Begindatum:
1 jan 2025Einddatum:
31 mrt 2025Uren per week:
10Publicatiedatum:
28 nov 2024Programmamanager Dienstverlening
Opdrachtgever: Gemeente Moerdijk
Locatie: Zevenbergen
Duur: 3 maanden
Inzet: 8-12 uur per week
Geïnteresseerden die ervaring hebben met strategische programmaontwikkeling in de publieke dienstverlening en die de omschreven doelstellingen kunnen realiseren, worden uitgenodigd om te reageren op deze opdracht.
Opdracht
De programmamanager krijgt de verantwoordelijkheid om het strategische programma dienstverlening verder te brengen. Dit programma is gericht op het verbeteren en borgen van de gemeentelijke dienstverlening aan inwoners, bedrijven en maatschappelijke organisaties.
Resultaatverplichting en Taken
Uitwerking en oplevering van projectopdrachten binnen het strategische programma dienstverlening
Het opstellen en concretiseren van heldere projectopdrachten t.b.v. de strategische doelen van het programma.
Deze projectopdrachten moeten voorzien zijn van duidelijke doelstellingen, scope, mijlpalen, risicoanalyses en een beschrijving van benodigde middelen en rollen.
Zorgen voor een programmatische sturing op de (lopende) projecten zodanig dat deze in lijn blijven met het op te leveren resultaat.
Oplevering van een overdraagbaar programma-raamwerk
Het prioriteren van de projecten met belanghebbende en zorgen voor een documentatie- en borgingsstructuur zodat de gemeente zelfstandig verder kan werken aan de uitvoering van het programma na afloop van de opdracht.
Gevraagde Expertise en Ervaring
Uitgebreide en aantoonbare ervaring in programmamanagement binnen een gemeentelijke organisatie, specifiek gericht op dienstverlening binnen de publieke sector.
Kennis van digitale dienstverlening, data-gedreven werken, en omnichannel service-inrichting.
Goede communicatieve vaardigheden voor het afstemmen met diverse teams en stakeholders.
Wensen
Kandidaat heeft uitgebreide en aantoonbare ervaring in programmamanagement binnen een gemeentelijke organisatie, speciek gericht op dienstverlening binnen de publieke sector. Dit moet blijken uit het cv.
Kandidaat heeft kennis van digitale dienstverlening, data-gedreven werken en omnichannel service-inrichting. Dit moet blijken uit het cv.
De mate waarin kandidaat beschikt over communicatieve vaardigheden wordt beoordeeld o.b.v. motivatie, cv en een eventueel persoonlijk gesprek.