Logo van Gemeente Oldebroek
Logo van Gemeente Oldebroek

Woonbegeleider Oekraine opvang

Raadhuisplein 1, 8096 CP Oldebroek, Nederland

Sluit morgen
om 16:00

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jul 2026

Uren per week:

28

Publicatiedatum:

2 dec 2025
Opdracht tarief 70Opdracht uren 28
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De functie van woonbegeleider Oekraïne opvang is een tijdelijke functie binnen de gemeente Oldebroek. De woonbegeleider is het eerste aanspreekpunt en luisterend oor voor bewoners, waarbij men een scherp oog heeft voor signalen. De woonbegeleider draagt bij aan een veilig en leefbaar woonklimaat en creëert in samenwerking met de collega's van de locatie een omgeving waarin vluchtelingen gestimuleerd worden zelf verantwoordelijkheid te nemen en hun zelfredzaamheid te vergroten. Hiervoor is het noodzakelijk dat de woonbegeleider zich kan verplaatsen in de belevingswereld van de ontheemden, maar ook in staat is om hen aan te spreken op hun gedrag. De woonbegeleider heeft een belangrijke informerende en rapporterende taak naar collega's en ketenpartners.

Het takenpakket is breed en uitdagend; van het verwelkomen en registeren van nieuwe bewoners tot het voeren van gesprekken in zowel alledaagse als conflictsituaties.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag
  • Een maximum uurtarief van 70 exlusief btw, inclusief woon-werkverkeer en alle overige kosten
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als woonbegeleider, Consulent inbrugering of Pedagogisch hulpverlener
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar binnen een gemeente
  • Een aantoonbare afgeronde mbo 4 opleiding

Wensen en competenties

Wensen

  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding SW,SD of SPH (30 punten)
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als woonbegeleider, Consulent inburgering of Pedagogisch hulpverlener (30 punten)
  • Aantoonbare werkervaring met het opvangen en begeleiden van Oekraïense ontheemden (30 punten)
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente (10 punten)

Competenties

  • Verbinder
  • Maatschappelijk betrokken
  • Duidelijk en constructief kunnen optreden

Organisatie en team

De gemeente Oldebroek is volop in beweging! Met elkaar werken we aan een organisatie die aansluit bij de samenleving en de mogelijkheden van deze tijd. Samen werken aan een sterke en leefbare samenleving. Die samenleving geven we met elkaar vorm; inwoners en gemeente vanuit onze kernwaarden Dienstverlenend, Eigenaarschap, Verbindend, Flexibiliteit en Vakbekwaam. Het onlangs gerenoveerde gemeentehuis is modern ingericht en biedt alle voorzieningen die jij nodig hebt!

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op 9-12-2025 14:00. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 2-12-2025 bericht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Nee

Optie tot verlenging
2x 4 maanden

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 7. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Nee
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement en laptop c.q. ipad moet meenemen voor alle zakelijke contacten.

  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

  • OPTIONEEL: Het uurtarief kan worden gewijzigd volgens de hierna genoemde CBS-indexering volgens indexatieclausule artikel 12 van de modelovereenkomsten: CBS CAO Lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur, lonen per uur inclusief bijzondere beloningen indexcijfer, 2020=100: CAO-lonen,contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020-100) cbs.nl).\

  • OPTIONEEL: Werk-werk reiskosten mogen gedeclareerd worden (€0,37 per kilometer).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr