Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Projectleider opvang asielzoekers

Staringstraat 25, 7081 BN Gendringen, Nederland

Sluit over 22 dagen
125 20 tot 24 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

20 - 24

Publicatiedatum:

13 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Het traject voor de realisatie van een asielzoekersdorp (AZD) regisseren, aansturen en verder brengen binnen de kaders en uitgangspunten van college en raad. Het besluit om over te gaan tot een overeenkomst met Provincie en COA om een AZD te realiseren op grondgebied van de gemeente Oude IJsselstreek tot stand brengen.

Met betrekking tot voornoemde, projectleider en gesprekspartner zijn voor Provincie, COA, Vluchtelingenwerk, regionaal samenwerkingsverband Achterhoek en andere hieraan gelieerde partijen en stakeholders, zoals grondeigenaren in de gemeente Oude IJsselstreek. Met betrekking tot voornoemde, aanspreekpunt, adviseur en gesprekspartner voor het bestuur, CMT en eenheidsmanager. Met betrekking tot voornoemde, organiseren van de projectorganisatie en sturen op projectrealisatie in nauwe samenwerking met betrokken ambtenaren die zorgen voor verbinding binnen de interne organisatie.

Opdrachtnemer is niet verplicht tot het bijwonen van (team) vergaderingen en personeelsbijeenkomsten. Deze opdracht wordt met Opdrachtnemer gesloten met het oog op de inzet van specifieke kwaliteiten, zoals deskundigheid, kennis of vaardigheden, die bij Opdrachtgever tijdelijk niet of onvoldoende aanwezig zijn en die door Opdrachtnemer naar eigen inzicht en onder eigen verantwoordelijkheid worden ingezet om het overeengekomen resultaat te bereiken. Opdrachtnemer is deskundig en beschikt over vaardigheden specifiek op het gebied van maatschappelijke opgaven, o.a. op terrein opvang vluchtelingen, in de driehoek van overheid, bedrijven en maatschappelijke organisaties, die niet of onvoldoende aanwezig zijn bij Opdrachtgever gedurende de aangegeven periode.

Indien deze overeenkomst van opdracht ziet op werkzaamheden die binnen de organisatie van Opdrachtgever ook (deels of geheel) worden verricht door medewerkers die in dienstbetrekking werkzaam zijn, blijkt uit de volgende organisatorische afspraken en voorwaarden waarom de positie van deze Opdrachtnemer zich onderscheidt van een medewerker in dienstbetrekking.

Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
  • Een door de kandidaat geschreven motivatie brief waarin hij/zij de aansluiting op de opdracht borgt;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van vluchtelingen, driehoek overheid, bedrijven en maatschappelijke organisaties;
  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag
  • Aantoonbare werkervaring met het adviseren en reasliseren van COA's binnen gemeentelijke context;
  • Aantoonbare werkervaring met overeenkomsten tussen provincies, COA's en een gemeente.

Wensen en competenties

Wensen

    Competenties

      Organisatie en team

      Werken voor de gemeente Oude IJsselstreek betekent werken aan de brede welvaart van onze inwoners. Breed omdat welvaart voor iedereen iets anders kan betekenen: voor de een is dat veel groen, voor de ander is dat een bloeiende economie en voor weer een ander is een inclusieve gemeente belangrijk. We zetten ons dan ook dagelijks op tal van terreinen in zodat onze inwoners veilig, gezond en gelukkig kunnen wonen, leven, werken, leren en recreeren. Dit doen we bijvoorbeeld door het aanleggen en onderhouden van wegen en fietspaden, het verstrekken van vergunningen voor de bouw- en verbouw van woningen, het sluiten van huwelijken en partnerschappen, en de realisatie van een compleet nieuw, duurzaam bedrijventerrein. Maar ook door te zorgen dat iedereen zoveel mogelijk mee kan doen aan het dagelijkse leven. De leefwereld van onze inwoners zit vol dagelijkse grote en kleine verrassingen. Dat vraagt ons goed te kijken naar wat er speelt en te doen wat echt nodig is. Door in de leefwereld van de inwoner te stappen kunnen we onze afwegingen goed maken. De afweging tussen het individueel belang en het algemeen belang. De afweging tussen het maatschappelijk effect, de financiele middelen en de wet- en regelgeving. Met ruim 300 collegas verdeeld over zon 25 teams zijn we een zeer diverse club. Bij de gemeente Oude IJsselstreek werken mensen met uiteenlopende leeftijd en (opleidings-) achtergrond. Je vindt er generalisten en specialisten, doeners, denkers en alles wat daar tussen zit. We hebben echter, hoe verschillend wij ook van elkaar zijn, een aantal dingen met elkaar gemeen: we zijn hardwerkende, verantwoordelijke professionals die niet simpelweg uitvoeren wat de regels of het beleid ons voorschrijft maar continu afwegen en er net even wat meer van maken. We gaan uit van het oplossend vermogen van de samenleving, zonder daarbij (altijd) zelf te oplossing te willen zijn of te willen geven. Ook gaan we er van uit dat de meeste mensen deugen. We werken vanuit vertrouwen met elkaar en onze inwoners samen. We realiseren ons dat incidenten altijd zullen gebeuren, hoe vervelend deze ook kunnen zijn. Voor ons is het de kunst om daar op een slimme manier mee om te gaan. Niet te problematiseren of te panikeren, maar er naar kijken als een kans om van te leren en onze visie of werkwijze zo nodig bij te stellen.

      Gespreksinformatie

      De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 11 september 2025, 14:00. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 8 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

      Overige informatie

      Benodigd aantal professionals:

      De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen. De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

      Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 3 september 2025, 09.00 uur en de vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 4 september 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 5 september 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

      Meer informatie
      Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
      Help
      Contact
      Help
      Hoe werkt het?
      Veelgestelde vragen
      Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
      Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
      Opdracht Adviseur Susan Peschier
      Susan Peschier
      Opdracht Adviseur