Toezichthouder

Stadhuisplein 1, 2311 EJ Leiden, Nederland

Sluit vandaag
om 16:00
80 36 Zuid-Holland

Begindatum:

6 mei 2025

Einddatum:

6 mei 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

14 apr 2025

Omschrijving van de opdracht
Leiderdorp is een dorp met ruim 27.000 inwoners tussen stad en land. Aan de westzijde ligt Leiden, de andere delen van het dorp grenzen aan het Groen Hart. Leiderdorp is goed bereikbaar, heeft een prettig woonklimaat en een goed voorzieningenniveau. De gemeente Leiderdorp wil de komende jaren nog meer inspelen op de behoefte van inwoners, instellingen en ondernemers.

In 2017 richtten wij onze organisatie anders in, zodat we in de toekomst de verbinding met de inwoners beter kunnen maken en samen met hen aan de opgaven kunnen werken. We introduceren meer zelfsturing in de organisatie. Zo vergroten we het eigenaarschap van de individuele medewerker en het mede–eigenaarschap van de medewerkers onderling. We vormen teams die beleid, beheer en uitvoering verbinden, om de integraliteit te vergroten. We zoeken de verbinding met de inwoners in het dorp en werken aan opgaven in opgaventeams. Hiervan maken ook inwoners, ondernemers en instellingen deel uit. Hierbij maken we gebruik van de energie en het talent in het dorp en stimuleren we het mede-eigenaarschap. Van een nieuwe collega wordt gevraagd mee te gaan in deze ontwikkeling. Ben jij onze tijdelijk collega? Lees dan verder!

Omschrijving opdracht
Team Samen Infra van de gemeente Leiderdorp is op zoek naar een toezichthouder op de uitvoering van projecten in de openbare ruimte waarbij de nadruk komt te liggen op de aanleg van vrij verval rioleringen en bestrating. De toezichthouder oefent praktisch en nauwlettend het dagelijks toezicht uit op de uitvoering van het werk en de naleving van de overeenkomst. Hij is het eerste aanspreekpunt voor de opdrachtnemer en de omgeving. De toezichthouder registreert en rapporteert aan en informeert de projectleider/directievoerder over de stand van zaken met betrekking tot de voortgang, kwaliteit en financiën. De opgave voor de komende jaren is groot. Daarom is een stevige ervaring op het genoemde domein, een flexibele en collegiale instelling en sterke vaardigheden op zowel inhoudelijk vlak onmisbaar.

  • Toezien op naleving van de gesloten overeenkomst;

  • Het bewaken van het gewenste technische kwaliteitsniveau;

  • Het bewaken van de planning en voortgang van het werk;

  • Controleren en beoordelen bestek en tekeningen voor aanbestedingen;

  • Het houden van toezicht op het beperken van overlast voor de omgeving;

  • Het aanspreken van de aannemer op zijn verantwoordelijkheden en verplichtingen;

  • Plannen toetsen tijdens de uitvoering op naleving en de aannemer aanspreken op zijn verplichtingen;

  • Het bijhouden van dagboek en weekrapporten;

  • Het notuleren van (bouw-)vergaderingen en uitwerken van verslagen;

  • Aanwezig zijn bij keuringen en beproevingen;

  • Het bijhouden van de besteks-en werkadministratie;

  • Het inlichten en adviseren van de projectleider/directievoerder bij afwijkingen t.a.v. de overeenkomst en het contract;

  • Het aantoonbaar en verifieerbaar (laten) uitvoeren en registreren van controles;

  • Opvragen en controleren van onderbouwingen, bewijzen en bonnen t.b.v. de besteksen werkadministratie;

  • Inmeten en vaststellen van verwerkte hoeveelheden;

  • Het controleren, vaststellen en verwerken van hoeveelheden en het opstellen van termijnen (incl. evt. weekstaten) en de eindafrekening (indien van toepassing);

  • Inmeten en verwerken revisiegegevens (projectafhankelijk);

  • Controleren revisiegegevens aannemer (projectafhankelijk);

  • Het behandelen en afhandelen meldingen en klachten;

  • Het bewaken van de naleving van de Arbowet en milieuwetgeving;

  • Controle op de veiligheid op en rond het werk;

  • Overleg en afstemming met betrokken stakeholders;

  • Beoordeling en afhandeling in MOOR;

  • Coördinatie werkzaamheden derden (o.a. nutsbedrijven);

  • Samen met projectleider verzorgen van de oplevering van de aannemer en de overdracht naar beheer.

