Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Als projectleider weet je ICT-projecten in goede banen te leiden. Je zorgt ervoor dat het resultaat wordt opgeleverd conform de kwaliteitseisen en stuurt strak op tijd en geld. Omdat je werkt aan applicaties en ICT-systemen die cruciaal zijn voor de dienstverlening, ben je bewust van de risico's die op kunnen treden. Je bent in staat om samen met je projectteam risicoanalyses te maken en risico's in een project te managen. Je hebt een klantgerichte houding en stelt de wensen van de gebruikers centraal. Je bent een teamspeler en werkt nauw samen met de Chief Information Officer, je collega-projectleiders, informatiemanagers en functioneel beheerders. Daarnaast is het samenwerken met zowel interne als externe stakeholders van belang.
De projectleider is vrij in het waar en wanneer wordt gewerkt. Er wordt gestuurd op output en er worden geen functioneringsgesprekken gevoerd. Vanuit de projectstructuur kunnen uiteraard wel voortgangsgesprekken worden gevoerd. De projectleider niet hetzelfde werk zij-aan-zij met werknemers in loondienst. Wij zoeken een projectleider ICT voor het volgende project: BIO-NIS2 Technische implementatie
Omschrijving
Ervoor zorgdragen dat de ICT-inrichting op infra en netwerkniveau voldoet aan BIO/NIS2 richtlijnen.
Resultaten/Deliverables
Inrichten nieuwe PKI (certificaat) omgeving;
De PKI omgeving voldoet aan de eisen voor cryptografie zoals gesteld in BIO2: Netwerksegmentatie;
De netwerk architectuur is gecontroleerd en instellingen zijn geoptimaliseerd Micro segmentatie;
De virtuele serveromgeving op is gesegmenteerd, zoals gesteld in BIO2, beheersmaatregel 8.21: Wachtwoordbeheer;
Alle voorwaarden zijn aanwezig om het Logisch Toegangsbeleid van de gemeente breed te implementeren Logging;
Er vindt logging plaats van activiteiten, uitzonderingen, fouten en andere relevante events. Logging wordt verzameld op de belangrijke ICT systemen, applicaties, verkeersstromen en gebruikersactiviteiten. Logging wordt eenduidig op een centrale plek opgeslagen en er wordt aan de wettelijke en organisatorische eisen van de bewaartermijn voldaan SIEM/SOC on-premise uitbreiden;
Het SIEM is gekoppeld aan verschillende systemen met de juiste logica om de verschillende datastromen te correleren en te analyseren. Op basis van deze informatie wordt real-time gemonitord op dreigingen en afwijkingen en worden automatisch acties ondernomen en meldingen naar het SOC gestuurd. De informatie wordt gebruikt voor rootcause analyse van (beveiligings)incidenten en forensisch onderzoek. Daarnaast wordt de SIEM data gebruikt voor controles op naleving van BIO2 beheersmaatregelen en gemeentelijk beleid en het opstellen van rapportages op deze gebieden. De SOC dienst verzorgt de coördinatie van de in de SIEM gedetecteerde events, in samenwerking met de verschillende oplospartijen, en zorgt voor de opvolging en afwikkeling IAM project: Opschoning on-premise AD Functieprofielen Inrichten IBIS Overdracht naar beheer Projectdocumenten Definitief Projectplan incl planning Stakeholderanalyse Communicatieplan Voortgangsrapportages t.b.v. stuurgroep(overleggen) Opleveren lessons learned Formele Projectafsluiting
Eisen
Uiterlijk per 2 januari 2026 beschikbaar voor minimaal 16 uur en maximaal 32 uur per week gedurende de gehele looptijd van de opdracht inclusief mogelijke verlengingsopties.
Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop, de werkplekken van de gemeente Leidschendam-Voorburg zijn voorzien van USB-C (Thunderbolt) docking beeldschermen.
Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding ICT/IT.
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als projectleider ICT bij een overheidsinstelling.
Aantoonbaar in het bezit van een rijbewijs B.
Wensen en competenties
Wensen
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als projectleider ICT binnen een gemeente.
Aantoonbare werkervaring met informatiebeveiliging / security, benoem waar dit is opgedaan.
Aantoonbare werkervaring met ICT-infrastructuur migraties, benoem waar dit is opgedaan.
Aantoonbare werkervaring als projectleider ICT met het samenwerken met zowel interne als externe stakeholders tegelijk, licht dit duidelijk toe in het cv.
Competenties
Proactief
Communicatieve vaardigheden
Resultaatgericht
Besluitvaardig
Gestructureerd
Organisatie en team
Werken bij Leidschendam-Voorburg
Dat betekent, werken voor een sociale en ondernemende gemeente met ongeveer 75.000 inwoners. We werken aan de gezamenlijke ambitie om de best mogelijke dienstverlening te bieden aan de inwoners, bedrijven en instellingen. Wij werken informatiegestuurd en zijn toekomstgericht. We stimuleren klantgerichtheid en het nemen van eigen initiatief bij onze medewerkers. De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. Dit alles doen we onder het motto: Vertrouwen, Verbinden, Verbeteren en Verantwoordelijkheid.
Over de afdeling Informatiemanagement, ICT Service en Onderzoek (IISO)
De afdeling IISO levert ICT-diensten en producten en als belangrijke speler op het gebied van informatiemanagement niet weg te denken bij alle ICT-projecten. Dit betreft zowel interne als externe projecten en programma's richting de burger. Daarnaast leveren wij ondersteuning en kwalitatief hoogwaardig en integraal advies aan alle afdelingen binnen de gemeentelijke organisatie. IISO doet dit om ervoor te zorgen dat de gemeente Leidschendam-Voorburg haar beleidsdoelen haalt binnen de beschikbare middelen en de gestelde kaders. De afdeling IISO bestaat uit zo'n 60 medewerkers. Binnen IISO hebben wij de eindverantwoordelijkheid op strategisch, tactisch en operationeel niveau. Belangrijk uitgangspunt bij het outsourcen van onze beheertaken is het sturen op resultaten in plaats van inhoud. De gemeente Leidschendam-Voorburg blijft verantwoordelijk voor de doelen en resultaten van het uitbestede werk maar heeft daarvoor ICT-partners nodig die hun deelverantwoordelijk daarin pakken.
Gespreksinformatie
Beoordelingsprocedure
Stap 1: Beoordeling CV's op knock-outcriteria Stap 2: Selectie CV's Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek Stap 4: Selectiegesprek De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar ons oordeel het beste voldoet aan het gevraagde profiel in de marktplaatsuitvraag.
Planning
De gesprekken, die via Teams zullen plaatsvinden, zijn gepland vanaf vrijdag 12 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De (minimaal 2) kandidaten die op basis van de criteria als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek.
Overige informatie
Benodigd aantal professionals:
Optie tot verlenging: 3x 2 maanden
Functieschaal: Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken. Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad. Werkdagen: De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Delen:
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.