Adviseur Laadinfrastructuur

Stadhuisplein 1, 2311 EJ Leiden, Nederland

Sluit over 12 dagen
100 Zuid-Holland

Begindatum:

22 sept 2025

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

22 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Ter vervanging van een collega, zoeken wij tijdelijke versterking van ons team: een medewerker/adviseur laadpalen en laadinfrastructuur.

In deze functie is de medewerker verantwoordelijk voor het afhandelen van aanvragen voor en strategisch plaatsen van laadpalen voor het opladen van elektrische auto’s. Hiervoor heeft de medewerker contact met de aanbieders van laadpalen, stelt de benodigde verkeersbesluiten op en draagt zorg voor de publicatie, zorgt voor plaatsing van de juiste bebording en handelt eventuele bewonersvragen en klacht- en bezwaarprocedures af. Overzicht houden en voortgang bewaken van aanvraag tot plaatsing is daarbij van groot belang.
De nadruk ligt op de strategische plaatsing van laadpalen, met voorkeur voor geconcentreerde plaatsing in laadpleinen. Daartoe stelt de medewerker het plaatsingsplan op, zorgt voor verdeling/verloting over de aanbieders en stelt de benodigde verzamel verkeersbesluiten op.

De eerste prioriteit zal liggen bij het wegwerken van de achterstand, afhandelen van lopende aanvragen en klachten. Daarna zal het werk bestaan uit het bijhouden van de nieuwe aanvragen voor strategische plaatsing.
Tevens neemt de medewerker deel aan overleggen over afstemming laadinfrastructuur in de regio (Regionale Agenda Laadinfrastructuur) en geeft input (denkt mee) voor (nieuw) beleid op het gebied van laadinfrastructuur in nauwe samenwerking met de opgavemanager duurzame mobiliteit.

Eisen

  • Kandidaat is geen ZZP’er;

  • (Uiterlijke) startdatum op 22 september 2025;

  • Minimaal 4 jaar ervaring als uitvoerend medewerker binnen een gemeentelijke organisatie;

  • Tabula en in het fysieke domein met kennis van bezwaarprocedures en verkeersbesluiten.

Wensen en competenties

Weging
CV en Beantwoording Gunningscriteria - 35 Punten
Gesprek - 50 Punten
Prijs - 15 Punten

Wensen

  • CV en Beantwoording Gunningscriteria (35/100 punten)
    Inschrijver dient in Mercell een CV en Beantwoording Gunningscriteria in, waarin de opleiding(en), werkervaring en toelichting van de aangeboden kandidaat staat beschreven. De aanbestedende dienst wenst in deze documenten in ieder geval de volgende aspecten terug te zien:

    • Mate van ervaring als uitvoerend medewerker met verschillende partijen en afdelingen zowel intern als extern.

    • Werkervaring in het fysieke domein.

    • Kennis van verkeersbesluiten en bezwaar- en klachtprocedures.

    • Het CV mag maximaal drie (3) A4 zijn en de Beantwoording Gunningscriteria één (1) A4 in lettertype Arial 10 bestaan. Dit is inclusief Bijlagen.

    • Bij het overschrijden van het maximale aantal pagina’s, wordt alleen het maximale aantal pagina’s beoordeeld.

  • Gesprek (50/100 punten)
    De kandidaat wordt voor het gesprek uitgenodigd wanneer deze is beoordeeld met een “8” of hoger voor CV en Beantwoording Gunningscriteria. De aanbestedende dienst wenst in het gesprek in ieder geval de volgende aspecten terug te zien:

    • Een verbindende en oplossingsgerichte houding en werkwijze.

    • Actieve benadering van verschillende partijen n.a.v. klantcontacten.

    • Relatiebemiddeling met de externe partijen.

    • In staat een gestructureerde werkwijze te hanteren maar ook de ruimte te hebben om ad hoc op situaties te reageren.

  • Prijs (15/100 punten)
    Voor deze uitvraag geldt een plafond bedrag van €100,-(uurtarief) excl. Btw en inclusief salariskosten, sociale lasten, algemene kosten, reis- en verblijfkosten en de kosten voor hulpmiddelen die noodzakelijke zijn bij de uitvoering van de opdracht. Inschrijving boven dit bedrag worden terzijde gelegd. Het uurtarief dient uitsluitend vermeld te worden op het offerte/prijs-formulier. Het is niet toegestaan om het tarief te vermelden op andere documenten zoals het CV en de Beantwoording Gunningscriteria. Uw inschrijving kan dan ter zijde worden gelegd.

    De Inschrijver waarvan het uurtarief het laagst is, krijgt het maximale aantal punten. De overige Inschrijvers krijgen een score naar rato volgens de formule: Laagste uurtarief/uurtarief Inschrijver * (maximaal aantal punten) = score prijs. De score wordt afgerond op maximaal 2 decimalen achter de komma.

Organisatie en team

Gemeente Leiden

Gespreksinformatie

Gesprekken kandidaten
08 & 09-09-2025

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Duur opdracht en verlengingsoptie
1 jaar + max. 3 jaar verlengen

Inzet
De initiële duur van de overeenkomst bedraagt 3 maanden, 24 uur per week, met optie tot verlenging van maximaal 3 jaar. De aanvangsdatum van de overeenkomst is op 22 september 2025.

In te dienen documenten:

  • Curriculum Vitae;

  • Beantwoording Gunningscriteria;

  • Offerte-prijs formulier, getekend door een daartoe bevoegd persoon.

In te dienen documenten na gunning:

  • Uittreksel Handelsregister Kamer van Koophandel

  • Gedragsverklaring Aanbesteden (GVA)
    Als Inschrijver de Opdracht krijgt gegund, moet de GVA worden aangeleverd. De GVA mag niet ouder zijn dan twee jaar vanaf de datum vanaf Inschrijving. Als Inschrijver samen met andere bedrijven inschrijft, moeten alle bedrijven de GVA kunnen laten zien. De GVA is verkrijgbaar bij Justis, onderdeel van het Ministerie van Veiligheid en Justitie.
    Zie (https://www.justis.nl/producten/gva) voor meer informatie.

  • Verklaring Belastingdienst
    Een verklaring van de Belastingdienst die op het tijdstip van indiening niet ouder is dan zes maanden. Hieruit blijkt dat de Inschrijver heeft voldaan aan zijn verplichtingen op grond van de op hem van toepassing zijnde wettelijke bepalingen met betrekking tot betaling van sociale zekerheidspremies of belastingen.

  • Integriteitsverklaring ondertekend door de kandidaat
    Als Inschrijver de gevraagde bewijsstukken om welke reden dan ook niet kan indienen, kan hij alsnog worden uitgesloten van de Aanbestedingsprocedure.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur