Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 nov 2025Uren per week:
36Publicatiedatum:
11 jun 2025Organisatie
Graag werken wij samen met onze inwoners aan een duurzame gemeente waar het prettig wonen, werken, recreëren en leven is. We spelen in op vragen en ideeën uit de Lochemse samenleving. En we geven ruimte aan vernieuwende ideeën. We hebben een informele organisatiecultuur. Met 300 medewerkers, werken we elke dag samen met én voor onze inwoners, het bestuur en onze medewerkers. De mens staat daarbij centraal. We pakken allemaal onze rol, zijn flexibel waar het kan en verantwoordelijk waar het moet. We inspireren elkaar en zorgen samen voor een fijne leefomgeving in onze mooie gemeente Lochem! Onze 5 kernwaarden beschrijven wie we zijn en waar we voor staan!
Mensgericht: we geven aandacht aan inwoners en collega’s.
Gezamenlijk eigenaarschap: we werken samen aan de gemeente Lochem.
Verbinding: we ontmoeten en maken echt contact.
Vitaliteit: we zorgen met elkaar dat we vitaal ons werk kunnen doen.
Slagvaardigheid: we maken het zo duidelijk en simpel mogelijk voor onze inwoners.
We ontwikkelen de organisatie, zodat we het werk waarvoor we aan de lat staan, goed kunnen uitvoeren. Dat is nodig, want de opgaves zijn steeds complexer en dat legt druk op de organisatie. Denk aan woningbouw, de asielopgave en armoedebestrijding. We geven aandacht aan onze medewerkers, zodat iedereen zijn werk goed en vitaal kan doen. Onze organisatie bestaat uit 4 domeinen, met daarin 18 verschillende teams. Deze teams werken samen aan de taken waar we als gemeente voor staan. De lijnen zijn kort en verantwoordelijkheden liggen laag in de organisatie.
Omschrijving van de opdracht
Als Functioneel Beheerder MS365 ben je een cruciale schakel in het optimaal laten functioneren van de digitale werkomgeving binnen onze gemeente.
Je bent verantwoordelijkheid voor het beheer, de doorontwikkeling en het gebruiksgemak van MS365, met een specifieke focus op Teams, SharePoint, OneDrive en Outlook.
Je zorgt ervoor dat deze applicaties stabiel zijn en efficiënt en innovatief worden ingezet binnen de organisatie.
Je fungeert als hét aanspreekpunt voor alle MS365 gerelateerde vraagstukken en bent daarnaast een proactieve ambassadeur van het platform. Dit betekent dat je, naast het bieden van ondersteuning bij functionele vragen en incidenten, medewerkers inspireert en adviseert over nieuwe mogelijkheden, ontwikkelingen en best practices binnen MS365.
Je speelt een sleutelrol in adoptietrajecten en draagt actief bij aan het verhogen van digitale vaardigheid en efficiëntie binnen de organisatie door bijvoorbeeld het geven van gebruikerstrainingen.
Het grootste gedeelte van je tijd richt je je op het functioneel beheer van MS365. De resterende tijd ben je breder inzetbaar binnen het functioneel beheer, bijvoorbeeld voor het e-mailprogramma Zivver en andere applicaties die bijdragen aan een effectieve digitale werkomgeving.
Met jouw expertise, analytisch vermogen en communicatieve vaardigheden zorg je ervoor dat MS365 niet alleen werkt, maar ook echt waarde toevoegt aan onze organisatie.
Vereisten / knock-outcriteria
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als functioneel beheerder of applicatie beheerder van MS365;
Aantoonbare werkervaring met de inrichting van Teams, SharePoint Online, OneDrive, Exchange en Azure Active Directory (Benoem dit duidelijk in het cv);
Een maximum uurtarief van € 78,50 exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten én Fee.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
Minimaal 1 jaar aantoonbaar werkervaring als Functioneel Beheerder van de MS365 Suite (30 punten);
Aantoonbare werkervaring met het implementeren van en adviseren over functionaliteiten in Teams, SharePoint, OneDrive en Outlook (50 punten);
Aantoonbaar bereid om minimaal 2 dagen per week op kantoor te werken (Benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten).
Competenties
Je bent van nature nieuwsgierig en hebt een klantgerichte, open houding.
Je kunt je werk zelfstandig uitvoeren en goed plannen.
Je bent in staat om analytisch te denken en teams goed te adviseren.
Je krijgt energie van een diversiteit aan taken, geen dag is hetzelfde.
Je kunt bij de uitvoering van je werk goed focus aanbrengen en prioriteiten stellen.
Je bent communicatief vaardig en legt gemakkelijk contact en verbinding met collega’s.
Je bent in staat om mensen op een prettige manier mee te nemen in de mogelijkheden die MS365 biedt.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-di-wo-do-vr.
Is hybride werken mogelijk: Ja.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 18 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 17 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
BYOD (bring your own device): voor deze opdracht niet van toepassing
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Lochem mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Lochem. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Lochem merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).