Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.
Logo van Gemeente Leidschendam-Voorburg
Logo van Gemeente Leidschendam-Voorburg

Projectleider ICT

Kon. Wilhelminalaan 2, 2264 BM Leidschendam, Nederland

Sluit over 3 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 apr 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

16 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 36

Omschrijving

Als projectleider weet je ICT-projecten in goede banen te leiden. Je zorgt ervoor dat het resultaat wordt opgeleverd conform de kwaliteitseisen en stuurt strak op tijd en geld. Omdat je werkt aan applicaties en ICT-systemen die cruciaal zijn voor de dienstverlening, ben je bewust van de risico’s die op kunnen treden. Je bent in staat om samen met je projectteam risicoanalyses te maken en risico’s in een project te managen. Je hebt een klantgerichte houding en stelt de wensen van de gebruikers centraal. Je bent een teamspeler en werkt nauw samen met de Chief Information Officer, je collega-projectleiders, informatiemanagers en functioneel beheerders. Daarnaast is het samenwerken met zowel interne als externe stakeholders van belang.

Wij zoeken één projectleider ICT voor de volgende projecten:

  • Implementatie Centric eDienst Loket huwelijk & Partnerschap:

    • Looptijd

      • t/m Q2-2026

    • Deliverables

      • Inrichting Centric eDienst Loket huwelijk & Partnerschap inclusief benodigde digitale formulieren;

      • Koppeling met DigiD opleveren;

      • Betalingsvoorziening iDEAL opleveren;

      • Integratie met Centric Burgerzaken;

      • SSO toegang inregelen voor deze applicatie.

  • Zaaksysteem - Integraal klantbeeld KCC breed:

    • Looptijd

      • Q2-2026

    • Deliverables

      • Vanuit Zaaksysteem.nl moet gewerkt kunnen met de juiste en tijdige statusinformatie uit:

        • Signalen;

        • Key2Belastingen;

        • Q-matic;

      • Klantcontacten moeten automatisch worden vastgelegd via e-mail

  • Na oplevering van bovenstaande deliverables moet een herijking plaatsvinden richting de volgende fase van het project.

  • Algemeen:

    • Overdracht naar beheer

    • Projectdocumentatie

      • Faseplan inclusief planning;

      • Stakeholderanalyse;

      • Communicatieplan;

      • Voortgangsrapportages.

Eisen

  • Per 5 januari 2026 beschikbaar voor 36 uur per week gedurende de gehele looptijd van de opdracht inclusief mogelijke verleningsopties;
  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop, de werkplekken van de gemeente Leidschendam-Voorburg zijn voorzien van USB-C (Thunderbolt) docking beeldschermen;
  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding ICT/IT;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider ICT bij een gemeente;
  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar als projectleider ICT burgerzaken applicaties binnen een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met Zaaksysteem van XXLLNC, benoem waar dit is opgedaan;
  • Aantoonbare werkervaring met DigiD, iDEAL en SSO oplossingen, benoem waar dit is opgedaan;
  • Aantoonbare werkervaring met Centric eDienst Loket huwelijk & Partnerschap of andere digitale loketten, licht dit toe in het cv;
  • Aantoonbare werkervaring als projectleider ICT met het samenwerken met zowel interne als externe stakeholders tegelijk, licht dit duidelijk toe in het cv;
  • Minimaal een afgeronde wo-bachelor opleiding ICT/IT.

Competenties

  • Proactief;
  • Communicatieve vaardigheden;
  • Resultaatgericht;
  • Besluitvaardig;
  • Gestructureerd.

Organisatie en team

Werken bij Leidschendam-Voorburg

Dat betekent, werken voor een sociale en ondernemende gemeente met ongeveer 75.000 inwoners. We werken aan de gezamenlijke ambitie om de best mogelijke dienstverlening te bieden aan de inwoners, bedrijven en instellingen.

Wij werken informatie gestuurd en zijn toekomstgericht. We stimuleren klantgerichtheid en het nemen van eigen initiatief bij onze medewerkers. De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. Dit alles doen we onder het motto: Vertrouwen, Verbinden, Verbeteren en Verantwoordelijkheid.

Over de afdeling Informatiemanagement, ICT Service en Onderzoek (IISO)

De afdeling IISO levert ICT-diensten en producten en als belangrijke speler op het gebied van informatiemanagement niet weg te denken bij alle ICT-projecten. Dit betreft zowel interne als externe projecten en programma’s richting de burger.

Daarnaast leveren wij ondersteuning en kwalitatief hoogwaardig en integraal advies aan alle afdelingen binnen de gemeentelijke organisatie. IISO doet dit om ervoor te zorgen dat de gemeente Leidschendam-Voorburg haar beleidsdoelen haalt binnen de beschikbare middelen en de gestelde kaders.  De afdeling IISO bestaat uit zo’n 60 medewerkers.

Binnen IISO hebben wij de eindverantwoordelijkheid op strategisch, tactisch en operationeel niveau. Belangrijk uitgangspunt bij het outsourcen van onze beheertaken is het sturen op resultaten in plaats van inhoud.  De gemeente Leidschendam-Voorburg blijft verantwoordelijk voor de doelen en resultaten van het uitbestede werk maar heeft daarvoor ICT-partners nodig die hun deelverantwoordelijk daarin pakken.

Gespreksinformatie

Beoordelingsprocedure

Uitnodiging voor een selectiegesprek 
De (minimaal 2) kandidaten die op basis van deze criteria als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek. 

Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt nader getoetst in hoeverre de geselecteerde kandidaten voldoen aan de competenties uit de marktplaatsuitvraag. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort kan stap drie van de beoordeling worden herhaald. 

Planning

De gesprekken, die via Teams zullen plaatsvinden, zijn gepland op woensdagochtend 24 december 2025 tussen 09:00 uur en 12:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 23 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: Optie tot verlenging: 3x 1 maand

Hybride: De projectleider is vrij in het waar en wanneer wordt gewerkt.

Aantal professionals of FTE:
1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11.

Fee administratieve partner
administratieve partner brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg

Overige informatie

  • De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr