Medewerker Handhaving en Naleving

Markt 145, 5401 EJ Uden, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
85 36 Noord-Brabant

Begindatum:

1 jan 2025

Einddatum:

1 jul 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

22 nov 2024

Omschrijving van de opdracht

LET OP: Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar de zzp'er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp'er uit te voeren. 

Dit ga je doen 
Als medewerker handhaving en naleving focus je vooral op dat er minder mensen gebruik maken van een uitkering en zelf in het eigen levensonderhoud kunnen voorzien. Onze consulenten voor inkomen en participatie schakelen jou in als zij signalen krijgen dat er iets niet klopt met zijn of haar uitkering. Jij doet dan zelfstandig dossieronderzoek en vult dat aan met waarnemingen op locatie. Jouw aanpak stem je af met de consulent. Stel je vast dat de signalen van onrechtmatigheid kloppen, dan confronteer je de inwoner daarmee. Met als doel hem of haar te laten inzien dat verrijking met financiële steunmiddelen van de gemeente niet oké is. Ook maak je duidelijk welke stappen er volgen. Tot slot adviseer je de consulent over te nemen maatregelen.  
 
Als collega in team Verbinding en Overzicht toon je ondernemerschap door jezelf zichtbaar te maken, nieuwe initiatieven een kans te geven en buiten de kaders te denken. Je spreekt je uit en geeft opbouwende feedback, ook ongevraagd. En je handelt in plaats van af te wachten. Waarin je verder lef toont? Risico’s relativeren. Is de kans groter dat het goed uitpakt dan fout? Doe het dan! Durf te experimenteren en wees niet bang om te falen. Voorstellen die schuren langs de randen van de wet kunnen zomaar verrassende oplossingen bieden voor complexe uitdagingen. 
 
Je doet het samen met … 
Zo’n twintig consulenten voor inkomen en participatie. Zij werken in de drie uitvoerende teams binnen het Sociaal Domein. Om ervoor te zorgen dat de consulenten hun werk goed kunnen doen, vertalen de kwaliteitsadviseurs van team Verbinding en Overzicht het beleid naar processen en acties. Niet gek dus dat jij als ondersteuner van de consulenten deel uitmaakt van dit team. Reken op gedreven collega’s die voor elkaar klaarstaan.

Kandidaatomschrijving
Om succesvol te zijn in deze functie breng je daarnaast het volgende mee: 

  • Je hebt een hbo-diploma in een relevante richting en ruime ervaring in een soortgelijke functie bij een gemeente en met het schrijven van adviezen;

  • Je hebt aantoonbare ervaring met vraagstukken rondom handhaving en naleving van socialezekerheidswetten zoals de Participatiewet en van de procedures die daarbij horen en van voorliggende voorzieningen; 

  • Je handelt met zelfvertrouwen en vanuit een gevoel voor rechtvaardigheid, pakt als vanzelfsprekend je verantwoordelijkheid en ziet zelf het werk dat nodig is voor een onderzoek;

  • Je kunt verschillende gesprekstechnieken toepassen en op een adequate manier omgaan met agressie;

  • Je hebt een rijbewijs en eigen vervoer en bent ook beschikbaar buiten kantoortijden in verband met waarnemingen

Interviewplanning
De gesprekken zullen plaatsvinden op vrijdag 13 december.

Toelichting op rooster
Voor deze opdracht hanteren we een minimale beschikbaarheidseis van 32 uur per week.

Dienstencategorie
Andere diensten

CPV code
98000000-3 - Overige gemeenschaps-, sociale en persoonlijke diensten

Bijlagen

Download bijlage

Algemene voorwaarden inhuur derden 2018.1 Gemeente Maashorst (1) (1).pdf

Eisen

  • Ervaring: Meer dan 5 jaar aantoonbare ervaring met handhaving participatiewet binnen een gemeente.

  • Beschikbaarheid: Minimaal 32 uur per week beschikbaar. Daarnaast ben je ook beschikbaar buiten kantoortijden in verband met waarnemingen.

  • Rijbewijs: Je hebt een rijbewijs en eigen vervoer.

Gevraagde documenten

Aanleveren bij offerte

  • Motivatie

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 25 %

Motivatiebrief
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

  • De kandidaat motiveert waarom hij/zij de geschikte kandidaat is voor deze opdracht.

  • De kandidaat motiveert waarom hij/zij deze opdracht bij de gemeente Maashorst wil doen.

Weging: 25 %

Ervaring
Meer dan 5 jaar aantoonbare ervaring met handhaving participatiewet.

Weging: 25 %

Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

  • Duidelijke toelichting op opgedane kennis en ervaring;

  • Duidelijke toelichting op gevraagde en beschikbare kwaliteiten.

Weging: 25 %

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.