Kon. Wilhelminalaan 2, 2264 BM Leidschendam, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 apr 2026Publicatiedatum:
16 dec 2025Als projectleider weet je ICT-projecten in goede banen te leiden. Je zorgt ervoor dat het resultaat wordt opgeleverd conform de kwaliteitseisen en stuurt strak op tijd en geld. Omdat je werkt aan applicaties en ICT-systemen die cruciaal zijn voor de dienstverlening, ben je bewust van de risico’s die op kunnen treden. Je bent in staat om samen met je projectteam risicoanalyses te maken en risico’s in een project te managen. Je hebt een klantgerichte houding en stelt de wensen van de gebruikers centraal. Je bent een teamspeler en werkt nauw samen met de Chief Information Officer, je collega-projectleiders, informatiemanagers en functioneel beheerders. Daarnaast is het samenwerken met zowel interne als externe stakeholders van belang.
Wij zoeken één projectleider ICT voor de volgende projecten:
Implementatie Centric eDienst Loket huwelijk & Partnerschap:
Looptijd
t/m Q2-2026
Deliverables
Inrichting Centric eDienst Loket huwelijk & Partnerschap inclusief benodigde digitale formulieren;
Koppeling met DigiD opleveren;
Betalingsvoorziening iDEAL opleveren;
Integratie met Centric Burgerzaken;
SSO toegang inregelen voor deze applicatie.
Zaaksysteem - Integraal klantbeeld KCC breed:
Looptijd
Q2-2026
Deliverables
Vanuit Zaaksysteem.nl moet gewerkt kunnen met de juiste en tijdige statusinformatie uit:
Signalen;
Key2Belastingen;
Q-matic;
Klantcontacten moeten automatisch worden vastgelegd via e-mail
Na oplevering van bovenstaande deliverables moet een herijking plaatsvinden richting de volgende fase van het project.
Algemeen:
Overdracht naar beheer
Projectdocumentatie
Faseplan inclusief planning;
Stakeholderanalyse;
Communicatieplan;
Voortgangsrapportages.
Dat betekent, werken voor een sociale en ondernemende gemeente met ongeveer 75.000 inwoners. We werken aan de gezamenlijke ambitie om de best mogelijke dienstverlening te bieden aan de inwoners, bedrijven en instellingen.
Wij werken informatie gestuurd en zijn toekomstgericht. We stimuleren klantgerichtheid en het nemen van eigen initiatief bij onze medewerkers. De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. Dit alles doen we onder het motto: Vertrouwen, Verbinden, Verbeteren en Verantwoordelijkheid.
De afdeling IISO levert ICT-diensten en producten en als belangrijke speler op het gebied van informatiemanagement niet weg te denken bij alle ICT-projecten. Dit betreft zowel interne als externe projecten en programma’s richting de burger.
Daarnaast leveren wij ondersteuning en kwalitatief hoogwaardig en integraal advies aan alle afdelingen binnen de gemeentelijke organisatie. IISO doet dit om ervoor te zorgen dat de gemeente Leidschendam-Voorburg haar beleidsdoelen haalt binnen de beschikbare middelen en de gestelde kaders. De afdeling IISO bestaat uit zo’n 60 medewerkers.
Binnen IISO hebben wij de eindverantwoordelijkheid op strategisch, tactisch en operationeel niveau. Belangrijk uitgangspunt bij het outsourcen van onze beheertaken is het sturen op resultaten in plaats van inhoud. De gemeente Leidschendam-Voorburg blijft verantwoordelijk voor de doelen en resultaten van het uitbestede werk maar heeft daarvoor ICT-partners nodig die hun deelverantwoordelijk daarin pakken.
Uitnodiging voor een selectiegesprek
De (minimaal 2) kandidaten die op basis van deze criteria als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt nader getoetst in hoeverre de geselecteerde kandidaten voldoen aan de competenties uit de marktplaatsuitvraag. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort kan stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De gesprekken, die via Teams zullen plaatsvinden, zijn gepland op woensdagochtend 24 december 2025 tussen 09:00 uur en 12:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 23 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Optie tot verlenging: Optie tot verlenging: 3x 1 maand
Hybride: De projectleider is vrij in het waar en wanneer wordt gewerkt.
Aantal professionals of FTE: 1
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11.
Fee administratieve partner
administratieve partner brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg
Overige informatie
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad.