Logo van Gemeente Nieuwegein
Logo van Gemeente Nieuwegein

Beleidsadviseur Wonen en Zorg

Stadsplein 1, 3431 LZ Nieuwegein, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

5 jan 2026

Einddatum:

5 jul 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

5 dec 2025
Opdracht tarief 120Opdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Wil jij bijdragen aan prettig wonen voor de inwoners van Nieuwegein? Wil jij meewerken aan innovatieve woonzorgprojecten? Lever jij een bijdrage aan de update van de wonen, welzijn en zorgafspraken met Nieuwegeins partijen? En: gaat je hart sneller kloppen als de woontevredenheid in een complex stijgt door de nieuwe community aanpak? In Nieuwegein geloven we dat iedereen prettig en zelfstandig moet kunnen wonen ook als er extra ondersteuning nodig is. Daarom zoeken we een ervaren en gedreven Beleidsadviseur Wonen en Zorg die met visie, daadkracht en gevoel voor samenwerking werkt aan toekomstbestendige woonzorgoplossingen.

Werkzaamheden
Als beleidsadviseur ben jij de spil in het ontwikkelen en uitvoeren van beleid op het snijvlak van wonen, zorg en welzijn. Je:

  • Ontwikkelt en implementeert beleid en strategieën voor passende woonvormen voor o.a. ouderen, mensen met een beperking, statushouders en andere aandacht groepen.

  • Leidt innovatieve projecten zoals zorgzame wijken, geclusterde woonvormen, WonenPlus-complexen en gemengd wonen.

  • Verbindt interne en externe stakeholders: van collega's binnen de gemeente tot woningcorporaties, zorg- en welzijnsorganisaties.

  • Bewaakt samen met collega's de voortgang, kwaliteit en financiën van het programma Wonen en Zorg.

  • Signaleert trends en vertaalt deze naar vernieuwende beleidsinitiatieven.

  • Vertegenwoordigt de gemeente in regionale samenwerkingen zoals Lekstroom, U10 en U16.

  • Je werkt op het snijvlak van ruimtelijk en sociaal domein en begeleidt initiatieven die bijdragen aan een zorgzame woonomgeving.

  • Draagt bij aan de ontwikkeling van maatschappelijk vastgoed in zorg en welzijn als kwartiermaker.

Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als beleidsadviseur binnen het sociaal domein van een gemeente;

  • Aantoonbare werkervaring binnen een gemeente gericht op Wonen en zorg;

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met regionale samenwerkingen op gemeente niveau;

  • Een maximum uurtarief van 120 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee;

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur binnen het sociaal domein van een gemeente;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met beleidsadvisering gericht op wonen en zorg;
  • Aantoonbare werkervaring met integrale samenwerkingen tussen collegas, woningcorporaties en zorg-welzijnsorganisaties;
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen en uitvoeren van beleid op het gebied van woonfraude.

Competenties

  • Aantoonbare ervaring met beleidsontwikkeling en projectleiding en -management op het gebied van wonen en zorg.
  • Je bent een verbinder pur sang, met gevoel voor bestuurlijke verhoudingen en maatschappelijke opgaven.
  • Je hebt visie op de toekomst van wonen en zorg en weet deze te vertalen naar concrete acties.
  • Je bent communicatief sterk, resultaatgericht en weet anderen mee te nemen in jouw plannen.

Organisatie en team

Nieuwegein is een jonge, levendige stad met historische accenten. Een complete stad met veel ruimte en groen, uitstekende voorzieningen en moderne woningen. Nieuwegein ligt centraal gelegen en heeft eigen aansluitingen op de doorgaande autowegen A27, A2 en A12 en beschikt over efficient openbaar vervoer, waaronder een sneltramverbinding met de buurgemeenten IJsselstein en Utrecht. In deze complete stad ligt voor de Gemeente Nieuwegein ook een taak in het verduurzamen van de stad.

Gespreksinformatie

Planning:

De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 18 december 2025 tussen 09.00 en 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 16 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: 2x 3 maanden

Overig:

  • De aanbestedende dienst vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).

  • Akkoord met een SROI regeling in de overeenkomst m.b.t. Social Return.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.

    • Indien u beschikt over een G-rekening, zal 25% op deze rekening worden gestort. Indien u geen SNA certificaat kunt overleggen zal er 55% op de G-rekening worden gestort.

    • Indien u niet beschikt over een G-rekening, moet er per kwartaal een verklaring van betalingsgedrag van de Belastingdienst worden overlegt.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr