Planjurist

Markt 145, 5401 EJ Uden, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
0 20 Noord-Brabant

Begindatum:

1 jan 2025

Einddatum:

1 jul 2025

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

27 nov 2024

Omschrijving van de opdracht
Binnen het domein Ruimte zijn wij op zoek naar een Juridisch adviseur publiekrecht die de taken van Planjurist op zich neemt.

Dit ga je doen
In de rol van Planjurist ben je verantwoordelijk voor alle ruimtelijke procedures die spelen in de gemeente. Dit zowel in het stedelijk gebied als in het buitengebied. Je opdracht bestaat hierbij specifiek uit:

  • Het beoordelen van aanvragen van initiatiefnemers en bespreken van de mogelijke vervolgstappen;

  • Het begeleiden van ruimtelijke procedures, sturen op proces en planning en zorgdragen voor de integrale afweging van alle aspecten;

  • Het verbeteren van de dienstverlening aan de initiatiefnemers en de interne bedrijfsvoering, onder andere door middel van het opstellen van beleidsmatige adviezen;

  • Het adviseren van het college en de raad bij hun besluitvorming over ruimtelijke procedures en plannen;

  • De gemeente vertegenwoordigen bij de Rechtbank en Raad van State.

Je voert je opdracht planmatig uit en zoekt hierin de samenwerking op met de andere medewerkers binnen de gemeente. Daarbij heb je een goed gevoel voor balans tussen vrijheid en verantwoordelijkheid. Je zorgt er voor dat je voortdurend op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen in je vakgebied.

Je doet het samen met
Een heel netwerk binnen en buiten de gemeente. Planologen, verkeerskundigen, andere juristen. Ook heb je uiteraard veel contact met de initiatiefnemers, zowel bedrijven als particulieren. Andere partijen waarmee je samenwerkt zijn onder meer de provincie, de omgevingsdienst en het waterschap. En zelfs Defensie, in verband met vliegbasis Volkel, kan onder jouw sneltoets zitten. Kortom: een divers palet aan mensen. Binnen Maashorst is team Planvorming & Ontwerp je thuisbasis. Een team met zowel startende als ervaren collega’s waar vrijheid en verantwoordelijkheid centraal staan.

Dit zijn wij
Even voorstellen. Wij zijn Maashorst. Een jonge gemeente met zes bruisende kernen, omgeven door natuur zoals je die nergens anders tegenkomt. Bij ons vind je het beste van twee werelden: een ruimtelijke en groene woon- en werkomgeving en toch alle voorzieningen in de buurt. Als ‘groentje’ onder de gemeenten weten we precies waar we heen willen. Maar eerlijk is eerlijk: we hebben nog wat stappen te zetten voordat we daar zijn. Boeiend? Zeker weten! Want er liggen bij ons volop kansen. Bij ons krijg je de ruimte om je mouwen op te stropen, te ondernemen en mee te bouwen aan onze gemeente.

Over impact gesproken: Maashorst barst van de ambities! In onze eigen organisatie én in onze prachtige gemeente, waar het voor natuurliefhebbers en levensgenieters goed toeven is. Om een van onze ambities te noemen: een vindbaar, herkenbaar en professioneel toegangspunt waar inwoners met al hun zorg- en ondersteuningsvragen terechtkunnen. Deze en andere plannen verwezenlijken we graag met een stel vrijzinnige pioniers, die zin hebben in een oer-Brabants avontuur. Zie jij het al voor je? Dan maken we graag kennis met je. Je bent van harte welkom in ons fraaie gemeentehuis in het levendige hart van Uden. Een plek die elke dag weer inspireert en uitnodigt tot ontmoeten en samenwerken.

Kandidaatomschrijving
Een opdracht bij gemeente Maashorst past bij jou als je het leuk vindt om bij te dragen aan de ontwikkeling van onze nieuwe gemeente. Het belangrijkste? Dat je verantwoordelijkheid neemt en energie toevoegt aan ons team. Om succesvol te zijn in deze opdracht breng je daarnaast het volgende mee:

  • Aantoonbaar academisch werk- en denkniveau en in het bezit van een WO-diploma Rechten;

  • Minimaal 4 jaar ervaring met beleidsmatige en publieksrechtelijke taken binnen het ruimtelijk domein;

  • Ervaring met het vertegenwoordigen van de gemeente bij de Rechtbank en de Raad van State;

  • Specifieke vakkennis op het gebied van de Omgevingswet en Awb.

Daarnaast beschik je over de volgende kwaliteiten:

  • Duidelijk en betrouwbaar communiceren, zowel mondeling als schriftelijk;

  • Politieke en bestuurlijke sensitiviteit;

  • Resultaatgericht;

  • Analytisch;

  • Stressbestendig;

  • Klantgericht en flexibel;

  • Oplossingsgericht.

Er zijn voorkeurskandidaten.

Interviewplanning
Nader te bepalen

Dienstencategorie
Rechtskundige diensten

CPV code
79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging

Eisen

  • Ervaring: Minimaal 10 jaar aantoonbare ervaring als Planjurist.

  • Kennis: Diploma HBO/WO rechten.

  • Ervaring rechtbank: Aantoonbaar ervaring met het vertegenwoordigen van de gemeente bij de rechtbank en de Raad van State.

  • Vakkennis: Aantoonbare vakkennis op het gebied van de Omgevingswet en Awb.

Gevraagde documenten
Aanleveren bij offerte

  • Motivatie

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 20 %

Motivatiebrief
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

  • Kandidaat motiveert waarom hij/zij de geschikte kandidaat is voor deze opdracht;

  • De kandidaat motiveert waarom hij/zij deze opdracht bij de gemeente Maashorst wilt doen.

Weging: 20 %

Ervaring
Aantal jaar ervaring als Planjurist.

Weging: 20 %

Vakkennis
Mate aan vakkennis op het gebied van de Awb en Omgevingswet.

Weging: 20 %

Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

  • Duidelijke toelichting op motivatie;

  • Duidelijke toelichting op competenties zoals beschreven in de kandidaat beschrijving;

  • Duidelijke toelichting op inhoudelijke kennis en ervaring voor het uitvoeren van de opdracht zoals besproken in de opdracht- en kandidaat omschrijving.

Weging: 20 %

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.