Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.
Logo van Gemeente Oldenzaal
Logo van Gemeente Oldenzaal

Medewerker Backoffice Burgerzaken

Ganzenmarkt 1, 7571 CD Oldenzaal, Nederland

Sluit over 3 dagen

Begindatum:

5 jan 2026

Einddatum:

1 apr 2026

Uren per week:

18

Publicatiedatum:

2 dec 2025
Opdracht tarief 90Opdracht uren 18
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Voor de periode januari tot medio april zoekt de gemeente een ervaren Backofficemedewerker Burgerzaken ter ondersteuning van de werkzaamheden binnen de reguliere backofficeprocessen. De kandidaat is woensdag en donderdag inzetbaar en werkt gemiddeld 18 uur per week.

Werkzaamheden

  • Het verwerken van complexe backofficezaken binnen het taakveld Burgerzaken, met bijzondere aandacht voor de correcte verwerking van persoonsgegevens binnen de Basisregistratie Personen (BRP).

Kerntaken

  • Verwerken en beoordelen van inschrijvingen vanuit het buitenland (immigratie, remigratie, hervestiging).

  • Uitvoeren van (complexe) BRP-mutaties, inclusief onderzoek, dossieropbouw en het beoordelen van brondocumenten.

  • Afhandelen van berichtenverkeer (RNI, RBA, TMV, Intergemeentelijk berichtenverkeer).

  • Verwerken van aanvragen en dossiers op het gebied van naturalisatie en regularisatie.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als medewerker backoffice burgerzaken bij een gemeente;

  • Aantoonbare werkervaring met inschrijvingen vanuit het buitenland, inclusief beoordeling brondocumenten;

  • Uiterlijk beschikbaar per 5 januari 2026 voor 18 uur per week op woensdag en donderdag.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met naturalisatieprocedures (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met het verwerken van BRP mutaties conform Wet BRP;
  • Aantoonbare werkervaring met RNI, RBA, TMV of IKBV;
  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op het gebied van Burgerzaken;
  • Aantoonbare werkervaring met BRP applicatie (benoem duidelijk welke, zoals Centric of PinkRoccade).

Competenties

  • Communicatief sterk;
  • Accuraat;
  • Stressbestendig.

Organisatie en team

Oldenzaal is de Glimlach van Twente. Onze bruisende en Bourgondische stad met circa 32.000 inwoners is een prachtige plek in het Twentse landschap waar je naar hartenlust kunt werken, wonen en leven. Een inspirerende stad met een rijke historie.

De gemeente Oldenzaal is een actieve, betrokken werkgever met de focus op samenwerken. Onze organisatie is met recht een platte te noemen die op veel verschillende vlakken betrokken is bij de Oldenzaalse samenleving. Met ruim driehonderd collega’s staan we dagelijks voor onze inwoners klaar op het gebied van publieke ruimte, sociale zaken en dienstverlening.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 12 december 2025, 10.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Nee

Optie tot verlenging
2x 3 maanden

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in ieder geval woensdag en donderdag

Schaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands.

Overig

Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste. Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen device.

Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer. Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: di, wo, do, vr