Logo van Gemeente Katwijk
Logo van Gemeente Katwijk

WMO consulent

Kon. Julianalaan 3, 2224 EW Katwijk aan Zee, Nederland

Sluit over 11 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

21 nov 2025
Opdracht tarief 89Opdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Als Wmo-consulent voer je integraal onderzoek uit naar het zorgvraagstuk van onze inwoners. Je brengt situaties zorgvuldig in kaart, weegt belangen af en komt tot passende ondersteuning die bijdraagt aan zelfredzaamheid en maatschappelijke deelname. Je werkt nauw samen met het sociaal wijkteam en externe partners, neemt regie over je casussen en benut de sociale kaart en voorliggende voorzieningen optimaal.

Werkzaamheden

  • Onderzoeken in hoeverre inwoners hun hulpvraag zelf, via netwerk of via wettelijke voorzieningen kunnen invullen.
  • Inventariseren van zorgvraag en behoeften tijdens (keukentafel)gesprekken.
  • Zelfstandig uitvoeren van het proces van intake tot beschikking.
  • Periodiek heronderzoek van hulp en voorzieningen bij veranderingen in de situatie van de client.
  • Nauw samenwerken met het wijkteam en externe partners voor integrale dienstverlening.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.
  • Bring your own device is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi), incl. juiste SBI Code.
  • Indien de opdrachtnemer personeel te beschikkingstelt moet de inschrijver beschikken over een geldige certificering van de Stichting Normering Arbeid (SNA) op basis van de norm NEN 4400-1 (voor Nederlandse ondernemingen) of NEN 4400-2 (voor buitenlandse ondernemingen) licht toe of het alternatief aanwezig is.
  • Uiterlijk per januari 2026 beschikbaar voor gemiddeld 32 tot 36 uur per week.
  • Een maximum uurtarief van 89,- excl btw en inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten.
  • Minimaal een aantoonbaar afgeronde MBO 4 opleiding.
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als Wmo consulent bij een gemeente.
  • Aantoonbare werkervaring met het zelfstandig afhandelen van aanvragen met betrekking tot hulpmiddelen, woningaanpassingen en hulp in het huishouden (duidelijk weergeven in het cv).

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal een aantoonbaar afgeronde HBO bachelor diploma in de richting van Social Work, Sociaal Juridische Dienstverlening, SPH, MW of Rechten (20 punten).
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar als Wmo consulent bij een gemeente (30 punten):
    • tot 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar (0 punten);
    • 1 tot 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar (15 punten);
    • 2 of meer jaren aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar (30 punten).
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar met systeem Civision (20 punten).
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het zelfstandig afhandelen van aanvragen met betrekking tot hulpmiddelen, woningaanpassingen en hulp in het huishouden (duidelijk weergeven in het cv) (15 punten).
  • Aantoonbare werkervaring met het zelfstandig afhandelen van aanvragen voor dagbesteding (10 punten).
  • Aantoonbare kennis van de sociale kaart van Katwijk en omstreken, benoem waar dit is opgedaan (5 punten).

Competenties

  • Klantgericht en dienstverlenend.
  • Communicatief vaardig.
  • Oordeelsvorming.
  • Samenwerken.
  • Nauwkeurig werken.
  • Stressbestendig.

Organisatie en team

De gemeente Katwijk werkt dagelijks aan een leefbare, veilige en toekomstgerichte omgeving voor onze inwoners en ondernemers. Onze ambities zijn groot: van de grootste woningbouwontwikkeling in onze geschiedenis tot het versterken van de kwaliteit van de openbare ruimte en het verbeteren van digitale dienstverlening. Onze organisatie telt zon 650 medewerkers en kenmerkt zich door een platte structuur. We zetten sterk in op persoonlijk leiderschap en geven onze mensen de ruimte om verantwoordelijkheid te nemen. Zo blijven we flexibel en wendbaar en kunnen we snel inspelen op maatschappelijke ontwikkelingen. In diezelfde geest zoeken we partners die vakmanschap combineren met betrokkenheid en die samen met ons werken aan duurzame resultaten voor Katwijk.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op 8 december 13:30 tot 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). De inschrijver is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en bevoegd om arbeidskrachten ter beschikking te stellen conform de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Toegestane codes zijn in ieder geval: 78201 Uitzendbureaus 78202 Banenpools en detachering 7830 Payrolling en personeelsbeheer Daarnaast kunnen onder voorwaarden ook inschrijvers worden toegelaten met een van de volgende SBI-codes, mits zij WAADI-geregistreerd zijn en aantoonbaar structureel personeel detacheren in het betreffende vakgebied: 6202 Advisering op het gebied van informatietechnologie 7022 Organisatieadviesbureaus 7112 Ingenieurs en technische ontwerp- en adviesbureaus In deze gevallen moet de inschrijver aantonen dat: de ingezette professionals bij hem in loondienst zijn (geen tussenkomst-ZZP of eigen BV-constructie); detachering een structureel en aantoonbaar onderdeel vormt van de bedrijfsactiviteiten; en de onderneming beschikt over een geldige WAADI-registratie.De gemeente Katwijk behoudt zich het recht voor aanvullende bewijsstukken op te vragen (zoals arbeidsovereenkomsten, cao-toepassing of verklaringen over fiscale afdrachten) indien de SBI-code afwijkt van de standaard-detacheringcodes. De inschrijver moet beschikken over een geldige certificering van de Stichting Normering Arbeid (SNA) op basis van de norm NEN 4400-1 (voor Nederlandse ondernemingen) of NEN 4400-2 (voor buitenlandse ondernemingen). Dit certificaat waarborgt dat de onderneming voldoet aan verplichtingen op het gebied van loonheffingen, omzetbelasting en het voorkomen van illegale arbeid. Indien de inschrijver niet kan voldoen aan de gevraagde SNA-certificering, accepteren wij in dat geval een combinatie van: een recente WKA-verklaring (verklaring betalingsgedrag keten- en inlenersaansprakelijkheid) van de Belastingdienst, en het gebruik van een G-rekening voor de afdracht van loonheffingen.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr