Projectleider/Procesbegeleider Ecologie

Gemeente Midden-Delfland

Anna van Raesfeltstraat 37, 2636 HX Schipluiden, Nederland

Sluit over 4 dagen
Geen maximum 24

Begindatum:

16 jul 2025

Einddatum:

1 feb 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

1 jul 2025

Omschrijving

Opdracht en resultaten

  • Je begeleidt zelfstandig de opzet van het Soorten Management Plan (SMP) en stuurt het ecologisch bureau aan dat hiervoor het benodigde onderzoek uitvoert. Vanuit deze rol zorg je ook voor afstemming met andere externe partijen en draag je binnen de gemeente (ambtelijk en bestuurlijk) de doelstellingen van het SMP uit. Je verzorgt de voortgangscontrole en draagt zorg voor de kwaliteitsbewaking. Je rapporteert tussentijds aan het management. Het resultaat betreft een vastgesteld SMP of een realistisch nog nader te bepalen deel ervan.

  • Je draagt zelfstandig zorg voor het opstellen van een ecologische visie als bouwsteen voor de Omgevingsvisie 2.0. Het resultaat is een (bestuurlijk) vastgestelde ecologische visie (op zichzelf staand of vervlecht in de Omgevingsvisie).

  • Zowel SMP als ecologische visie dienen vervolgens binnen bestaande processen en beleid ingevlochten te worden. Je fungeert in dat opzicht als kwartiermaker en je bereidt het pad voor waarbinnen dit kan plaatshebben. Je overlegt en rapporteert hierover met het management. Het resultaat is een uitvoerbaar plan van aanpak.

De duur van de opdracht voor de drie resultaten omvat in de basis 6 maanden. Uitloop met een maximum van drie maanden is bespreekbaar als gevolg van de afhankelijkheid van de oplevering door externe partijen, zoals bijvoorbeeld ecologisch onderzoek, indien dit afdoende is aangetoond aan het management.

Eisen

  1. Minimaal een afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau op het gebied van biologie, natuurbeheer en ecologie;

  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider/procesbegeleider binnen een gemeente;

  3. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met bestuurlijke besluitvormingsprocessen;

  4. Uiterlijk per 16 juli 2025 beschikbaar voor 24 uur per week voor de gehele duur van de opdracht, inclusief verlengingsopties.

Wensen en competenties

Wensen

  1. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het ontwikkelen van nieuw beleid op het gebied van Ecologie binnen een gemeente (25 punten);

  2. Aantoonbare werkervaring met het begeleiden van een SMP (soortenmanagementplan), benoem waar dit is opgedaan (25 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring binnen het werkgebied van het Bijzonder Provinciaal Landschap Midden-Delfland (20 punten);

  4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met bestuurlijke besluitvormingsprocessen (15 punten);

  5. Beschikt aantoonbaar over een netwerk van ecologen welke geconsulteerd kan worden, benoem dit in het cv (15 punten).

Competenties

  • Uitstekende communicatieve vaardigheden (op diverse niveaus);

  • Analytisch;

  • Proactief;

  • Helicopterview;

  • Slagvaardig;

  • Bestuurlijke en organisatiesensitiviteit;

  • Verbindend;

  • Enthousiasmeren.

Organisatie en team

Midden-Delfland is een oer-Hollandse gemeente met een waardevol agrarisch veenweidelandschap. Ondanks oprukkende verstedelijking is het oorspronkelijk cultuurlandschap met de vele sporen uit het verleden bewaard gebleven. Het open groengebied is als recreatiegebied van groot belang voor de leefbaarheid voor de inwoners van de omliggende steden. Samen met inwoners, ondernemers, natuurorganisaties en andere overheden werkt de gemeente aan behoud en versterking van deze kwaliteiten.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente vinden plaatst op woensdag 9 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 8 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.  

Planning
De gesprekken bij de gemeente vinden plaatst op woensdag 9 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 8 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.

  • Bij gunning zal er om een Verklaring betalingsgedrag nakoming fiscale verplichtingen gevraagd worden.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur