nootdorp
Logo van Gemeente Pijnacker-Nootdorp

Medior Projectleider Gebiedsontwikkeling

Oranjeplein 1, 2641 EZ Pijnacker, Nederland

Sluit over 6 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 aug 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

27 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

De gemeente is voor het team Projectmanagement op zoek naar een medior projectmanager/ gebiedsontwikkeling.

Als medior projectleider ben je verantwoordelijk voor het coördineren en realiseren van uiteenlopende projecten binnen de gemeente. Je werkt samen met collega's uit verschillende domeinen en externe partners om projecten succesvol te laten verlopen.

Jouw taken zijn:

  • Opstellen van projectplannen, begrotingen en planningen.

  • (mede) aansturen van projectteams en externe partijen.

  • Bewaken van en zorgdragen voor voortgang, kwaliteit en budget.

  • Rapporteren aan stakeholders en management.

  • Opstellen van college- en raadsvoorstellen.

  • Signaleren van risico's en kansen binnen projecten.

  • Zorgdragen voor draagvlak en communicatie binnen en buiten de organisatie.

Kandidaat omschrijving

Jij bent een gedreven projectleider die energie haalt uit het realiseren van maatschappelijke impact. Je weet hoe je projecten van A tot Z organiseert en houdt daarbij altijd oog voor de belangen van inwoners, collega's, bestuur en externe partners. Je schakelt tussen strategisch denken en praktische uitvoering.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
  • De beroepsaansprakelijkheidsverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider gebiedsontwikkeling.
  • Aantoonbare werkervaring als projectleider Gebiedsontwikkeling binnen een gemeente.
  • Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding op het gebied van Ruimtelijke ordening.
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring projectleider bij een gemeente.
  • Uiterlijk beschikbaar per 1 januari 2026 voor 36 uur per week.
  • Aantoonbare werkervaring met samenwerkingsprocessen waarbij de belangen van diverse stakeholders in acht worden genomen, benoem hiervan een voorbeeld in het cv.
  • Bereidheid tot een detavast constructie, waarbij de kandidaat bereid is om bij wederzijds goedvinden na initiële duur kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (minimaal 1040 uur).

Competenties

  • Zelfstandig kunnen werken en goed kunnen samenwerken.
  • Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden.
  • Gestructureerd, Proactief.
  • Enthousiast.
  • Flexibel, Bestuurlijke sensitiviteit.

Organisatie en team

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 57.000 naar 65.000. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam. De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 470 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Collega's voelen zich gewaardeerd en zijn trots om te werken voor Pijnacker-Nootdorp.

In de komende jaren hebben we een grote opgave in Pijnacker-Nootdorp. Binnen de gemeente vindt er ontwikkeling van woningbouwlocaties, bedrijventerreinen en voorzieningen plaats. Soms neemt de gemeente daartoe het initiatief, soms zijn dat particuliere initiatiefnemers, die wij begeleiden. Daarnaast moeten we infrastructuur herinrichten, aanpassen of uitbreiden.

Je komt te werken vanuit het team Ontwikkeling. Dit team bestaat uit projectmanagers, projectassistenten, juristen grondzaken en planeconomen. Bij elkaar ongeveer 20 medewerkers. Het team levert projectmanagement voor gebiedsontwikkeling. Dit betreft de ontwikkeling van woningbouwlocaties (op basis van actief en faciliterend grondbeleid), bedrijventerreinen, maatschappelijke voorzieningen en grotere infrastructurele werken. Wij werken veel met projectteams.

Voor onze gemeente zijn wij op zoek naar een medior projectleider gebiedsontwikkeling die zowel zelfstandig gebiedsontwikkelingsprojecten kan oppakken als ervaren projectmanagers ondersteunt bij omvangrijkere ontwikkelopgaven. We zoeken iemand met enkele jaren gerichte werkervaring, die in staat is om taken zelfstandig op te pakken en daarmee senior projectmanagers ontlast. Je realiseert je dat het waardevol en vaak wenselijk is om te sparren met een senior in het vakgebied. Binnen het team hebben wij een aantal senior en junior projectleiders. We zoeken versterking op de vaardigheden/ verantwoordelijkheden/ ervaring voor het niveau daar tussenin.

Een detavast-constructie behoort tot de mogelijkheden en heeft ook onze voorkeur.

Gespreksinformatie

Planning gesprekken

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 8 december 2025 van 11:00 uur tot 13:00 uur.

De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 5 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging

Mogelijk, maar nog niet bekend

Detavast constructie

Kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na initiële duur kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (minimaal 1040 uur)

CV-eisen

  • Maximaal 5 pagina's.

  • Opgesteld in het Nederlands.

  • Minimaal 2 referenties.

Werkdagen

Veel van onze medewerkers binnen het team Ontwikkeling werken bij voorkeur op kantoor. Een hoge mate van aanwezigheid is daarom het best passend voor ons.

Overige informatie

  • De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr