Begindatum:
20 jan 2026Einddatum:
1 aug 2026Publicatiedatum:
16 dec 2025De volgende werkzaamheden horen bij deze opdracht;
Gemeente Kampen staat de komende jaren voor flinke uitdagingen op het gebied van wonen, zorg, economie, duurzaamheid en veiligheid. Het organiseren van de rechtmatigheid van al deze activiteiten is een flinke en mooie klus. Hierbij werkt de gemeente Kampen steeds meer samen met andere partijen of is zij een onderdeel van een samenwerkingsverband.
De missie van het onderdeel Juridische zaken van de afdeling Advies en bedrijfsvoering is het zorgdragen voor een doelmatige, rechtmatige, transparante en betrouwbare gemeente door het adviseren en ondersteunen van de ambtelijke en bestuurlijke organisatie.
Binnen het onderdeel werken op dit moment 7 medewerkers – waaronder 4 juridisch adviseurs – die zich bezighouden met onder meer openbare overheid, aansprakelijkstellingen, gemeentelijke regelgeving, subsidies, secretariaat bezwaarschriftencommissie, juridisch advies en juridische kwaliteitszorg. Deze vacature staat uit in verband met tijdelijke vervanging van een van de juridisch adviseurs.
Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door de externe partij zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 15 januari 2026 . De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 12 januari 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Optie tot verlenging: 2x 6 maanden
Hybride: Minimaal een dag per week in Kampen op kantoor aanwezig.
Aantal professionals of FTE: 1
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Overige informatie
De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.
De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio.