Begindatum:
1 sept 2025Einddatum:
28 feb 2026Uren per week:
24Publicatiedatum:
29 jul 2025Ben jij een goede programmaondersteuner en -secretaris die zin heeft in een unieke en complexe klus? Lees dan vooral verder. De gemeente Moerdijk is ‘hot’ als het gaat om het energiesysteem van de toekomst. Het Rijk wil hier veel nieuwe infrastructuur ontwikkelen én we willen in Nederland de industrie verduurzamen. Dat kost allemaal ruimte en daar wringt de schoen. Natuurlijk vinden we verduurzaming belangrijk en we snappen maar al te goed dat het elektriciteitsnet aan vernieuwing toe is. Maar we willen wel dat Moerdijk een fijne plek blijft om te wonen, werken en recreëren.
We zijn daarom intensief in gesprek met verschillende ministeries, de provincie en de gemeenten Drimmelen en Geertruidenberg. Samen willen we kijken hoe we deze ingewikkelde puzzel goed kunnen leggen. Dat is een serieuze, uitdagende en unieke opdracht want er zijn heel veel partijen en belangen die een rol spelen. Waaronder onze inwoners, die uit oogpunt van o.a. leefbaarheid betrokken worden in participatietrajecten. Maar ook agrariërs, die hun landbouwgrond in gevaar zien komen. En wat denk je van ondernemers met de wens om te blijven ontwikkelen?
Als Programmasecretaris Powerport ben jij de stabiele, betrouwbare binnenboordmotor die het programmateam en haar leden ondersteunt bij vaste en ad-hoc taken, daar snel en ‘traploos’ in kan (bij)schakelen, het overzicht houdt en afspraken actief monitort en nakomt.
Jouw profiel: snelle schakelaar
Je hebt een afgeronde hbo-opleiding en je beschikt zo’n 2 jaar ervaring in een centrale ondersteunende rol in een complex programma bij een (decentrale) overheid. Je hebt affiniteit met opgaven in de fysieke leefomgeving met oog voor sociale impact en brede welvaart. Je bent een zelfstandige projectsecretaris die als een baken van rust overzicht houdt in de hectische context. We zoeken iemand die:
Vanuit een integrale blik overzicht kan creëren en houden in een setting met veel spelers, veel projecten en veel overlegtafels.
Vanuit een schakelrol tussen externe projectorganisaties en interne organisatie vroegtijdig en pro-actief signaleert welke specifieke vragen er in een project op de organisatie afkomen, en daar de juiste inhoudelijk deskundigen bij betrekt.
De stevigheid heeft om ons op een prettige manier een spiegel voor te houden en te interveniëren in processen.
De projectadministratie van de diverse projecten beheert, archiveert en ontsluit voor de interne collega’s en termijnen voor gemeentelijke reacties bewaakt.
Beknopte en informatieve verslagen, notities, adviezen en brieven schrijft.
Een deel van de projectgroep-bijeenkomsten en bewonersavonden bijwoont, wanneer die vanuit de individuele projecten worden georganiseerd. Hiervoor zijn meerdere collega’s beschikbaar, in onderling overleg wordt bepaald wie welke sessie bijwoont.
Overleggen en bijeenkomsten organiseert.
Ons aanbod
Belangrijke schakelrol in een spannend tijdsgewricht en unieke, uitdagende opgave.
Gemiddeld 24 uur per week
Indicatie tarief: 90 euro p/u.
Start opdracht: 1 september 2025.
Einde opdracht: eind februari 2026, met optie tot verlenging.
Een veelzijdige functie met veel afwisseling in je takenpakket.
Kandidaat beschikt over een afgeronde HBO-opleiding. Dit moet blijken uit het CV.
Kandidaat heeft minimaal 2 jaar recente ervaring in een ondersteunende rol in een complex programma bij een (decentrale) overheid. Dit moet blijken uit het CV.
Affiniteit met opgaven in de fysieke leefomgeving met oog voor sociale impact en brede welvaart
Kandidaat is beschikbaar per 1 september 2025.
Kandidaat is 24 uur verdeeld over de week beschikbaar, grotendeels op locatie. Dit moet blijken uit het CV.
Kandidaat beschikt over goede communicatieve vaardigheden en kan zowel zelfstandig als in teamverband werken. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.
Vanuit een integrale blik overzicht kunnen creëren en houden in een setting met veel spelers, veel projecten en veel overlegtafels.
Vanuit een schakelrol tussen externe projectorganisaties en interne organisatie vroegtijdig en pro-actief signaleren welke specifieke vragen er in een project op de organisatie afkomen, en daar de juiste inhoudelijk deskundigen bij betrekken.
De stevigheid hebben om ons op een prettige manier een spiegel voor te houden en te intervenieren in processen.
De projectadministratie van de diverse projecten beheert, archiveert en ontsluit voor de interne collegas en termijnen voor gemeentelijke reacties bewaakt.
Beknopte en informatieve verslagen, notities, adviezen en brieven schrijven.
Een deel van de projectgroep-bijeenkomsten en bewonersavonden bijwoont, wanneer die vanuit de individuele projecten worden georganiseerd. Hiervoor zijn meerdere collegas beschikbaar, in onderling overleg wordt bepaald wie welke sessie bijwoont.
Overleggen en bijeenkomsten organiseert.
Gemeente Moerdijk
Start opdracht: 1 september 2025.
Einde opdracht: eind februari 2026, met optie tot verlenging.
Belangrijke schakelrol in een spannend tijdsgewricht en unieke, uitdagende opgave.
Gemiddeld 24 uur per week
Een veelzijdige functie met veel afwisseling in je takenpakket.