Overeenkomst
De initiële duur van de overeenkomst bedraagt 12 maanden, 36 uur per week, met optie tot verlenging van maximaal 3 jaar. De aanvangsdatum van de overeenkomst is op 6 mei 2025. De overeengekomen tarieven staan vast en zijn onveranderlijk tot 6 mei 2026. Opdrachtnemer is gerechtigd vanaf 7 mei 2026 éénmaal per jaar de tarieven aan te passen aan de hand van ten hoogste het CBS prijsindexcijfer cao-lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020=100), Bedrijfstak/Branch M-N Zakelijke Dienstverlening, cao-sector particuliere bedrijven en indexcijfers cao-lonen per uur inclusief bijzondere beloningen, waarbij telkens het gepubliceerde jaarmutatiecijfer (percentage) wordt gehanteerd van het voorafgaande kalenderjaar (ontwikkeling ten opzichte van een jaar eerder).

Eisen

  • 1 (Uiterlijke) startdatum op 5 mei 2025

  • Minimaal MBO werk-denkniveau of minimaal MBO civiele techniek afgerond

  • Minimaal 5 jaar ervaring met wijkvervangingsopgaves en/of mobiliteitsprojecten

  • Ervaring met aanleggen vrij verval riolering

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring als toezichthouder in de civiele techniek of bij aannemers

Wensen

  • Subgunningscriterium 1: CV en Beantwoording Gunningscriteria (35/100 punten)
    Inschrijver dient in Mercell een CV en Beantwoording Gunningscriteria in, waarin de opleiding(en), werkervaring en toelichting van de aangeboden kandidaat staat beschreven. De aanbestedende dienst wenst in deze documenten in ieder geval de volgende aspecten terug te zien:

    • Minimaal 5 jaar ervaring in soortgelijke functie binnen overheden of aannemer

    • Aantoonbare kennis van de RAW/UAV

    • Toelichting op ervaring in de aanleg van vrij verval rioleringen

    • Goede schriftelijke communicatieve vaardigheden

    • Het CV mag maximaal drie (3) A4 zijn en de Beantwoording Gunningscriteria één (1) A4 in lettertype Arial 10 bestaan. Dit is inclusief Bijlagen.

    • Bij het overschrijden van het maximale aantal pagina’s, wordt alleen het maximale aantal pagina’s beoordeeld.

  • Subgunningscriterium 2 Gesprek (50/100 punten)
    De kandidaat wordt voor het gesprek uitgenodigd wanneer deze is beoordeeld met een “8” of hoger voor subgunningscriterium 1. CV en Beantwoording Gunningscriteria. De aanbestedende dienst wenst in het gesprek in ieder geval de volgende aspecten terug te zien:

    • Omgaan met kritisch tegenspel aannemer

    • Omgaan met bewoners

    • Hoe ziet de kandidaat zijn rol

    • Registraties en controles uitvoeren

    • Planning en afwijkingen op contract

    • Overtuigingskracht

    • Flexibel

    • Teamspeler

  • Subgunningscriterium 3 Prijs (15/100 punten)
    Voor deze uitvraag geldt een plafond bedrag van €90,-(uurtarief) excl. Btw en inclusief salariskosten, sociale lasten, algemene kosten, reis- en verblijfkosten en de kosten voor hulpmiddelen die noodzakelijke zijn bij de uitvoering van de opdracht. Inschrijving boven dit bedrag worden terzijde gelegd. Het uurtarief dient uitsluitend vermeld te worden op het offerte/prijs-formulier. Het is niet toegestaan om het tarief te vermelden op andere documenten zoals het CV en de Beantwoording Gunningscriteria. Uw inschrijving kan dan ter zijde worden gelegd.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur