Adviseur ruimtelijke ontwikkeling / planbegeleider

Raadhuisplein 1, 7581 AG Losser, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 36 Overijssel

Begindatum:

1 jan 2025

Einddatum:

30 jun 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

27 nov 2024

Type inzet
Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie die normaliter door werknemers wordt ingevuld. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detachering- of uitzendbasis laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan. Indien blijkt dat dit criterium niet naar waarheid door de leverancier is ingevuld, wordt de opdracht per direct beëindigd en komt alle mogelijke schade voor rekening en risico van leverancier.

Adviseur ruimtelijke ordening
36 uur per week, gemeente Losser

Een leefbare en vitale gemeente waar het prettig wonen is, daarvoor zet jij je in als adviseur ruimtelijke ordening in Losser. Jouw werk doet ertoe: je draagt bij aan dé thema’s van deze tijd, van woningbouw tot herbestemming van voormalige agrarische bedrijven. En dat in een dynamische omgeving waarin je werkt met fijne collega’s.

De top 3 van deze baan
Dit is waarom adviseur ruimtelijke ordening Elise van haar werk houdt:

  1. “Mijn collega’s! We hebben een hecht en divers team. Daarnaast zijn de lijnen met het college van B&W, de gemeenteraad en andere medewerkers in de organisatie kort; je krijgt mensen makkelijk te pakken en iedereen denkt graag met je mee.”

  2. “De variatie. Naast de afwisselende taken die bij mijn functie horen, word ik ook betrokken bij andere projecten, zoals o.a. omgevingsplan, duurzaamheid en woningbouw.

  3. “In overleg is er veel mogelijk. Zo kun je opleidingen volgen, je werktijden aanpassen als dat een keer handiger uitkomt en kantoordagen afwisselen met thuiswerken.”

Daarom is onze gemeente de plek voor jou
Van de nieuwe Omgevingswet-/plan en de duurzaamheid tot woningbouw en bereikbaarheid; we staan in Losser voor interessante uitdagingen. Mooi toch, dat je als Adviseur RO bijdraagt aan oplossingen voor deze maatschappelijke vraagstukken? Extra interessant: Losser is qua inwonersaantal een relatief kleine gemeente. Dat betekent dat je veel mensen binnen en buiten onze organisatie leert kennen. En dat je ook bijdraagt aan onderdelen die raakvlakken hebben met jouw werk, zoals vergunnen en handhaven. Het zorgt er gegarandeerd voor dat jouw werkdagen bij onze gemeente voorbijvliegen!

Als adviseur ruimtelijke ordening ...

  • Beoordeel en coördineer je initiatieven van inwoners, ontwikkelaars en andere partijen die plannen hebben voor de fysieke leefomgeving van Losser, waarbij je zorgt voor een integrale advisering en oplossingsgericht denkt;

  • ben je de gehele ruimtelijke procedure betrokken, van het bijwonen van een inloopavond en het adviseren van het college van B&W en de gemeenteraad tot het vertegenwoordigen van de gemeente Losser bij de rechtbank of de Raad van State;

  • ben je vanuit ruimtelijk oogpunt betrokken bij (beleids)ontwikkelingen, zoals de herziening van de nota verblijfsrecreatie;

  • stel je ruimtelijke onderbouwingen op die noodzakelijk zijn voor buitenplanse omgevingsvergunningsaanvragen;

  • ben je op het gebied van ruimtelijke ordening de vraagbaak, zowel voor inwoners en ontwikkelaars als voor je collega’s van jouw team Plannen, Vergunnen en Handhaven, bestuur en andere medewerkers binnen de gemeente;

Dit krijg je
Een baan die ertoe doet! Niet alleen maak je het verschil voor ruim 23.000 inwoners, ook sta jij als medewerker bij ons centraal. Waar je dat aan merkt? Daarnaast krijg je veel ruimte om je werk-privébalans te bewaken; je bepaalt zelf waar en wanneer je werkt.

Hier ga je werken
Een gemeente met ruim 23.000 inwoners die een mooi plattelandsleven heeft om de dorpskernen heen: dat is Losser. Wat leuke feiten: de lekkere Johma-salades worden in Losser gemaakt en de Easy Drains – de wereldberoemde douchegoten – komen oorspronkelijk uit onze gemeente. Onze missie? Dat het ‘onmeunig mooi (samen)leven, recreëren, ondernemen en werken’ is in Losser. Daarbij voeren we als gemeente wettelijke taken uit en realiseren we de doelen met en voor inwoners, bedrijven en organisaties. Kortom, werk dat ertoe doet. En daarbij kunnen we jou als nieuwe collega goed gebruiken!

Jouw team
Jij bent onderdeel van team Plannen, Vergunnen en Handhaven. Dit team bestaat uit 25 collega’s, een mix van ruimtelijk adviseurs, vergunningverleners, inspecteurs bouw- en woningtoezicht, boa’s, juristen en administratief medewerkers. Samen zijn we verantwoordelijk voor de planvorming, vergunningverlening en naleving van de Omgevingswet, Algemene Plaatselijke Verordening en bijzondere wetten. Binnen ons team heerst een open en collegiale sfeer en staan samenwerking en behulpzaamheid hoog in het vaandel. Jij vormt een cluster met vier andere collega’s die focussen op ruimtelijke ordening. Samen zorgen we dat jij je snel thuis voelt bij onze organisatie.

Dit zien we graag in jou
Inwoners en collega’s verder helpen: met dit doel in je achterhoofd voer jij je werk uit. Zo ben je sociaal, toon je initiatief en pak je taken op die soms verder reiken dan je eigen vakgebied. Je denkt mee en komt actief met creatieve oplossingen. Tegelijkertijd sta je stevig in je schoenen om nee te verkopen. Ook heb je een goed gevoel voor de politieke en bestuurlijke verhoudingen in je werk, zodat je tot de juiste keuzes kunt komen.

Verder breng je mee:

  • hbo-niveau, bij voorkeur op het gebied van planologie of ruimtelijke ordening;

  • minimaal twee jaar werkervaring op het gebied van ruimtelijke ordening, wonen en/of gebiedsontwikkeling, bij voorkeur bij een overheidsorganisatie;

  • kennis van de huidige wet- en regelgeving rondom ruimtelijke ordening en de Omgevingswet.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.