Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Midden-Delfland
Logo van Gemeente Midden-Delfland

Beleidsmedewerker Wmo / Adviseur Wmo

Anna van Raesfeltstraat 37, 2636 HX Schipluiden, Nederland

Sluit over 5 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

6 dec 2025
Opdracht tarief 90Opdracht uren 24
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Namens de Gemeente Midden-Delfland werk je voornamelijk aan lokaal en regionaal Wmo beleid, maar ook aan andere onderwerpen zoals WIJ Midden-Delfland en het account bibliotheek. Je werkt nauw samen met je collegas van het team beleid sociaal domein, het Wmo team en diversie externe samenwerkingsrelaties ten behoeve van de inwoner.

Werkzaamheden:
  • Meewerken aan en het in besluitvorming brengen van nadere regels Wmo
  • Het oppakken en uitwerken van voornamelijk lopende zaken (Wmo, WIJ-Midden-Delfland, het account bibliotheek) zo nodig in afstemming met de wethouder, beleidsmedewerkers van team beleid sociaal domein en medewerker van het Wmo team (uitvoering)

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.
  • Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding.
  • Aantoonbare werkervaring in het toepassen van de sociale wetgeving en ontwikkelingen op het gebied van WMO inclusief toepassen van jurisprudentie en rechtmatigheid/doelmatigheid, benoem dit duidelijk in het cv.
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring jaar als adviseur WMO bij een gemeente.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met accounthouderschap bibliotheek, benoem duidelijk waar dit is opgedaan.
  • Uurtarief maximaal 90,- excl btw en inclusief Fee Flextender en reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten.
  • Beschikbaar op maandag, dinsdag en donderdag.
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met beleidsontwikkeling binnen de WMO.
  • Aantoonbare werkervaring met actualiseren van de verordening en de beleidsregels maatschappelijke ondersteuning.

Competenties

  • Daadkrachtig
  • Netwerker
  • Besluitvaardig
  • Gedreven

Organisatie en team

Organisatie

Midden-Delfland is een gemeente met een uniek landschap, een rijke historie en een vitale economie. De organisatie telt ongeveer 160 medewerkers. Die werken bij de afdelingen Bedrijfsvoering, Beheer Openbare Ruimte, Samenleving en Dienstverlening en Landschap, Wonen & Economie. We hebben een informele organisatiecultuur en korte lijnen.

Dit is jouw team

Je komt te werken binnen het team beleid sociaal domein, dat onderdeel is van de afdeling Samenleving en Dienstverlening. In dit team werken we onder andere aan de onderwerpen Gezondheid Jeugd, Onderwijs, Wmo.

Gespreksinformatie

Beoordeling:

Stap 1: Beoordeling CVs op minimumeisen

Flextender beoordeelt de CVs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie vijf (5) CVs die aan de organisatie worden voorgelegd

Flextender beoordeelt de CVs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria. De vijf (5) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek

De opdrachtgever beoordeelt de CVs van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten; Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek

In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning:

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 16 december 2025 van 11:00 uur tot 12:00 uur en woensdag 17 december 2025 tussen 13:00 en 15:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 15 december bericht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Optie tot verlenging: 1x 3 maanden

Functieschaal:

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen:

Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen:

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do - Vr

Overige informatie:

De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Bij gunning zal er om een Verklaring betalingsgedrag nakoming fiscale verplichtingen gevraagd worden.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur