Beleidsmedewerker Duurzaamheid, specialiteit afval

Gorecht-Oost 157, 9603 AE Hoogezand, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
maximaal 80 36 Groningen

Begindatum:

2 mei 2023

Einddatum:

1 nov 2023

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

16 mrt 2023

Organisatie
Met ruim 60.000 inwoners is Midden-Groningen de derde gemeente van de provincie. Pittoreske dorpen, stoere boerderijen, schitterende natuur en een kloppend stadshart – nog geen kwartier rijden van de bruisende stad Groningen. In 2018 samengevoegd uit Hoogezand-Sappemeer, Slochteren en Menterwolde. Een gemeente met grote kwaliteiten, maar ook met uitdagingen. Denk aan sociale achterstanden, armoede en aardbevingsproblematiek. Gemeente Midden-Groningen heeft een stevige en serieuze ambitie: een gemeente zijn waar iedereen heel goed kan wonen, leven, ondernemen en werken. Samen met bewoners, bedrijven en organisaties wil ze initiatieven ondersteunen en zaken mogelijk maken waardoor de gemeente een mooie plek is om te wonen, te werken of te bezoeken. Door als organisatie dicht bij de mensen te staan en te werken volgens het principe: vertrouwen, verantwoordelijkheid en vrijheid.

Omschrijving van de opdracht
IBOR (integraal beheer openbare ruimte) bestaat uit 4 teams die samen zorgen voor het integrale beheer en onderhoud van de openbare ruimte, inclusief de afvalinzameling. We werken dagelijks aan de toegankelijkheid en aantrekkelijkheid van de buitenruimte voor civiele zaken (zoals wegenonderhoud, onderhoud bruggen, openbare verlichting, verkeersregelinstallaties, ondergrondse kabels en leidingen), groenvoorziening, riolering en afvalinzameling.

Het team afvalinzameling en rioolbeheer draagt zorg voor de taken die thuishoren bij het inzamelen en vervoeren van afval- en grondstoffen, waarbij wij de meeste werkzaamheden zelf uitvoeren.

We werken volgens het vastgestelde afvalbeleid; “Afval Anders” waarbij jij verantwoordelijk bent voor het projectmatig uitwerken van de doelstellingen, maatregelen en tussentijdse evaluatie van het beleidsplan. In de nabije toekomst ga jij aan de slag met het opvolgende afvalbeleidsplan. Je weet hierin het team op een enthousiaste manier mee te nemen naar het gewenste resultaat. Je communiceert helder naar de betrokken wethouder en collega’s. Naast jouw verantwoordelijkheid op de genoemde gebieden, heb je een centrale positie in het opstellen en naleven van het jaarplan.

De functie

  • Je stelt het afvalbeleidsplan op en speelt een centrale rol in het naleven ervan;

  • Je vindt het erg interessant om de ontwikkelingen op afval- en grondstoffengebied te volgen en haalt daar zaken uit die voor onze gemeente van belang zijn;

  • Je participeert in verschillende interne en externe werkgroepen en projecten en weet collega’s te enthousiasmeren;

  • Je bent verantwoordelijke voor het afvalbudget en rapporteert hierover.


Kandidaatomschrijving

Het team zoekt iemand met:

  • HBO-denk en werkniveau en minimaal in het bezit van een relevante HBO-opleiding;

  • Kennis van gemeentelijk afvalbeleid, duurzaamheidsvisies, relevante landelijke ontwikkelingen en Afvalwet en -regelgeving;

  • Een planmatige werkhouding;

  • Een hoog verantwoordelijkheidsgevoel en besluitvaardigheid;

  • Goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk;

  • De vaardigheid in het goed kunnen overbrengen van praktijkuitvoering naar politieke informatie;

  • Een accurate en servicegerichte houding, goede sociale vaardigheden en een actieve positief kritische inbreng.

Eisen

  • Je hebt minimaal een afgeronde relevante HBO-opleiding. We denken aan Van Hall Larenstein, maar andere HBO of academische opleidingen kunnen we ook aanmerken als relevant.

  • Uit het cv moet blijken dat je kennis hebt van de afvalwet en regelgeving daaromtrent.

  • Uit het cv moet blijken dat je kennis van en/of affiniteit hebt met gemeentelijk afvalbeleid.

Gunningscriteria

  • Minimaal 2 jaar ervaring in een beleidsfunctie, bij voorkeur binnen een gemeente met minimaal 50.000 inwoners en bij voorkeur op het gebied van afval. Hoe beter hieraan wordt voldaan, hoe meer punten.

  • Minimaal 2 jaar ervaring in het participeren in verschillende werkgroepen op het gebied van gemeentelijk beleid in het fysieke domein. Hoe relevanter de ervaring hoe meer punten. hoe relevanter de ervaring, hoe meer punten

  • Aantoonbare ervaring met het omgaan met budgetverantwoordelijkheid. Hoe relevanter de ervaring hoe meer punten.

Interviewplanning
De gesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats na de sluiting van de termijn.

Dienstencategorie
Andere diensten

CPV code
90000000-7 - Diensten inzake afvalwater, afval, reiniging en milieu

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 of per mail via britt.emmen@kbenp.nl.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.