Logo van Gemeente Maashorst
Logo van Gemeente Maashorst

Participatieconsulent Jongeren

Markt 145, 5401 EJ Uden, Nederland

Sluit over 6 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

1 jul 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

10 dec 2025
Opdracht tarief 80Opdracht uren 24
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

LET OP: Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar de zzp'er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp'er uit te voeren.

Dit zijn wij
Even voorstellen. Wij zijn Maashorst. Een jonge gemeente met zes bruisende kernen, omgeven door natuur zoals je die nergens anders tegenkomt. Bij ons vind je het beste van twee werelden: alle voorzieningen in de buurt en toch ruimtelijk en omringd door groen wonen en werken. Dat we nieuw zijn, betekent dat we nog volop uitvinden wie we zijn en welke weg we gaan bewandelen. Spannend? Ja, soms wel. Maar het biedt ook ontzettend veel kansen.

Het betreft een opdracht in verband met ziektevervanging.


Opdrachtomschrijving

  • Je begeleidt klanten tot 27 jaar met verschillende (culturele) achtergronden, waaronder cliënten van de doelgroep indicatie banenafspraak, Beschut werk en LKS.

  • Je bent verantwoordelijkheid voor je eigen (bestaande) caseload en het oppakken van (eventuele) achterstanden.

  • Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van een Plan van Aanpak.

  • Je houdt de regie gedurende het re-integratietraject en monitort de gemaakte afspraken en zet korte lijnen uit met de uitvoerende organisaties.

  • Je verwerkt de gegevens in het participatiedossier in de Suite en verzorgt de noodzakelijke rapportages en beschikkingen.

  • Je signaleert maatregelwaardig gedrag van de klant en legt een maatregel op als dat nodig is.

  • Je levert informatie over de wetgeving en re-integratie instrumenten aan klanten, werkgevers en ketenpartners.

  • Je werkt integraal samen met de andere disciplines in het Sociaal Domein.

  • Je werkt nauw samen met de consulent Inkomen.

  • Je bestendigt de werkrelatie tussen de werkgever en de uitkeringsgerechtigde werknemer gericht op het behoud van de werkplek en het aanspreken van cliënten op houding en gedrag. Je evalueert periodiek de werksituatie.

  • Indien nodig werk je samen met onze handhaver.

  • Je legt en onderhoudt contacten met de ketenpartners en je neemt deel aan verschillende overlegvormen zowel in- als extern.

  • Je voert het eerste gesprek met de jongere die zich bij de gemeente meldt.

  • Je verzorgt de herbeoordeling voor de loonkostensubsidie.

Eisen

  • Uit het cv blijkt dat de kandidaat kennis en ervaring heeft met de (uitvoering van) de Participatiewet
  • Uit het cv blijkt dat de kandidaat kennis en ervaring heeft met Suite voor het sociaal domein
  • De kandidaat wordt niet ingeschreven als zzp'er

Wensen en competenties

Wensen

  • Uit de motivatie van de kandidaat blijkt waarom hij/zij geschikt is voor deze opdracht en voldoet aan de gestelde eisen + gunningscriteria.
  • Uit het cv blijkt dat de kandidaat ervaring heeft in een functie als consulent arbeid en/of participatie met name op de doelgroep jongeren (klanten jonger dan 27 jaar)
  • Uit het cv blijkt dat de kandidaat ervaring heeft met het systeem Competensys
  • Uit het cv blijkt dat de kandidaat kennis heeft van de sociale kaart van de gemeente Maashorst
  • Interview: duidelijke toelichting op opgedane kennis en ervaring
  • Interview: duidelijke toelichting op gevraagde en beschikbare kwaliteiten

Competenties

  • Je hebt proactieve houding
  • Je signaleert knelpunten
  • Je draagt oplossingen aan

Organisatie en team

Dit zijn wij
Even voorstellen. Wij zijn Maashorst. Een jonge gemeente met zes bruisende kernen, omgeven door natuur zoals je die nergens anders tegenkomt. Bij ons vind je het beste van twee werelden: alle voorzieningen in de buurt en toch ruimtelijk en omringd door groen wonen en werken. Dat we nieuw zijn, betekent dat we nog volop uitvinden wie we zijn en welke weg we gaan bewandelen. Spannend? Ja, soms wel. Maar het biedt ook ontzettend veel kansen.

Het betreft een opdracht in verband met ziektevervanging.

Gespreksinformatie

De gesprekken vinden plaats op donderdagmiddag 18 december op ons gemeentehuis in Uden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: 8 x 3 maanden

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE: 1 persoon

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr