Regionale onderwijs Coördinator

Stadhuisplein 1, 2311 EJ Leiden, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
110 36 Zuid-Holland

Begindatum:

1 aug 2025

Einddatum:

1 aug 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

24 jun 2025

Omschrijving

De regionale coördinator onderwijs zorgt door middel van een gezamenlijk regionale aanpak bereiken dat er op een duurzame wijze voldoende ISK-onderwijs beschikbaar is voor leerplichtige nieuwkomers van 12 tot 18 jaar in de regio’s Holland Rijnland en Midden Holland.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Het realiseren van voldoende ISK-plekken/capaciteit in beide regio’s;

  • Het ondersteunen van ISK met betrekking tot andere knelpunten die zich voordoen als gevolg van de bovenmatige toestroom van ISK-leerlingen in de regio’s;

  • Vertegenwoordigt regio Holland Rijnland en Midden Holland op het gebied van ISK-onderwijs in de regio’s en voert overleg met Partijen, Da Vinci en het Carmel College en andere externe partijen, zoals regionale VO en MBO schoolbesturen, Ministeries, COA, Nidos, samenwerkingsverbanden VO, etc.

  • Monitort de instroom, doorstroom en uitstroom van het aantal leerplichtige nieuwkomers van 12 tot 18 jaar die woonachtig zijn in de Gemeenten en zorgt voor periodieke afstemming met belanghebbenden;

  • Inventariseert of overige aan het ISK-onderwijs gerelateerde activiteiten door Partijen vergoed kunnen worden. Indien genoemde kosten niet uit andere middelen kunnen worden voldaan, kunnen Partijen, indien alle Partijen hiermee instemmen, besluiten deze kosten voor hun rekening te nemen;

  • Andere vraagstukken waar ambtelijke capaciteit voor benodigd is, zullen worden voorgelegd aan Partijen ter besluitvorming of deze behoren tot de taakstelling van de regionale coördinator;

  • Te onderzoeken of de huidige onderwijsvorm goed aansluit bij de behoeften en mogelijkheden van alle ISK leerlingen en welke mogelijkheden er zijn om te differentiëren in het onderwijsaanbod voor deze nieuwkomers naar taalonderwijs, praktijk- en beroepsgericht leren, gericht op het voorkomen van thuiszitters. De regionale coördinator heeft hierbij een aanjagende en verbindende rol. Dit onderzoek wordt regionaal gedragen waarbij Partijen zich committeren om concrete inzet, medewerking en ondersteuning te bieden voor dit onderzoek. Gemeenten zijn immers allen individueel en wettelijk verantwoordelijk voor voldoende ISK-aanbod voor hun nieuwkomerskinderen. Indien een gedifferentieerd onderwijsaanbod wordt geïmplementeerd, geldt dit aanbod voor de uitleg van deze overeenkomst als ISK-onderwijs;

  • Organiseert een tweewekelijks overleg tussen Partijen. Naar behoefte van Partijen kunnen zij besluiten tot meer of minder overleggen. De regionale coördinator zal daarnaast zoveel mogelijk aansluiten binnen de bestaande reguliere overlegstructuren.

Eisen

Aan deze uitvraag zijn onderstaande eisen van toepassing. Inschrijver dient in het CV per eis aan te geven dat de kandidaat voldoet en waaruit dat blijkt.

  1. (Uiterlijke) startdatum op 1 augustus 2025;

  2. Minimaal hbo werk- en denkniveau;

  3. Minimaal 3 jaar ervaring binnen een gemeentelijke organisatie;

  4. Kennis en ervaring (beleidsmatig) op het terrein van de gemeentelijke onderwijstaken en onderwijshuisvesting;

  5. Kennis van de Spreidingswet;

  6. Goede adviesvaardigheden en politiek-bestuurlijke sensitiviteit.

In te dienen documenten

  • Curriculum Vitae;

  • Beantwoording Gunningscriteria;

  • Offerte-prijs formulier, getekend door een daartoe bevoegd persoon.

Wensen en competenties

De aanbestedende dienst wenst in deze documenten in ieder geval de volgende aspecten terug te zien:

  • CV en Beantwoording Gunningscriteria (35/100 punten)

    • HBO opleiding op het gebied van onderwijs(huisvesting) of bestuurskunde is een pré;

    • Meer dan 3 jaar ervaring binnen een gemeentelijke organisatie is een pré;

    • Minimaal 3 jaar ervaring (beleidsmatig) op het terrein van de gemeentelijke onderwijstaken en onderwijshuisvesting is een pré.

  • Gesprek (50/100 punten)
    De kandidaat wordt voor het gesprek uitgenodigd wanneer deze is beoordeeld met een “8” of hoger voor subgunningscriterium 1. CV en Beantwoording Gunningscriteria. De aanbestedende dienst wenst in het gesprek in ieder geval de volgende aspecten terug te zien:

    • Resultaatgericht;

    • Praktisch;

    • Communicatief vaardig;

    • Flexibele instelling;

    • Goed organisatievermogen.

  • Prijs (15/100 punten)
    Voor deze uitvraag geldt een plafond bedrag van €110,-(uurtarief) excl. Btw en inclusief salariskosten, sociale lasten, algemene kosten, reis- en verblijfkosten en de kosten voor hulpmiddelen die noodzakelijke zijn bij de uitvoering van de opdracht. Inschrijving boven dit bedrag worden terzijde gelegd. Het uurtarief dient uitsluitend vermeld te worden op het offerte/prijs-formulier. Het is niet toegestaan om het tarief te vermelden op andere documenten zoals het CV en de Beantwoording Gunningscriteria. Uw inschrijving kan dan ter zijde worden gelegd.

    De Inschrijver waarvan het uurtarief het laagst is, krijgt het maximale aantal punten. De overige Inschrijvers krijgen een score naar rato volgens de formule: Laagste uurtarief/uurtarief Inschrijver * (maximaal aantal punten) = score prijs. De score wordt afgerond op maximaal 2 decimalen achter de komma.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
  • De Inschrijver(s) aan wie de Gunningsbeslissing wordt verstuurd, moeten binnen vijf kalenderdagen na het versturen van het Voornemen tot gunnen de onderstaande bewijsstukken aanleveren:

    • Uittreksel Handelsregister Kamer van Koophandel

    • Gedragsverklaring Aanbesteden (GVA) Als Inschrijver de Opdracht krijgt gegund, moet de GVA worden aangeleverd. De GVA mag niet ouder zijn dan twee jaar vanaf de datum vanaf Inschrijving. Als Inschrijver samen met andere bedrijven inschrijft, moeten alle bedrijven de GVA kunnen laten zien. De GVA is verkrijgbaar bij Justis, onderdeel van het Ministerie van Veiligheid en Justitie2.

    • Verklaring Belastingdienst Een verklaring van de Belastingdienst die op het tijdstip van indiening niet ouder is dan zes maanden. Hieruit blijkt dat de Inschrijver heeft voldaan aan zijn verplichtingen op grond van de op hem van toepassing zijnde wettelijke bepalingen met betrekking tot betaling van sociale zekerheidspremies of belastingen.

    • Integriteitsverklaring ondertekend door de kandidaat

    • In geval van inzet van een ZZP’er: een geldige overeenkomst tussen ZZP-er en de intermediair, die voldoet aan de eisen van de Belastingdienst.

  • Als Inschrijver de gevraagde bewijsstukken om welke reden dan ook niet kan indienen, kan hij alsnog worden uitgesloten van de Aanbestedingsprocedure.

CV-eisen
Het CV mag maximaal drie (3) A4 zijn en de Beantwoording Gunningscriteria één (1) A4 in lettertype Arial 10 bestaan. Dit is inclusief Bijlagen. Bij het overschrijden van het maximale aantal pagina’s, wordt alleen het maximale aantal pagina’s beoordeeld.
Voorbeeld van een duidelijk weergaven in CV en/of Beantwoording Gunningscriteria: Eis 1. Kandidaat voldoet, omdat....; Eis 2. Kandidaat voldoet, omdat....

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.