Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.
Logo van Gemeente Nijkerk
Logo van Gemeente Nijkerk

Teamleider Veiligheid

Van 't, Van Het Hoffstraat 24, 3863 AX Nijkerk, Nederland

Sluit over 12 dagen

Begindatum:

6 jan 2025

Einddatum:

8 mei 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

9 dec 2025
Opdracht tarief 115Opdracht uren 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Bouw aan een nieuw team met impact voor de hele organisatie

Ben jij goed in het verbinden van mensen en kun je strategische denken met een praktische inslag? Heb je oog voor goed bestuur, rechtszekerheid én weet je hoe belangrijk samenwerking is op het gebied van veiligheid, juridische en inkoop? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Wat ga je doen?

Als teamleider Veiligheid, Juridische zaken en Inkoop krijg je een mooie en uitdagende opdracht: de eerste stappen nemen in het vormen van een nieuw team dat deze drie disciplines samenbrengt. Jij bouwt dit team op en geeft richting aan de samenwerking, met als doel een stevige, professionele ondersteuning van de organisatie en het bestuur.
Je stuurt op output en ontwikkeling van het team. Je bent een inspirerende leidinggevende die ruimte geeft aan professionals, eigenaarschap stimuleert en heldere kaders biedt. Je werkt nauw samen met andere teamleiders, de directie en het college en je levert een strategische bijdrage aan beleid en besluitvorming.

Wat ga je concreet doen?

  • Je stelt een toekomstgerichte visie op voor de taakvelden Veiligheid, Juridische Zaken en inkoop vertaalt deze door naar de dagelijkse praktijk.
  • Je geeft leiding aan een team in opbouw: je zorgt voor verbinding en ontwikkelt een professionele en open werkcultuur.
  • Je bent verantwoordelijk voor de kwaliteit van de werkzaamheden, de ontwikkeling van je medewerkers en de samenwerking binnen én buiten het team.
  • Je optimaliseert werkprocessen en draagt zorg voor de inzet van middelen, personeel en financiën.
  • Je fungeert als strategisch adviseur voor directie, college en andere onderdelen van de organisatie.
  • Je levert een actieve bijdrage aan organisatie brede veranderopgaven.

Eisen

  • Een afgeronde hbo- of wo-opleiding in een voor deze functie relevant vakgebied.
  • Aantoonbare ervaring als leidinggevende in een complexe organisatie, bij voorkeur binnen een gemeente of andere overheidsinstelling.
  • Kennis/ervaring op werkvelden juridische zaken, inkoop en/of veiligheid
  • Visie, organisatie- en bestuurlijke sensitiviteit en het vermogen om mensen te verbinden.
  • Sterke adviesvaardigheden, heldere communicatie en een pragmatische aanpak.

Wensen en competenties

Wensen

  • Ervaring met teamontwikkeling en veranderprocessen is een meer dan een pré.

Organisatie en team

Waarom werken bij ons?

Wij zijn een organisatie in beweging. Er is ruimte voor initiatief en vernieuwing, en jouw rol is daarin van groot belang. Je krijgt de kans om echt verschil te maken, niet alleen binnen jouw team, maar voor de hele organisatie.

Gespreksinformatie

Selectiegesprekken 29 december 2025 in de middag

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: Niets over bekend.

Hybride: 2,5 dagen per week minimaal op kantoor

Aantal professionals of FTE: 1

Overig algemeen:

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr