Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Beleidsadviseur Sociaal Domein

Hanzeweg 8, 7241 CR Lochem, Nederland

Sluit over 11 dagen
Geen maximum 12 Gelderland

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

1 mrt 2026

Uren per week:

12

Publicatiedatum:

26 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De medior beleidsadviseur die we zoeken heeft een duidelijke visie op het sociaal domein en, weet zijn of haar visie op het sociaal domein te vertalen naar concrete plannen en voorstellen. We richten ons op een krachtige samenleving en passende ondersteuning voor alle inwoners. Die doelen staan in ons algemeen beleidskader sociaal domein. Daarin zien we 3 uitdagingen: het herstellen van de bestaanszekerheid, kansengelijkheid vergroten en gezond leven makkelijker maken. Tegelijk staat die toegang tot zorg en ondersteuning flink onder druk door personeelstekorten in verschillende sectoren. Dit maakt dat we op een andere manier, meer preventief, naar de toekomst moeten kijken. Als beleidsadviseur ga jij aan de slag met deze opgave.

Werkzaamheden/Verantwoordelijkheden:

De kandidaat gaat zich met de volgende concrete onderwerpen bezighouden:
- Ketenaanpak Welzijn op recept: doorontwikkelen naar alle kernen.
- Respijtzorg: onderzoeken hoe we dit lokaal kunnen organiseren.
- Bredere vraag die verkenning behoeft: hoe kunnen we ontmoetingsvoorzieningen (zoals de daginvulling in Almen) in Lochem organiseren, i.r.t. de sociale basis.
- Veilig Thuis: Regionaal ambtelijk overleg, annotaties en voorbereiden bestuurlijke overleggen, verbinding leggen met 't Baken.
- Kerngroep Huiselijk Geweld.
- Je kijkt goed naar wat onze inwoners nodig hebben.
- En je volgt landelijke en regionale ontwikkelingen op de voet.
- Je vindt het leuk om in samenspraak beleid te maken dat past bij de Lochemse situatie.
- Samen met inwoners, partners en collegas zet je kansen om in oplossingen.
- Oplossingen die voor onze inwoners en in de uitvoeringsorganisatie van toegevoegde waarde zijn.
- Kortom: je werkt vanuit de bedoeling.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Aantoonbare werkervaring met het politiek sensitief adviseren van het bestuur van een gemeente (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met beleidsontwikkeling in het sociaal domein.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring in het werkgebied in de regio (Achterhoek, Twente, Veluwe, Midden IJssel, Salland) (50 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met projectmatig werken (20 punten);
  • Aantoonbare ervaring met opgavegericht werken (30 punten).

Competenties

  • omgevingsbewust
  • strategisch denken en adviseren
  • bestuurlijk sensitief
  • communicatief vaardig
  • verbindend
  • resultaatgericht
  • slagvaardig
  • coördineren
  • samenwerken

Organisatie en team

Graag werken wij samen met onze inwoners aan een duurzame gemeente waar het prettig wonen, werken, recreeren en leven is. We spelen in op vragen en ideeen uit de Lochemse samenleving. En we geven ruimte aan vernieuwende ideeen. We hebben een informele organisatiecultuur. Met 300 medewerkers, werken we elke dag samen met en voor onze inwoners, het bestuur en onze medewerkers. De mens staat daarbij centraal. We pakken allemaal onze rol, zijn flexibel waar het kan en verantwoordelijk waar het moet. We inspireren elkaar en zorgen samen voor een fijne leefomgeving in onze mooie gemeente Lochem! Onze 5 kernwaarden beschrijven wie we zijn en waar we voor staan!

  • Mensgericht: we geven aandacht aan inwoners en collegas.
  • Gezamenlijk eigenaarschap: we werken samen aan de gemeente Lochem.
  • Verbinding: we ontmoeten en maken echt contact.
  • Vitaliteit: we zorgen met elkaar dat we vitaal ons werk kunnen doen.
  • Slagvaardigheid: we maken het zo duidelijk en simpel mogelijk voor onze inwoners.

We ontwikkelen de organisatie, zodat we het werk waarvoor we aan de lat staan, goed kunnen uitvoeren. Dat is nodig, want de opgaves zijn steeds complexer en dat legt druk op de organisatie. Denk aan woningbouw, de asielopgave en armoedebestrijding. We geven aandacht aan onze medewerkers, zodat iedereen zijn werk goed en vitaal kan doen. Onze organisatie bestaat uit 4 domeinen, met daarin 18 verschillende teams. Deze teams werken samen aan de taken waar we als gemeente voor staan. De lijnen zijn kort en verantwoordelijkheden liggen laag in de organisatie.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 12 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 8 august 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen nee Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 40% wordt er gestort op deze rekening.

Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 4 augustus 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 5 augustus 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 7 augustus 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur